Strona 1 z 2

[D3 ALL] Następstwa podniesienia A8 na podnośniku...

: 16 mar 2013, 13:13
autor: mark83
Witam.

Dzisiaj zmieniałem koła na letnie, samochód został podniesiony na podnośniku w warsztacie. Po wyjechaniu na drogę zaraz na pierwszej nierówności usłyszałem jak by takie tarcie gumy, skrzypienie, coś jak by ocierało... ale tylko na nierównościach.

Wróciłem na warsztat i powiedziałem o co chodzi na co kierownik warsztatu stwierdził że jak to pneumatyka jest i go podnieśli to musi tam to wszystko dobrze siąść, trzeba trochę pojeździć. Koła nigdzie nie ocierają, sprawdzałem dziś już chyba wszystko, manualnie dawałem na lift i na dynamic- dalej skrzypi...

Jak myślicie co mogło się stać ?

: 16 mar 2013, 13:26
autor: daro72
A czy przy podnoszeniu auta ktoś przestawił zawieszenie na funkcję podnośnik. Nie jestem znawcą ale już było to kiedyś opisywane na forum. Jeśli auto idzie na podnośnik to w mmi się coś przestawia. Ale lepiej ci to wytłumaczą koledzy posiadający D3.

: 16 mar 2013, 14:48
autor: jacek
Przed podniesieniem auta należy ustawić pneumatykę zawieszenia na funkcje podnośnik , jeżeli tego nie zrobiłeś to możliwe że miechy-amory się żle ułożyły .

: 16 mar 2013, 16:21
autor: mark83
...tak chyba najprawdopodobniej będzie. I co teraz trzeba zrobić żeby wróciło do normy ?

: 18 mar 2013, 17:29
autor: mark83
Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma, czasami podobno się tak zdarza przy wymianie kół po sezonie...

: 24 mar 2013, 11:45
autor: pebo
Zawsze przed podniesieniem trzeba w MMI włączyć opcję podnośnika, ponieważ system będzie korygował zawieszenie. Podniesienie odczytuje jako odciążenie auta, zmniejsza ciśnienie w miechach aby autko opadło, a jak je postawisz, to później szoruje, bo może być za nisko (przekracza wartości skrajne). Można zrobić test i wróci do normy, ale po co zabawa. Jeśli włączysz co trzeba, to później jest oki i nic się nie dzieje. A skoro jest na podnośniku, to nie zaszkodzi zerknąć tu i tam, co nieco przeczyścić, co nieco przesmarować. Kiedyś w wojsku robiło się przeglądy wiosenne i jesienne - stary dobry zwyczaj. Pozdrawiam.

: 24 mar 2013, 11:56
autor: mdamian
mark83 pisze:Dziś temat został rozwiązany, trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze, nie pamiętam dokładnie... najważniejsze, że już tych dźwięków nie ma,
Zaciekawiło mnie to , wiem że WD to jest doraźny środek , tak że dźwięki mogą wrócić , na razie może WD zmniejszyło tarcie temu dźwięków nie słychać , tak samo smaruję fotel biurkowy WD-40 ( nie piszczy przez około miesiąc )
Moim zdaniem jeżeli taka opcja "Podnośnik" jest w aucie z pneumatycznym zawieszeniem to należy jej używać .
Nie wiem jak to działa w D3 , ale w ciężarówce jak poducha źle się ułoży , to wystarczy auto podnieść max w górę i po opuszczeniu auta , poducha ułoży się sama ( ale czasami lubi wybuchać :mrgreen: )

: 24 mar 2013, 17:58
autor: JIMM
mark83 pisze:trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze
:mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!:

: 28 mar 2013, 19:56
autor: mark83
JIMM pisze:
mark83 pisze:trzeba najzwyczajniej siknąć WD na gumy, przy wahaczach i gdzieś tam jeszcze
:mrgreen: kończą ci się gumy na stabilizatorze...i tam przebiegły mechanik podał smarowanie...ale problem z czasem wróci :!:
pojeździłem z miesiąc no i wrócił...ciekaw jestem ile tam jest tych gum na tym stabi ? trzeba wymienić wszystkie kompleksowo ? gdzie to zamówić, jakie koszta ? macie jakiej propozycje ? pewnie przerabialiście temat nie raz... :-)

: 28 mar 2013, 23:14
autor: wolek
Tu znajdziesz napewno :) szukajka
a jak nie w co wątpie to poduchy są dwie i nie dostępne osobno tylko jako cały stabilizator ale da sie coś wykminić i z D2 wsadzić

: 28 mar 2013, 23:21
autor: B@rt
Gumy na stabilizatorze dwie ale nie wystepuja jako pojedyncze elementy. Trzeba kupic caly stabilizator, w ASO ok 800 pln :evil:

: 29 mar 2013, 20:53
autor: JIMM
mark83 pisze:pewnie przerabialiście temat nie raz...
był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę skręcając .....przed skręceniem delikatnie potraktuj powierzchnię smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-)

: 29 mar 2013, 21:30
autor: B@rt
JIMM pisze:był już rozległy temat.......dawno temu...ale w skrócie:
1.kup gumy na stablizator do A8 D2 4.2 chyba średnica 29,( koszt 2 x 10zł :mrgreen: :mrgreen: }
2.załóż na swój stabilizator na siłę smarując smarem miedzianym .
3.ciesz się spokojem....i zaoszczędzonymi 780zł 8-)

Ale to nie oryginal :-P ;)

: 30 mar 2013, 19:09
autor: JIMM
B@rt pisze:Ale to nie oryginal
orginał ,orginał....tylko z A8 D2 :shock: jak ktoś chce niech sobie dodatkowo kawał drąga nowego dokupuje :D :D a stary odda na złom za 780zł :D

: 31 mar 2013, 22:26
autor: pebo
Hmmm, tu prosta instrukcja, a jaka przydatna może być:
http://ryjbuk.pl/jak-naprawic-prawie-kazda-rzecz-290324