Strona 1 z 1
[D2 97 4.2PB/LPG
] Jakie opony dylemat ?
: 14 mar 2015, 13:13
autor: Lechu
W aucie trzeba wymienić opony.
Rozglądamy się za używkami, ale zaczynamy spoglądać na nowe.
I tu rodzi się pytanie. Zeetex - najtańsza opona i całkiem niezłe opinie, czy inne chinole.
O zeetexy pytałem w wulkanizacji i nie było reakcji typu "daj Pan se spokój" tylko "sprzedałem tego sporo i nikt nie reklamował"
Tak naprawdę to sporo jest opon w cenie 200 - 300 za szt. (Trazano , Goodride, Wanli , Imperial...itp.) tylko czy warto ? W końcu nowa opona to nowa, a za używki czasami każą sobie sporo płacić.
Czy moze używane
Barum Bravuris 3HM 225/55 R17
Co poradzicie ?
: 14 mar 2015, 15:47
autor: dice111
Lepsza dobra używka niż nowy szajs. Samochód waży prawie 1800 kg, jedzie 250 km/h więc akurat na tym nie ma co oszczędzać. Jak chcesz nowe dobre i tańsze budżetówki to kup np Nankangi (w 300zł się zmieścisz)
: 14 mar 2015, 16:02
autor: jacek
Poczytaj sobie testy takich "chinoli" - nie trzymają w zakrętach , woda masakra , hamowanie 2x normalna opona.
Weź pod uwagę masę i moc swojego auta , chinol nadaje się do Corsy w 15" a nie do D2 .Lepiej kup dobre używki lub zainwestuj w nowe firmowe opony będą ci służyć co najmniej 4 sezony .
: 14 mar 2015, 16:53
autor: Pawulon_90
tez ostatnio sie zastanawialem co kupic itd chcialem nankangi allbo nexeny ale gorsza przyczepnosc na wodzie mnie troche zniechecila a nexeny znow sa głosne wiec kupielm continental sport contact 5p ktore maja rok i poltora roku za 400zl wiecej niz nankangi i w tej samej cenie co nexeny bieznik 7,5mm a ma czlowiek dobra opone wiec czasem warto poszukac uzywek bo mozna wyrwac mlode w dobrejcenie

: 14 mar 2015, 17:44
autor: danishow
Dzisiaj też szukałem sobie opon letnich bo moje już marne, w sumie można by było przejeździć jeszcze sezon ale jak już wspomniano masa i prędkość wymagają inwestycji. Wracając do opon (w moim przypadku 255/40 R19), używki na ebay-u zaczynają się od około 350 euro, ja dostanę nowe Kumho za 398, Hankook za 420, Yokohama za 435 lub Dunlop za 448 euro...z tym że w innym rozmiarze: 245/45 R19 - taka moja wydumka

: 15 mar 2015, 18:09
autor: Lechu
Czy mogę założyć oponę z innym indeksem nośności ??
Planuje tez z indeksem 101 na przód a te z 97 na tył?? Czy są jakieś zastrzeżenia ??
: 16 mar 2015, 21:56
autor: Risto
Możesz każdą założyć, ale czy powinieneś. Moim zdaniem jeśli indeks nie różni się wiele to tak , ale schodząc zbyt nisko. Jeśli się nie mylę to cztery oczka w indeksie jak podajesz to 95kg. Kiedyś miałem wyząbkowane opony i serwis stwierdził że za niski indeks opony, źle dobrana tj. zbyt duża masa samochodu.
: 17 mar 2015, 21:10
autor: Lechu
co lepsze i co byście wybrali ??
Continental 101Y 225/55/17 premium contact 2, lata produkcji 2012 2013 2010 2012 6,5 - 6 mm 7 - 6,5 mm
czy
Barum Bravuris 3HM 101 225/55 R17 wszystkie 2014 7,2 - 6,2 mm
Które wybrać ?? które lepsze . Cena wychodzi jednakowa
Dzięki
: 17 mar 2015, 21:16
autor: beyer28
Lechu, Continentale lepsze, ale ja bym brał z jednego rocznika

: 17 mar 2015, 21:38
autor: CINEK
Barum to bardzo dobra firma i atutem tu jest jeden rocznik, dość młody
Mialem kiedyś je na Audi Coupe i bylem mega zadowolony. Są ciche i dość trwale co przydaje się na polskim asfalcie

no i jakby nie patrzeć to Barum jest częścią koncernu Continental.
: 18 mar 2015, 09:15
autor: krzychu22.p1i
Brałbym świeższe.
: 19 mar 2015, 11:38
autor: Bugalon
A ja uważam, że warto kupować opony kormorana, nowe. Takie sobie sprawię. 18 calówki można kupić jeszcze za 250 sztuka (z dotem z 2014 w tej chwili). Ja pracowałem jako inżynier przemysłowy w fabryce w której je robiono. Różnice w stosunku do michelinów w samej konstrukcji są naprawdę niewielkie, tyle co rzeźba bieżnika inna, bo mieszanki też praktycznie te same.
: 19 mar 2015, 11:50
autor: Gość
Miałem w omedze,głosne to było i niespecjalnie się na nich jeździło ale do normalnej jazdy ok tylko na max 25tyś

: 19 mar 2015, 12:08
autor: Bugalon
Opon premium używalem tylko jak pracowałem w michelinie (bo były za friko dla pracowników w ramach badań hehe) Najlepiej jezdzilo mi sie na Michelin Pilot Exalto ale jak z musu przesiadłem się potem na barumy (bo zmienilem robote) to prawie nie odczulem roznicy. Faktycznie na mokrym michelin byl lepszy. Tylko potem jak je juz dojezdzalem (i mialy te 4-5mm) to nowy 7mm barum na tym deszczu lepiej odprowadzal wode i lepiej trzymal. Wychodze wiec z zalozenia ze 100 razy lepsze nowe budżetowe niż żużyte w 50% i stare rocznikowo premiumy

: 19 mar 2015, 12:34
autor: Gość
Micheliny sa twarde jak cholera. miałem w zyciu kilka i owszem cięzko je było zajechać ale na mokrym juz nieco zużyte nie były rewelacyjne. Są dobre budżetowe,nie jestem w stanie wymienić bo sporo się używało. Lecz polskie dębice i kormorany to była porazka. 20-25tyś i łyse i jeszcze zanim do reszty wyłysiały to sie odkształcać potrafiły. Nigdy więcej!
W zeszłym roku zainwestowałem w nowe wielosezonowe goodyeary do autka zony i już mają z 10tyś zużycia prawie nie widac a walory trakcyjne na suchym,mokrym i śniegu są super. DO tego bieżnik typu jodełka jest dośc cichy. Nie są to pierwsze oponki tej marki które u mnie się spisywały dobrze.
Szwagier zaś do A4 zainwestował w nieco tańsze sezonowe klebery i te mimo nieco większego poziomu hałasu po sezonie są całkiem przyzwoite.