Strona 1 z 4

[D3 07 ] Zakup opon - dylemat

: 04 mar 2014, 22:22
autor: Horszczar
Koledzy nadchodzi czas zmiany kapci i waham się pomiędzy tymi dwoma modelami:

Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 255/40 R19 100 Y XL AO MFS

Dunlop SP QuattroMaxx 255/40 R19 100 Y XL, MFS


Cena jest ta sama (tzn. ja mam je w tej samej cenie) więc nie jest żadnym wyznacznikiem, proszę Was o poradę, może ktoś ma jakieś doświadczenia zna opinie?

Z góry dziękuję za sugestie

: 20 mar 2014, 15:53
autor: Maciek_fr
Czesc z tego co sie orientuje to z twojego rozmiaru quattromaxx nie wystepuje. Jest to wzór zalecany np do q7 q5 w kazym razie do suv-ów takze Gyear jak najbardziej ale F1 asymetric 2 Fajna opona jezdzilem na niej spoko na wodzie:)

: 20 mar 2014, 19:36
autor: bunga bunga
Jeździłem na Dunlopach (sport maxx) i byłem mega zadowolony.

Na pewno kupie ponownie.

Good Year miałem kiedyś zimówki i mogę porównać je do np Nokian. Normalne.

Jak możesz wybieraj najwyższy indeks nośności i prędkości.

Masz najlepszą konstrukcję i materiały w oponie.

: 22 mar 2014, 14:52
autor: FOSS
Dunlop SP Sport ja użytkuję na swoim D3.
Kupiłem nówki rok temu, teraz leci drugi sezon i jak na razie jestem zadowolony.

Kiedyś jeździłem sporo na Goodyear Eagle F1 ale to były jeszcze 1-dynki i potem 2-ki z jodełkowym bieżnikiem - z tych byłem mega zadowolony, miałem ze 3 komplety i pewnie kupiłbym następne ale do A8 nie znalazłem w odpowiednim rozmiarze więc przesiadłem się na coś innego.

: 22 mar 2014, 21:02
autor: PiotrekS
ja wlasnie musze kupic nowe opony bo Dunlopy juz sa zmeczone. Kusi mnie zakup Michelin primacy hp w rozmiarze 235/50 R18. Uzywa ktos tych opon?

: 23 mar 2014, 19:33
autor: pebo
Czy nie jest tak, że opony oznaczane jako "sport" są z bardziej miękkiej mieszanki i szybciej się ścierają? Zauważyliście coś takiego?

: 23 mar 2014, 19:47
autor: FOSS
pebo pisze:Czy nie jest tak, że opony oznaczane jako "sport" są z bardziej miękkiej mieszanki i szybciej się ścierają? Zauważyliście coś takiego?
Ja nie wiem czy to można tak zaszeregować..... tzn. po moich obecnych Dunlop'ach tego na razie nie widać i po jednym sezonie "mięsa" jest wciąż bardzo dużo.

Goodyear Eagle F1 wspominam bardzo dobrze (ze 3 komplety miałem rok po roku) - nie ścierały się zbytnio i jak sprzedawałem po jednym sezonie to każdy komplet był w przyzwoitym stanie i za przyzwoite pieniądze jeszcze szły do ludzi....... tylko tam nie było w nazwie "Sport" ;)

Toyo Proxes też miałem...... też byłem z nich zadowolony i nie ścierały się jakoś nadmiernie........ ale te też nie miały w nazwie "Sport" ;)


Miałem natomiast kiedyś oponki Yokohama AVS Sport (takie z jodełkowym bieżnikiem) i tymi byłem załamany - wprawdzie jeździło się na nich super (na suchym i na mokrym przyczepność pierwsza klasa) i to do tego stopnia, że na drugi sezon sprawiłem sobie drugi komplet ale niestety ten pierwszy po jednym sezonie był już prawie martwy (bieżnika ciut ciut) więc sprzedałem byle szybciej i za marne grosze :/

Noi na A8 miałem również Yokohamę Advan Sport i nie wiem czemu ale te również wydawały mi się jakoś szybko ścieralne <hmm>



Innych nie pamiętam ;)

: 23 mar 2014, 19:58
autor: pebo
Właśnie czytając różne opinie w sieci na temat sportowych opon zauważyłem, że czasami piszą o szybszym zużyciu. Może jeszcze wypowie się ktoś, kto działa w branży "oponiarskiej".

: 23 mar 2014, 20:50
autor: dice111
Od opony zalezy. Przykladem Potenza, guma twarda, bardzo wolno sie zuzywala, gdzie doskonale trzymala po zagrzaniu, ale komfort w PL byl tragiczny. Opony poszly dalej do kogos z forum. Lepszej gumy do szybkiej jazdy po autobahnach i skach do tej pory nie mialem.

: 23 mar 2014, 20:52
autor: pebo
dice111 pisze:Od opony zalezy. Przykladem Potenza, guma twarda, bardzo wolno sie zuzywala, gdzie doskonale trzymala po zagrzaniu, ale komfort w PL byl tragiczny. Opony poszly dalej do kogos z forum. Lepszej gumy do szybkiej jazdy po autobahnach i skach do tej pory nie mialem.
Czyli podobnie jak np. sportowe tarcze i klocki hamulcowe - opona też musi być rozgrzana. A a cywilnych warunkach szału nie ma.

: 23 mar 2014, 20:56
autor: dice111
W normalnych warunkach tez zachwywaly sie ok, problemem glownie byl komfort, bo na R18 mialem mniejszy komfort niz na obecnych R20 z Dunlopem, ktory za to jest miekki i zre go bardzo szybko.

: 25 mar 2014, 21:10
autor: Horszczar
Trochę mnie nie było :) ale wybór padł na:

Goodyear EAGLE F1 ASYMMETRIC 255/40 R19 100 Y XL AO MFS

jak na razie jestem bardzo zadowolony,
Maciek_fr pisze:Czesc z tego co sie orientuje to z twojego rozmiaru quattromaxx nie wystepuje.
Występują stąd mój dylemat :)

: 25 mar 2014, 23:03
autor: WiZ
Przerabialem Goodyear F1, Dunlop SP i Pirreli P Zero.
Z wszystkich bylem zadowolony.
Tym razem wybor padl na Vredestein Ultrac Vorti R.
W najablizszych tygodniach beda na moich felach, wiec
bede mogl sie wypowiedziec na ich temat.
Jak narazie maja BARDZO pozytywne opinie.
Wrecz stawiane sa ponad te 3 marki wymienione o gory.
Niby kleja sie gleby jak zwariowane. Nie wiem co ze scieralnoscia.
Zobaczymy........... Jestem bardzo ciekawy.

: 25 mar 2014, 23:22
autor: martinezzg
Damian pisze ze szybko yokohamy mu leciały - ja znowu mam zupełnie odwrotne zdanie - zresztą hsn który ode mnie kupił komplet felg z oponami yokohama advan może potwierdzić - opony po sezonie są jak nowe - zmierzone 7,2 mm :)

: 27 mar 2014, 11:54
autor: Maciek_fr
No tak wystepują quattromaxy ale one mają specjalizacje pod Suv. a nie pod osobowe. Pod osobowe Dunlop zaleca sport maxx 01 sport maxx GT i sport maxx RT.
(w twoim rozmiarze) Ale jesli kupiłes F1 Asymetric 2 mysle ze tez bedziesz zadowolony kiedys jezdzilem na nich byly fajne na wode. Szerokosci:)