Strona 1 z 1

[S8 D2 00 LPG ] Stara i nowa na jednej osi.

: 07 mar 2014, 11:01
autor: bybus
Czołem koledzy !
Wczoraj zmieniałem na letnie i okazało się iż jedna opona dostała bąbla, konieczna wymiana, i tu pytanie, czy mogę zmienić tylko jedną oponę, druga na osi była by stara, bieżnik 5-6mm. Opony to DUNLOP SP SPORT MAXX GT 255/40/19

: 07 mar 2014, 16:35
autor: emdzej
Kolego zdecydowanie powinieneś założyć dwie nowe. Różnica w wysokości bieżnika nie powinna być aż tak duża.

: 07 mar 2014, 16:44
autor: bybus
emdzej pisze:Kolego zdecydowanie powinieneś założyć dwie nowe. Różnica w wysokości bieżnika nie powinna być aż tak duża.
Nowa opona ma ok. 9mm, moja stara 5-6mm, więc różnica na upartego 1 cm, to naprawdę za dużo ?

: 07 mar 2014, 17:22
autor: FOSS
bybus pisze:Nowa opona ma ok. 9mm, moja stara 5-6mm, więc różnica na upartego 1 cm, to naprawdę za dużo ?
Jak już do 3 używek trzeba założyć 1 nówkę sztukę to tą nową ustawiłbym bym w parze z najlepszą z używek..... ale do 3 używek najlepiej dokupić jeszcze 1 używkę w podobnym stanie niż idealną nówkę.

: 07 mar 2014, 17:31
autor: bybus
FOSS pisze:
bybus pisze:Nowa opona ma ok. 9mm, moja stara 5-6mm, więc różnica na upartego 1 cm, to naprawdę za dużo ?
Jak już do 3 używek trzeba założyć 1 nówkę sztukę to tą nową ustawiłbym bym w parze z najlepszą z używek..... ale do 3 używek najlepiej dokupić jeszcze 1 używkę w podobnym stanie niż idealną nówkę.
Trudno się nie zgodzić, tylko że dość pochopnie zamówiłem nówkę , stąd pytanie.
Czy ten centymetr różnicy może negatywnie wpłynąć na torsena.

: 07 mar 2014, 17:58
autor: beyer28
Stara 6mm, nowa 9mm to jaki 1cm w różnicy?chyba 3mm. Ustaw tylko nową z najlepszą używką - zakładaj, jeździj i nie wnikaj. Ja bym tak zrobił

: 07 mar 2014, 18:20
autor: labas
beyer28 pisze:Stara 6mm, nowa 9mm to jaki 1cm w różnicy?chyba 3mm
Ponad 2 cm różnicy na obwodzie.

: 07 mar 2014, 19:17
autor: beyer28
No właśnie, na obwodzie, bo myślałem, że chodzi o bieżnik <tjaa> dzięki za uświadomienie <niegadam>

Re: Stara i nowa na jednej osi.

: 15 mar 2014, 13:36
autor: Zabek
bybus pisze:Czołem koledzy !
Wczoraj zmieniałem na letnie i okazało się iż jedna opona dostała bąbla, konieczna wymiana, i tu pytanie, czy mogę zmienić tylko jedną oponę, druga na osi była by stara, bieżnik 5-6mm. Opony to DUNLOP SP SPORT MAXX GT 255/40/19
Wymiana tylko jednej opony, taka procedure naprawcza zastosowalo ASO w samochodzie
mojej mamy Volvo S40 kilka lat temu. Roznica w biezniku opony byla kilka mm. Mama jezdzila samochodem przez pare lat, sprzedala, nic sie nie dzialo. Tylko ze mama ma swoje lata i jezdzila ostroznie :D

Re: Stara i nowa na jednej osi.

: 15 mar 2014, 21:36
autor: bybus
Zabek pisze:
bybus pisze:Czołem koledzy !
Wczoraj zmieniałem na letnie i okazało się iż jedna opona dostała bąbla, konieczna wymiana, i tu pytanie, czy mogę zmienić tylko jedną oponę, druga na osi była by stara, bieżnik 5-6mm. Opony to DUNLOP SP SPORT MAXX GT 255/40/19
Wymiana tylko jednej opony, taka procedure naprawcza zastosowalo ASO w samochodzie
mojej mamy Volvo S40 kilka lat temu. Roznica w biezniku opony byla kilka mm. Mama jezdzila samochodem przez pare lat, sprzedala, nic sie nie dzialo. Tylko ze mama ma swoje lata i jezdzila ostroznie :D
Ja też jeżdżę ostrożnie, dzisiaj np. Tarnów - Kraków w 35 minut.
Opona założona, drugą kupię za dwa tygodnie i będzie git.
Taka ciekawostka, Dunlop ma w ofercie nową (chyba) oponę Quattro MAXX GT, jest o stówę tańsza od w/w, taką kupiłem.

PS
Dzisiaj (16.03 ) wstałem rano ( nocowałem w Zakopanym) i na samochodzie 20 cm sniegu, zjazd z parkingu z dość stromej górki a opony letnie, #@&%^* MAĆ ;(