Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] Jakie opony 8,5j i 9,5j

: 22 sty 2017, 20:18
autor: Nyku
Witajcie, przerabiał ktoś temat opon na takie felgi?
Mam na przód 8,5j 19" ET 45 oraz na tył 9,5j 19" ET 45 i przymierzam się od kilku dni do zakupu nowych opon do tych roleczek ale wywalić kupe kasy i być niezadowolonym nie bardzo mi się uśmiecha, torsena zajechać też nie chce i co chwile rodzą się jakieś problemy. Znaleźliśmy z Robertasssem złoty środek ale te szerokości opon które nam wyszły nie istnieją w rozmiarze 19" :( .

Chce uzyskać nieduży naciąg, ze względu na to iż zawieszenie mam z S8 to nie jest to jakoś mega nisko ale mimo wszystko ciut niżej. Duży naciąg wyjdzie pokracznie ze względu na prześwit jeszcze miedzy gumą a nadkolem z kolei brak naciągu mi nie będzie pasował bo chce by rant felgi się wyróżniał a nie był ukryty pod protektorem opony.

Pisząc nieduży naciąg mam na myśli mniej więcej coś takiego, może nawet ciut mniejszy by nie jadło opon za szybko :
Obrazek

Poświęciłem dziś pół dnia na różnych kombinacjach ale albo nie wychodzi naciąg, albo za duża różnica w obwodzie koła i napędy by dostawały, albo brak takich rozmiarówek opon na oponeo.pl. Jakieś sugestie poza tym żeby sprzedać te felgi i kupić nowe o jednakowej szerokości ? :)


Szukam konkretnie coś na ten spasik:
(TAK WIEM ODSTAJE ZDERZAK JESZCZE BO NIE BYŁ POPRAWIANY PO KOLIZJI JESZCZE WTEDY <fujarka> )
Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 22 sty 2017, 21:01
autor: danishow
Przód 235/45 natomiast tył 255/40, różnica wychodzi 1,1% a dopuszczalne jest 1,4 czy tam 1,5 ...nie pamiętam dokładnie. Poniżej w linku porównanie:

http://www.tire-size-calculator.info/in ... 2off=35.05

: 22 sty 2017, 21:07
autor: Nyku
danishow, ale naciągu zero :(

: 22 sty 2017, 21:16
autor: danishow
Pisałeś o małym naciągu ...u mnie z 255 na 9,5-calowej feldze wyglądało jak na foto.

: 22 sty 2017, 21:20
autor: Nyku
Ja myśle nad takim czymś.
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... offset2=45

Szukałem w google grafika tego
danishow pisze:Przód 235/45 natomiast tył 255/40
to troszkę za delikatnie to wygląda.

: 22 sty 2017, 21:24
autor: danishow
No więc takie cóś: 225/45 na przód i 245/40 na tył. Więcej możliwości nie masz <hmm>

: 22 sty 2017, 21:26
autor: Nyku
Mam rozumieć że różnic niema za dużych i nie będzie się nic ze sobą gryzło?

Obrazek

: 22 sty 2017, 21:29
autor: danishow
Rozmiary, które napisałem w poprzednim poście lepiej się nadadzą <cicho>

: 23 sty 2017, 15:22
autor: Nyku
Domyślam się Daniel bo są mniejsze te różnice ale efekt nie do końca zadowalający. Czy ten mój "setup" jest konfliktowy dla torsena czy "ujdzie" jeszcze?

: 23 sty 2017, 20:48
autor: danishow
Nyku pisze:Czy ten mój "setup" jest konfliktowy dla torsena czy "ujdzie" jeszcze?
Na granicy tolerancji i nie sądzę by coś mogło przez to się uszkodzić ale też i nie zagwarantuję niezawodności :P

: 02 lut 2017, 08:15
autor: klark
Nie pchałbym opon na styk. Z czysto praktycznego punktu widzenia. Mam tutaj na myśli to, że byle jakieś lekkie uszkodzenie, otarcie przy dużych prędkościach - oponie dużo nie trzeba do uszkodzenia tak naprawdę. Strzela i wypadek gotowy. Zainteresowanych odsyłam do h

: 02 lut 2017, 22:33
autor: danishow
klark pisze:Z czysto praktycznego punktu widzenia.
A który z nas robi mody przy aucie z czysto praktycznego punktu widzenia? ...jest ktoś taki? <faktycznie>

: 07 lut 2017, 17:31
autor: Nyku
Opony dziś przyszły, 235/40 i 245/40. Jakoś niebawem montaż na felgi i przemierzę je dokładnie miarką krawiecką jak to na żywo wyszło :D
Obrazek

: 08 lut 2017, 06:42
autor: klark
Już widzę oczami wyobraźni, że będzie okey :)
Teraz w dobie internetów zamówienie dobrej jakości opon i oryginalnych felg nie stanowi żadnego problemu. Kiedyś trzeba było jeździć, szukać i często przepłacać. Teraz wszystko jest na wyciągnięcie ręki :) I często z darmową dostawą.