Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Jakie nowe laczki na 20 cali

: 30 mar 2015, 12:08
autor: Elpolako
Witam zgromadzonych,

Mam aktualnie 4 opony 255/35/R20, muszę niestety (albo stety) kupić nowe laczki ponieważ dwie są już zmęczone. Fajnie mieć felgi dwudziestki, ładnie wyglądają, opony wyglądają na bardzo szerokie tylko troszkę odbierają komfortu, ale i tak nie jest tak źle pomimo tak dużych kol, wiec zostanę przy minimum 255.

Zastanawiam się czy zostać przy szerokości 255, czy być może istnieje jakaś alternatywa na przykład 295/30/20, szukam przyczepności i jakości kapcia. Wiem ze na koleinach może nosić ale mieszkam poza granicami polski i mam ogólnie równe drogi (Francja)

Jeszcze jedna sprawa, zmieniać od razu 4 opony na nowe czy mogę zmienić tylko dwie, te które są zmęczone?

Ciekawostka :) Czy jeśli dam nowe szersze na tył to zmieni się prowadzenie? czy będzie lepiej czy gorzej, może zaburzy prace całego systemu? wydaje mi się ze powinny mieć taka sama szerokość przy quattro.

Jaka markę wybrać? cena jest ważna ale zależy mi na jakości wiec wolałbym dodać trochę grosza aby było bezpieczniej.

To będzie pierwsza zmiana opon przy tej bestii wiec proszę was o wasze opinie które są bogatsze :)

: 30 mar 2015, 12:14
autor: Gość
Przy quattro liczy sie obwód koła. Więc żonglować szerokościa możesz byle by fizycznie oba koła miały tę samą średnice.

295 to juz trochę hardcore,Francja nie Polska ale idealnie gładka i bez kolein to nie jest nawet autostrada do nieba :)

: 30 mar 2015, 13:24
autor: Bartek87
Lepiej nie kombinuj kup np 265/35/20 - ori rozmiar s8. Jak masz podmęczone opoony to wymień wszystkie 4. Quatrro nie lubi sporych róźnic w bieżniku

: 30 mar 2015, 13:47
autor: drago_o
Ja kupiłem do siebie 255 i szczezre jak patrze z tyłu na auto to delikatnie wolałbym szersze :P 275-295 będzie wyglądać bosko :D

A słowa kolegi wyżej potwierdzam w 100% i tak mi tez w ASO powiedzieli. Obwód powinien być taki sam a szerokość nie ma większego znaczenia. Podali przy tym jakieś tolerancje między osiami i pomiędzy kołami na osi ale lepiej mieć takie same :)

: 30 mar 2015, 14:04
autor: jacek
Ja używam dwa komplety 275/35/20 wygląda świetnie polecam.

: 30 mar 2015, 15:45
autor: olimpus104
275/35/20 + dystans+lekka gleba = zaj...sty wygląd i dobre prowadzenie. Michelin primacy sport-tak właśnie jeżdżę ;)

: 30 mar 2015, 15:53
autor: krzychu22.p1i
Na 9j max 275/35 aby to miało wygląd.

: 30 mar 2015, 17:11
autor: Elpolako
Zastanawiam się czy na 20 calach będzie duza różnica pod względem przyczepności na suchym i mokrym miedzy 255 , 265 a 275.

Czym szersza na suchym tym lepsza tak?
Na mokrym im szersza tym więcej wody potrafi odprowadzić ale tym bardziej wrażliwa na aquaplaning?

: 31 mar 2015, 23:44
autor: Heveliusz
krzychu22.p1i pisze:Na 9j max 275/35 aby to miało wygląd.
Na 9J to max 245. Reszta to już wygląda jak koza. ;)
Ale zależy jaki kto styl lubi. Może od tyłu wygląda szeroko, ale z boku jakby ktoś baletnicy sukienkę zakasał :)

: 01 kwie 2015, 06:31
autor: jacek
Heveliusz pisze:Na 9J to max 245
Na 9J 20 " oryginalny rozmiar to 265 lub 275 :D

: 01 kwie 2015, 16:18
autor: krzychu22.p1i
Heveliusz pisze: Ale zależy jaki kto styl lubi. Może od tyłu wygląda szeroko, ale z boku jakby ktoś baletnicy sukienkę zakasał :)
Ale za to guma ochroni rant przed krawężnikiem :) W dobrej cenie miałem kpl opon więc nie wybrzydzałem bo nówki to kosmos :P

: 02 kwie 2015, 00:37
autor: Risto
Heveliusz pisze:Na 9J to max 245. Reszta to już wygląda jak koza.
Ale zależy jaki kto styl lubi. Może od tyłu wygląda szeroko, ale z boku jakby ktoś baletnicy sukienkę zakasał
Nie zgodzę się. W D4 auto fabrycznie wyjeżdża na feldze 9Jx20 na oponie 265/40 . Nie ma absolutnie milimetra naciągu.

: 02 kwie 2015, 21:21
autor: Heveliusz
Z rantami fakt, ale trzeba po prostu uważać. Nie ważne ile podaje rozmiarówka. Fabryczne rozmiary to zawsze balon, bo tak bezpieczniej i bardziej komfortowo (wg producenta).
NA 9J 265 to już bez naciągu, a on poprawia wygląd nadając autu szerokiego wyglądu.

Ja przeszedłem na 245 na 10J (takie się opony trafiły) i pomimo naciągu jest bardziej i to podkreślam, znacznie bardziej komfortowo niż na 245/45/18 runflat.
A auto wygląda, jak powinno ;)
Ale jak mówiłem, kto co lubi. Niemieckie auto, stara niemiecka szkoła czyli gleba i naciąg, to jest to, dla mnie :) Reszta w tych autach broni się sama...

: 03 kwie 2015, 00:24
autor: Risto
Heveliusz pisze:Ja przeszedłem na 245 na 10J (takie się opony trafiły) i pomimo naciągu jest bardziej i to podkreślam, znacznie bardziej komfortowo niż na 245/45/18 runflat.
A auto wygląda, jak powinno
A czy jest szansa na jakieś foto?
Pytanie dlatego że mam na oku felgi mbdesign kv1 , ale fajnie wyglądają tylko deep coccave , a żeby minęły zacisk przedniego koła to zaproponowali 10,5 i musiałbym dac im oponę 265 które mam. Opony oczywiście wieczne nie są , ale własnie założone nówki pirelli p zero więc szkoda byłoby stracić tyle kasy.