Strona 1 z 3
[D2 00 4.2PB/LPG
] Problem z biciem kół
: 19 sty 2015, 19:41
autor: kryhawrc
Mam mały(mozę nie mały) problem. Otóż zmieniłem koła zimowe na wieksze z 17 na 18 cali. Po załozeniu tych 18-stek niestety ale przy predkosci 120-140km/h koła dość mocno biją. Byłem wyważyc koła ale prawie nic sie nie zmieniło. Czy mozliwe ze drgania powstaja od przegóbów,wahaczy czy skrzyni??????????
Choc na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Czy mozliwe ze są zle wyważone???????(maszyna do wyważania kręci kołem niezbyt szybko a drgania są powyżej 100km/h)
: 19 sty 2015, 19:47
autor: CINEK
Najprawdopodobniej masz pogięte/podbite te 18stki i ci nawalają
Pierścienie centrujące jeśli siedzą ciasno na piaście oraz jak nałozysz na felgę i również nie będą mieć luzu to ok, ale ja bym celował tu w krzywe felgi jeśli na 17" było wsio ok.
No i oczywiście mogą być źle wyważone
Możesz podmienić tył z przodem i zobacz jak wtedy będzie i sprawdza te pierścienie
: 19 sty 2015, 19:49
autor: kryhawrc
spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????
: 19 sty 2015, 19:55
autor: CINEK
Jeśli felga będzie mieć delikatne podbicie to nie wiem czy maszyna to wylapie <niewiem>
Generalnie jest tak ze jak ci nawalą mnóstwo odważnikow to felga raczej prosta nie jest. ale zanim zaczniesz porostować to podmień koła, sprawdź pierścienie, daj jeszcze raz na wyważarkę...
: 19 sty 2015, 20:09
autor: 123mielony
kryhawrc pisze:Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"?
: 19 sty 2015, 21:29
autor: kryhawrc
123mielony pisze:
Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"?
Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni
W sobote podmienie koła zobaczymy co będzie
: 19 sty 2015, 21:36
autor: 123mielony
kryhawrc pisze:Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni
No właśnie obawiam się że problem bicia leży właśnie w dystansach lub pierścieniach,skoro koła wyważałeś i wszystko było OK to ten element można wykluczyć z kręgu podejrzanych.
Jakie masz te dystanse z kołnierzem centrującym czy bez?
: 19 sty 2015, 21:43
autor: CINEK
On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie
na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące-
: 19 sty 2015, 21:56
autor: 123mielony
martin_rs4 pisze:On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie
na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące-
Tak się rozpędziłem że zobaczyłem dystansy <tjaa>
: 19 sty 2015, 22:35
autor: beyer28
kryhawrc pisze:spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????
z tymi maszynami/wulkanizatorami to naprawdę różnie bywa.też miałem problem z biciem, tylko przy hamowaniu. Bywałem u wielu wymieniaczy kół i u jednego mam proste felgi, a u innego już były krzywe. To wyważanie to też o kant można potłuc. U jednego wymieniałem opony i po dwóch dniach połowy odważników nie miałem

ostatnio też wymiana na zimówki potem bicie, po 2 tyg pojechałem na wyważenie i oczywiście skopane na 3 kołach. U mnie finalnie jajowata opona była powodem bicia. Oczywiście żaden wulkanizator do tego nie doszedł tylko gość od hamulców <tjaa>
: 19 sty 2015, 23:02
autor: ernesto
A tak zapytam o te pierścienie centrujące. Z jakiego materiału są wykonane i czy po osadzeniu felgi razem z tym pierścieniem nie ma zbyt dużego luzu na piaście ? Czy ten pierścień idealnie przylega płaszczyzną do felgi ? Zrób zdjęcie jak to wygląda.
U mnie są na zimówkach pierścienie centrujące i jest spokój ale wiadomo wykonanie jednaego elementu a drugiego może być ogromna róznica.
: 20 sty 2015, 21:06
autor: kryhawrc
Pierscienie są plastikowe,dopasowane -wymiar zewnętrzny 70,3(odczytane z felgi) i wewętrzny 50,7(audi).
Podmienie koła na próbe z tyłu do przodu i zobaczymy. Ale dopiero w sobote bo pracuje do późna.
: 20 sty 2015, 22:48
autor: ernesto
kryhawrc pisze:Pierscienie są plastikowe,
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.
Plastik to nie aluminium czy metal, podlega odkształceniu i może powodować drgania. Zmień na pierścienie z jakiegoś metalu. Plastik się nie nadaje do tego.
Raz w życiu miałem na R19 plastikowe pierścienie centrujące uległy minimalnym pęknięciom i też były podobne cuda co u Ciebie.
Skoro na wyważarce jest ok, po założeniu z pierścieniem nie to tu misi byś problem.
Zamów nowe i będzie dobrze.
Dam Ci pewien przykład. Dawno temu miałem Forda Mondeo z podobnymi objawami. Dostawałem szału, zrobiłem całe zawieszenie od góry do dołu, zbieżność, nowe felgi, opony a bicie pozostawało przy dużych prędkościach.
Pewnego razu pojechałem do kumatego gościa i powiedziałem mu o co chodzi. Ten podszedł do auta, zdemontował kołpaki i kazał mi się przejechać. Dosłownie Kaszpirowski.
Pierdoła a narobiła wydatków i nerwów.
: 20 sty 2015, 22:51
autor: adrian949
ernesto pisze:kryhawrc pisze:Pierscienie są plastikowe,
To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.
Ja tez mam plastikowe od 3 lat i nic się nie dzieje.
: 20 sty 2015, 22:52
autor: Gość
Pierścienie plastykowe są sobie nierówne. Jedne trza wymieniać co sezon inne masz na lata.