Cześć. Zwracam się do Was z prośbą - dla Was to drobnostka a ja potrzebuje pewnej informacji.
Zbudowałem traję używając do budowy zawieszenia z A8.... Niestety oryginalne heble nie dają rady i muszę coś z tym zrobić .... Oponki mam dość szerokie - 335/35/17 i ich masa wirująca + masa traji gotuje tarcze .... Stąd pomysł na zmianę tarcz+zacisków od możliwie największej wersji A8
Stąd pytanie: od jakiego modelu, roku A8 mam zawieszenie ? Poniżej zdjęcia zawiasu Dziękuje za pomoc Rob
: 25 sty 2018, 21:20
autor: danishow
Rob_trike pisze:od jakiego modelu, roku A8 mam zawieszenie ?
To nie jest zawieszenie A8 ...może z innego modelu Audi ale nie z "ósemki".
: 25 sty 2018, 21:36
autor: Rob_trike
Przy wybieraniu zawiasu szukałem takiego który bym mógł bez większych problemów przerobić pod swoje potrzeby .... Gość ze szrotu mówił że to z A8-ki ;/ hmmm
: 25 sty 2018, 21:51
autor: drago_o
Najprościej byłoby znaleźć jakiś numer części na którymkolwiek elemencie.
P.S. Zajebista maszynka, graty jeśli sam ją robiłeś
: 25 sty 2018, 23:32
autor: danishow
Rob_trike, dopiero zobaczyłem że EJ20 tam siedzi ...dobry wybór .
A wracając do Twojego pytania odnoście zawieszenia to jestem prawie że na 100% pewien iż pochodzi ono z A6 C5.
Dla ciekawostki dodam jeszcze, że we wszystkich A8 wahacze są aluminiowe
: 26 sty 2018, 10:31
autor: pb41ns
No niezła maszynka , robię niedaleko Radziejowa, jak bym wiedział to z chęcią bym wpadł zobaczyć
Re: Proszę o identyfikację zawieszenia
: 26 sty 2018, 11:10
autor: FOSS
Rob_trike pisze:... Stąd pomysł na zmianę tarcz+zacisków od możliwie największej wersji A8
Stąd pytanie: od jakiego modelu, roku A8 mam zawieszenie ? Poniżej zdjęcia zawiasu
Ale tak właściwie to co ma rodzaj zawiasu do hamulców?
Hamulce możesz sobie zrobić jakie chcesz.
Trzeba dobrać jakiś duży zacisk + duże tarcze + adapter do jarzm i będzie zrobione.
Jak chcesz mocne hamulce to od razu celuj w jakieś 4-tłoczkowe Brembo + duże tarcze np. 335x22mm
Przy takim projekcie zrobienie innych hamulców to raczej nie jest problem
: 26 sty 2018, 15:19
autor: krzychu22.p1i
W tych 17" to nie nafika w wielkim zaciskiem i tarczą :p
: 26 sty 2018, 17:06
autor: FOSS
krzychu22.p1i pisze:W tych 17" to nie nafika w wielkim zaciskiem i tarczą :p
Nie no, jasne. Ale to dalej nie ma nic wspólnego z samym zawieszeniem
: 26 sty 2018, 19:29
autor: danishow
Rob_trike, jakie obecnie masz tam założone tarcze ...średnica i grubość? Mam adaptery pod jarzma i dzięki nim będziesz mógł zapodać tarcze z Q5 lub D4 330x22mm przy czym zacisk zostaje ten sam
: 26 sty 2018, 19:54
autor: Rob_trike
Cześć Dzięki To moja 4-ta zrobiona traja - sam dłubię w garażu To uturbiona dwulitrówka
Niestety dobranie zacisków i tarcz to nie jest łatwa sprawa - ciasno i brak punktów do mocowania Dodatkowo dość "wymyślne" mocowanie błotnika nie ułatwia sprawy...
Mam nowe tarcze z Golfa Vki - wentylowane i o odpowiedniej średnicy... Dobieram zaciski (od kolegi który ma złomowisko) i niestety wszystkie są za duże lub za "głęboko" siedzą punkty mocowania i nie zrobię adaptera
Pomyślałem że jak ustalę od czego to zawias to będę szukał gotowego zestawu z więszą tarcza i zaciskiem.... Dzięki za cynę: A6 C5 - więc szukam jakiegoś info w necie
danishow - tarcze oryginalne - udało mi się dopasować większe zaciski od .... fiata - niestety są tylko ciut większe możesz zamieścić tu zdjęcia jak to wygląda? No i pytanko - czy zmiana samych tarcz ale zostawienie takich samych zacisków daje odczuwalny efekt?
: 26 sty 2018, 21:59
autor: danishow
Rob_trike pisze:czy zmiana samych tarcz ale zostawienie takich samych zacisków daje odczuwalny efekt?
Te adaptery zamontowałem u siebie w aucie dwa lata temu, seryjnie było 269x22 a teraz jest 330x22mm, różnica bardzo odczuwalna ...po pierwszej jeździe miałem wrażenie jakbym wyrzucał z tyłu kotwice. Poniżej foto adapterów:
: 27 sty 2018, 09:45
autor: Rob_trike
Jestem zdesperowany więc chętnie bym spróbował ... Czy ktoś z Forumowiczów ma zwymiarowane te adaptery ? Wystrugał bym sobie i podmienił zaciski + tarcze
Pozdrawiam
: 27 sty 2018, 10:33
autor: danishow
Nadal nie napisałeś jakie masz obecnie tarcze ...wymiary?!?
: 27 sty 2018, 12:56
autor: FOSS
Dopiero co robiłem tył w pewnej przed-liftowej D2
Po fabrycznej tarczy 269x20mm zostało wspomnienie - zaszczepiłem inne zaciski + jarzma + adaptery + custom przewody hamulcowe i wszystko siadło pod tarcze 335x22mm stosowane fabrycznie w S8D3.
.
Przód oczywiście też został zmieniony - w miejsce fabrycznych tarcz 314x30mm przeszczepiłem zaciski od S8D3 pod tarcze 385x36mm również od S8D3.
Różnica w hamowaniu powinna być kolosalna
Sporo rzeczy da się zrobić - fabryczne hamulce, jak komuś nie wystarczają, z powodzeniem można zamienić na coś innego, większego, bardziej wydajnego