Strona 1 z 1

[D2 ALL ] 18" 245/45 nosi w koleinach i na nierównośc

: 14 wrz 2018, 20:20
autor: krisker
Niedawno zmieniłem felgi z 17 (opony 225/55) na 18 (opony 245/45). Wcześniej bardzo delikatnie ciągało autem na koleinach i lekko znosiło przy pochyleniu jezdni. Na kupionych 18 tymczasowo są założone stare i twarde opony letnie. Czy właśnie opony mogą być przyczyną koszmarnego noszenia w koleinach i na łagodnych nierównościach? Czuję, jakby mi ktoś za kierownicę szarpał, a przecież to fabryczny rozmiar i chyba nie powinno tak być? Na gładkiej drodze jest OK, ale nawet niewielka koleina i już ciągnie :(

Chcę kupić nowe opony, ale jeśli na osiemnastkach ten typ tak ma, to chyba odsprzedam felgi i wrócę do 17... Felgi mają nieco mniejsze ET niż fabryczne (35 zamiast 48).

: 15 wrz 2018, 06:28
autor: pioter
W tylnym zawieszeniu tuleje są dobre ?

: 15 wrz 2018, 08:58
autor: krisker
Częściowo tak. Jestem w trakcie prac. Ale na siedemnastkach było OK.

: 15 wrz 2018, 23:16
autor: Pepek
Norma. Na 20" 275 i to była ciągła walka z autem. Wróciłem na taki rozmiar jak masz i jest o niebo lepiej, ale i tak czasem chce go przerzucić na drugi pas. Taki rozstaw kół, że ani się w nie wpasujesz ani ominiesz.

: 16 wrz 2018, 10:06
autor: Arthur
Bez przesady z tym złym prowadzeniem ,mam 255/45/18 auto sporo obniżone i jeździ się ok po nierównościach, nic nie pływa, wiadome ze na głębokich koleinach po ciężarówkach jak cala opona w nią wpada to biedzie ciągło.
Polecam przyjrzeć się zawieszeniu, u siebie mam poliuretany na bananach oraz sztywne końcówki kierownicze bez tłumika gumowego, dobra geometria i jest mega różnicą w prowadzeniu.

: 16 wrz 2018, 11:00
autor: krisker
Czyli zdania podzielone... Jak skończę zawias, to zrobię pełną zbieżność i geometrię. Jeśli się nic nie poprawi, to nie wiem, czy się dalej pchać w koszty kupując nowe opony. Ósemką jeździ czasem żona i na pewno nie dam jej auta, jeśli ma tak rzucać <boisie>

: 16 wrz 2018, 11:51
autor: pb41ns
Zobacz jeszcze w jakim stanie masz tuleje sań, mnie też się dziwnie jeździło i po wymianie wszystkich tulei wachaczy i tulei sań wszystko wróciło do normy, o tyle oczywiście mówię, a koła u mnie 19 siedzą i jest spoko

[ Dodano: 2018-09-16, 11:51 ]
Arthur pisze: sztywne końcówki kierownicze bez tłumika gumowego,
Daj namiar na te końcówki, mam zamiar robić tuleje w saniach przednich i chciał bym przed geometrią właśnie takie końcówki zalozyc

: 16 wrz 2018, 15:27
autor: Arthur
25972 01 LEMFOERDER

: 25 wrz 2018, 14:40
autor: klark
Dostrzegam dwie przyczyny takiego stanu rzeczy, pierwsza to zbyt niskie ciśnienie w oponach a druga to zbyt małe opony, na których znacznie bardziej odczuwa się wszelkie nierówności.
Opcjonalnie może być też problem z zawieszeniem, co jest trochę groźniejsze.
Wydaje się, że indeks nośności może mieć też na to wpływ. Na jest ciekawy artykuł ekspercki z tego tematu.

: 26 wrz 2018, 17:24
autor: krisker
Samo zrobienie zawieszenia z tyłu oraz geometria i zbieżność niewiele pomogły. Zmieniłem w końcu opony na nowe (Kleber Quadraxer 2) w fabrycznym rozmiarze (245/45) i po kilku kilometrach wydaje się, że problem całkowicie zniknął. Jutro będę miał traskę po mega koleinach i to zweryfikuję, ale już teraz jazda na nowych oponkach wygląda obiecująco. Do tego jest ciszej i bardziej miękko. Te stare opony musiały już być bardzo twarde.



Dzięki wszystkim za rady i informacje.