Strona 1 z 6

[D2 FL ALL ] Opony na koła 9Jx20"

: 23 lut 2013, 23:44
autor: Simone331
Mucholejkolator widzę, że z rozmiarami opon jesteś obcykany. To powiedz jaki będzie odpowiedni rozmiar na felgę 9"? W tej chwili mam na nich 275/35/20. Opony powoli domagają się już zmiany, a chciałbym cos odpowiedniego założyć. ;)

: 23 lut 2013, 23:49
autor: FOSS
Simone331 pisze:Mucholejkolator widzę, że z rozmiarami opon jesteś obcykany. To powiedz jaki będzie odpowiedni rozmiar na felgę 9"? W tej chwili mam na nich 275/35/20.
Do D2 to powinieneś założyć 255/35R20 ale na 9" to będzie delikatny naciąg.
265/35R20 będzie się lepiej układać ale i tak jest już to rozmiar jak do D3 a nie do D2.
275/35R20 to rozmiar zdecydowanie do D3 i to wersji po-liftowej.

: 23 lut 2013, 23:54
autor: robertas
Simone331, kurde to masz az za szeroko moim zdaniem ;) ja na 9J mam 245/35 a na 10J 285/30 i o ile z przodu jest naciag, tak tyl lezy idealnie ;)

: 24 lut 2013, 10:21
autor: Simone331
FOSS pisze:Do D2 to powinieneś założyć 255/35R20 ale na 9" to będzie delikatny naciąg.

265/35R20 będzie się lepiej układać ale i tak jest już to rozmiar jak do D3 a nie do D2.

275/35R20 to rozmiar zdecydowanie do D3 i to wersji po-liftowej.
robertas pisze:Simone331, kurde to masz az za szeroko moim zdaniem ja na 9J mam 245/35 a na 10J 285/30 i o ile z przodu jest naciag, tak tyl lezy idealnie
No szeroko jest to fakt. Niestety mam takie fele jakie mam, a przy tych oponach 275/35 to ładnie na feldze wyglądają.
Zastanawiam się nad propozycją Damiana czyli 265/35 zawsze to troszke wężej będzie. ;)

: 24 lut 2013, 10:35
autor: FOSS
Simone331 pisze:No szeroko jest to fakt. Niestety mam takie fele jakie mam, a przy tych oponach 275/35 to ładnie na feldze wyglądają.
Zastanawiam się nad propozycją Damiana czyli 265/35 zawsze to troszke wężej będzie. ;)
Ale ja też na swoim S8 D2 miałem felgi 9Jx20" i opony na tym w tym właściwym rozmiarze czyli 255/35R20... z dystansami wyglądało to tak:

Obrazek

: 24 lut 2013, 10:48
autor: Simone331
FOSS pisze:felgi 9Jx20" i opony na tym w tym właściwym rozmiarze czyli 255/35R20
U Ciebie to naciągu nie ma, a o to mi najbardziej chodzi.
Dzięki FOSS za podglądowe foto, bo teraz wiem czego mi trzeba, czyli zakup 255/35R20. ;)

: 24 lut 2013, 20:47
autor: Mucholejkolator
Od tego jak ułoży się opona na feldze bardzo duże znaczenie ma sam producent opon. Dla przykładu FOSSowe Vredesteiny wyglądały na feldze 20x9'' jak max 245 bo miały stosunkowo wąski bieżnik jak na 255. Wiem, że to głupio brzmi, ale szerokość opon nie jest zunifikowana u wszystkich producentów :roll: Na zlocie w Kronach nawet robiliśmy pomiary naszych opon, u mnie 255/40R19 Goodyear Eagle F1 Asymetric miały aż o 15mm szerszy styk gumy z asfaltem!

Osobiście do 9 calowych 20-stek założyłbym to co pisze FOSS, czyli do D2 255/35 :->

: 24 lut 2013, 21:20
autor: Simone331
Mucholejkolator co do opon to zawsze stosowałem Dunlop SP SportMaxx i przy nich raczej pozostanę. Coś możesz o nich powiedzieć? No chyba, że masz jakiegoś polecanego producenta?
Mucholejkolator pisze:Osobiście do 9 calowych 20-stek założyłbym to co pisze FOSS, czyli do D2 255/35
Dokładnie taka decyzja z mojej strony zapadła. ;)

: 24 lut 2013, 21:35
autor: robertas
Simone331, ja tez latam na tych Dunlopach i szczerze jestem z nich bardzo zadowolony ;)

: 24 lut 2013, 21:57
autor: Simone331
Jazda na nich tez mnie w pełni satysfakcjonuje. Dużego doświadczenia w oponach nie mam ale ostatnio miałem jakieś czeskie Matadory i tragedia była. Jakieś takie śliskie i wogóle tyłek mi na nich nie raz uciekł. :wpale:


Mucholejkolator wysunął się tu z teoria stykania opony z podłożem i jestem ciekawy co myśli o tych Dunlopach. ;)

: 24 lut 2013, 23:10
autor: FOSS
Apropos tych moich Vredesteint'ów... już to kiedyś gdzieś tu opisywałem...
mogę dodać tylko tyle, że generalnie byłem z nich całkiem zadowolony (prowadzenie, przyczepność na suchym i na mokrym) ale kiedy zobaczyłem jak wyglądają opony po 2 latach użytkowania to już nie polecam. Bieżnik a i owszem był jeszcze w całkiem dobrym stanie ale na bokach opon postało spora liczba pęknięć - opony jak kupowałem na wiosnę to były z produkcji z końcówki roku poprzedniego więc opona miała teoretycznie tylko 3-4 lata :/
Złapałem kapcia i opona była do śmieci (przez niski profil i twarde zawieszenie zbyt późno się zorientowałem że w oponie brak powietrza)... ponieważ opony tego sezonu miały zakończyć u mnie kadencję więc szukałem pojedynczej sztuki używanej - nie znalazłem... ale że miałem w garażu mój używany już kiedyś awaryjny komplet 20" Yokohamy więc zdecydowałem się na zdjęcie wszystkich opon - po zdjęciu Vredestein'ów okazało się, że boki mają tak popękane, że pomimo w miarę zdrowego jeszcze bieżnika nadają się wyłącznie na śmietnik - po tym wszystkim słabo, naprawdę słabo je oceniam :evil:

Przy okazji okazało się właśnie, że Vredestein pomimo nominalnej szerokości 255 wizualnie szerokością raczej nie grzeszył :roll:

Na tym kończę swoją przygodę z Vredestein'em... w tym sezonie chyba ponownie zainwestuję w nówki i prawdopodobnie powrócę do Yokohamy.
Chociaż, co do Dunlop'ów, to przyznam się szczerze, że jest to jedyna opona której osobiście jeszcze nigdy nie miałem, więc może, po waszych pozytywnych wrażeniach, tym razem jednak na nie się skuszę ;-)

: 25 lut 2013, 09:36
autor: sebos17
Posiadam Dunlop Sport MAX GT i jak na razie jest bardzo zadowolony z użytkowania tych opon ;-)
Już nie mogę doczekać się montażu letnich "walców" :-P

: 25 lut 2013, 12:59
autor: dice111
DUNLOP SP SPORT MAXX u mnie 275/35R20 i smialo moge polecic. opony wprawdzie zjada ciut szybciej niz Potenzy, ale jest cisza i wiekszy komfort niz na Bridgestone'ach R18

: 25 lut 2013, 13:56
autor: Simone331
dice111 pisze:DUNLOP SP SPORT MAXX u mnie 275/35R20
Aktualnie takie mam założone. Ale będzie zmiana na 255/35. Na jakiej szerokości feldze masz je założone?

: 25 lut 2013, 19:59
autor: dice111
Felgi z D3 - Multispoke 9Jx20 ET45 :

Obrazek

Zawias standard 1BM