Strona 1 z 2

[D3 ALL] Kompresor zawieszenia - problem.....rozwiazanie?

: 22 gru 2009, 18:52
autor: JIMM
Proszę o pomoc Panowie władcy pierścieni.
Od niedawna moja sprężarka zaczęła chodzić jak traktorek.
- błędy to 01400 czyli przegrzewanie sprężarki, i 01583 stwierdzony przeciek w systemie , po 3 krotnym wykasowaniu udało samochód się podnieść w garażu do poziomu komfort / samochód nie opada po nocy , przejachałem 100km spokojnie i jest spoko ale spreżara chodzi jak traktorek i czesto.
- Mam PROŹBĘ , może ktoś demontował ten agregat , jak zdemontować sprężarkę , od czego zacząć?
znalazłem coś takiego http://www.allegro.pl/item846936890_kom ... 00_04.html
i gość naprawia wymieniając tłok ,cylinder i pierścień.
- drugi PROBLEMIK to przednie zawieszenie podczas przejazdu przez dziury,leżących policjantów wydaje dźwięk takiego szurania jakby osłona amora tarła o amorek , lub tak jakby coś tarło o coś ,czy ktoś miał coś podobnego,czy jest to coś poważnego PROSZĘ O POMOC :/ Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2009-12-23, 15:10 ]
Widzę :shock: ,że nie ma mocnych :-/ NA POMOC i problemik przerósł możliwości , rękawicę spróbuję podnieść sam jak sobie dam radę to się podzielę wiedzą :-P ..............oczywiście jak zbiorę siły :/
***zdjęcia zapożyczone z allegro***

: 28 gru 2009, 23:31
autor: pebo
Z takimi błędami to wychodzi na to, że gdzieś Ci ucieka powietrze z instalacji. A miejsc jest niestety sporo, ale może najpierw sprawdzić czy to własnie jakiś element z przodu nie przetarł rurki. Sama sprężarka jest umieszczona przed przednim lewym kołem (przed kierowcą) i jeśli odkręcisz osłonę silnika lub odkręcisz nadkole to będziesz miał do niej dobry dostęp. Być może niezbędne będzie odpowietrzenie i napełnienie układu. Wyślę Ci płytkę z elsą, bo układ jest dość skomplikowany i za długo by pisać. Raczej stawialbym na to, że sprężarka jest w porządku. Pozdro.

: 30 gru 2009, 10:55
autor: Rafelek
Wmoim aucie mam taki sam problem,jak najeżdżam na garby lud dziury to trzeszczy i szura. Byłem już na stacji sprawdziłem czy nie ma luzów itp. Diagnosta mechanik stwierdził że to jest wina pogody :-? Wilgoć i mróz powoduje że trzeszczy. Sam nie wiem już się do tego przyzwyczaiłem :-)

: 01 sty 2010, 14:49
autor: JIMM
tez zauważyłem że jest to zmienne podczas pogody , czasami jest czasami nie ma ale jak będzie cieplej poprzeglądam zawieszenie sam , rozkręcę , dotknę obejrzę ,przesmaruję gdzie trzeba jakimś smarem miedzianym i powinno być git , myślę ,że się syf gdzieś zbiera to właśnie hałasuje i trze :peace:

Nadwozie

: 03 sty 2010, 12:15
autor: domin1212
U mnie tak samo skrzypi coś na nie równościach byłem w serwisie ale nie w aso i sprawdziłem zawieszenie i nie ma żadnych luzów i nie wiem co to jest myślę że to może być spowodowane jakimś wahaczem który po prostu skrzypi ale nie będę wymieniał w ciemno tak więc jak by ktoś miał taki problem i go rozwiązał to z góry dzięki za pomoc !!! Pozdrawiam ;-) Obrazek

Wyjęcie kompresora A8 D3 - proste jak bułka z masełkiem

: 10 sty 2010, 09:51
autor: JIMM
Po braku pomocy i mocnych w tym temacie wziąłem się sam do kompresora.
Demontaż kompresora w A8 D3 , opisałem w dziale ZRÓB TO SAM :mrgreen:
http://www.a8team.pl/topics28/1069.htm#8996

: 17 sty 2010, 21:32
autor: polmarko
WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE, JESTEM TUTAJ NOWY. CIESZE SIE ZE POWSTALO FORUM POSWIECONE A8. CHETNIE PODZIELE SIE SWOJE WIEDZA. TEMAT KOMPRESORA PRZERABIALEM W Q7. STRASZNIE TUKLA SIE SPREZARKA OD POWIETRZA DO ZAWIESZENIA JAK SRUBKI W PRALCE. GDY AUTO RUSZALO I HAMOWALO NAJBARDZIEJ BYLO SLYCHAC ALE TYLKO DO MOMENTU GDY AUTO NIE NABRALO TEMPERATURY. W ASO WYMIENILI NA GWARANCJI I DALEJ SIE TAK DZIALO, POTEM WYREGULOWALI I JEST LUZ, CZASMI SIE TYLKO ODEZWIE. OPSUJE PROBLEM NA PRZYKLADZIE Q7 BO KOLEGA POSIADA AKURAT . JA W SWOIM A8 TEZ OSTATNIO USLYSZALEM KOMPRESOR, ALE NIE PRZEJMUJE SIE TYM BO PODOBNO CZASMAI GO SLYCHAC CHWILE. JESLI UCIEKA POWITRZE MOZNA SPRAWDZIC TAKIE URZADZENIE KTORE JEST POD PRZEDNIM BLOTNIKIEM OD STRONY KIEROWCY. PRZEWODY WCISKANE SA W SZYBKO ZLACZKI I ZASKAKUJE MOZE TRZEBA DOCISNAC.

Edit by MorgothV8: nie pisz wielkimi literami, to oznacza krzyk!

: 27 sty 2010, 23:01
autor: domin1212
Mam pytanko wczoraj jak wychodziłem z auta to po zgaszeniu go usłyszałem w tylnym kole od strony kierowcy takie głośne miałczenie jakiegoś silniczka i po chwili przestało! I zastanawiam się co to jest i do czego służy i czy to tak powidło hałasować ? Z góry dzięki za pomoc pozdro DOMIN

: 28 sty 2010, 17:22
autor: Rafelek
To są silniczki od hamulca ręcznego,prawdopodobnie miałeś wymieniane tylne klocki i nie została wprowadzona gubość klocka w komputerze.Po zatrzymaniu burczy i burczy aż sie ułoży.

: 05 lut 2010, 12:18
autor: domin1212
Mam jeszcze jedno małe pytanko co to jest za kontrolka w kształcie auta i strzałkami jedna w górę i jedna w dół po zapaleniu świeci na kolor żółty? Wiem tyle że jest to od pnełmatycznego zawieszenia ale nie wiem co w tedy się dzieje z zawieszeniem, zauważyłem też że jak się ona zapali to przód siedzi a dupa jest w górze i w ustawieniach zawieszenia nie mogę wejść na wysokie a komfort, automatyczne, sportowe mogę wejść. Tak więc jak by ktoś mógł mi to wytłumaczyć to bym był wdzięczny!!! A i obok tej kontrolki jest też taka zielona z strzałką w dół która też nie wiem od czego jest? Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM

: 05 lut 2010, 17:52
autor: Rafelek
Ta żółta kontrolka informuje że auto stoi za nisko,nie podniosło się. Na pewno dzieje się to gdy są mrozy.Wtedy nie działa winda tzn Lift i nie możesz nic zrobić. Tez miałem ten sam problem ale po paru minutach podniósł się do góry.Nie wiem może coś przymarza?? Zielona kontrolka oznacza że auto podnosi się do góry.

: 05 lut 2010, 19:20
autor: JIMM
żółta kontrolka - dzieje się coś nie dobrego , pełni role "check" w systemie poziomowania , po podłączeniu VAG-a są różnego rodzaju błędy które spowodowały zapalenie się tej kontrolki / po ponownym odpaleniu samochodu znika ale pamięć nie ;-)
zielona kontrolka - a)system działa , b)samochód opuszczony jest max do dołu , c) kompresor chodzi. 8-) wszystko OK

PS jeśli nie podnosi tyłu lub przodu to zawieszają się zaworki sterujące bądź przymarzły ,brak napięcia na elementach , ewentualnie kompresor już się wyłączył z przegrzania i nie ma dostatecznego ciśnienia.............wszystko widać idealnie po podłączeniu VAG w zakładce poziomowanie..........temp kompresora,ciśnienie , napięcie na elementach , co działa a co nie , czy jest wyciek itd 8-)

[ Dodano: 2010-02-05, 19:27 ]
Rafelek pisze:Ta żółta kontrolka informuje że auto stoi za nisko,nie podniosło się. Na pewno dzieje się to gdy są mrozy.Wtedy nie działa winda tzn Lift i nie możesz nic zrobić. Tez miałem ten sam problem ale po paru minutach podniósł się do góry.Nie wiem może coś przymarza?? Zielona kontrolka oznacza że auto podnosi się do góry.
jeśli ci nie działa jak są mrozy to masz już cienki kompresor , po kilku próbach podniesienia , przegrzewa sie i wyłącza go a w VAG-u będziesz miał zapis bądź o przegrzaniu lub nieszczelności układu :cry:

: 05 lut 2010, 19:30
autor: pebo
domin1212 pisze:Mam pytanko wczoraj jak wychodziłem z auta to po zgaszeniu go usłyszałem w tylnym kole od strony kierowcy takie głośne miałczenie jakiegoś silniczka i po chwili przestało! I zastanawiam się co to jest i do czego służy i czy to tak powidło hałasować ? Z góry dzięki za pomoc pozdro DOMIN
Hamulec ręczny może się sam automatycznie załączyć jeśli auto pozostawisz w pozycji P ale nie zaciągniesz ręcznego, a przechył będzie zbyt duży. Przynajmniej u mnie tak ma - sprawdzone w praktyce.

: 01 mar 2010, 20:58
autor: domin1212
Nie sądze żeby to skrzypienie zawieszenia było spowodowane pogodą ponieważ nie sądze żeby ktoś kto zapłacił za nowe auto 500.000zł i wsiadł do niego i słuchał takiego skrzypienia no bez jaj !!! Fakt jak jest mokro to nie skrzypi ale wiadomo czemu ponieważ dostaje się tam woda i nie skrzypi natomiast jak jest sucho lub jest mróz to wysycha lub marznie i skrzypi od nowa! Ja mysle nadal że to jest spowodowane którymś zużytym wahaczem tylko jak to sprawdzić żeby nie wymienić dobrego?? A może ktoś już wie co to jest za problem lub ma może jakieś inne pomysły??? Z góry dziekuje za pomoc!!!!!!!!!!!

: 23 mar 2010, 18:12
autor: JIMM
domin1212 pisze:Ja mysle nadal że to jest spowodowane którymś zużytym wahaczem tylko jak to sprawdzić żeby nie wymienić dobrego?? A może ktoś już wie co to jest za problem lub ma może jakieś inne pomysły??? Z góry dziekuje za pomoc!!!!!!!!!!!
jest to Przyjacielu spowodowane gumami na belce stabilizatora..........ja swoje gumy zdemontowałem , wykleiłem od środka materiałem z włókna szklanego na klej gumowy do szyb samochodowych z aktywatorem a całość potem złożyłem na pastę miedzianą.................i nastała cisza...........już drugi miesiąc 8-)
(ważne aby oczyścić stabilizator z resztek i brudu w miejscu styku z gumą.........a wyklejać gumę /cztery połówki /dobrze umytą i odtłuszczoną)

*dzisiaj mija ponad trzeci miesiąc i CISZA :lol: