Strona 1 z 1

[D3 ALL ] Nadmierne zużywanie opon na rantach norma w D3?

: 04 sty 2017, 22:06
autor: Motostacja
Witajcie,

Mam pytanko, czy u was także opony zuzywają sie bardziej po zewnętrznych stronach ?

Mam 2 gie D3 i w drugim bardziej rabie mi ranty, podobnie ma kolego w swojej D3

To że opony idą jak woda to wiem.

Ciśnienie ok 2.4-2.5 bara, fakt lubie sobie wejść ostrzej w zakręt kiedy można w ów czas bardziej pracuje rant opony.

Geometria ustawiana, bez zastrzeżeń ładnie się wszystko poustawiało.

Zawieszenie miało serwis co trzeba było, było wymienione.

Jedynie wahacze "banany" jakies takie miekkie gumy mają i na OSP Pan zwrócił uwage że mocno sie uginają przy naprężeniach, jednak tam jest tak duża tuleja gumowa że trudno aby sie nie uginała, być może jest zbyt miekka i w zakrętach koła nadmiernie się wychylają?

Zrobiłem jakies 5-6 tyś km i zauważyłem większe zużycie rantów opon choć opony juz się kończą, mają 4-5mm teraz zarzuce nowy zestaw to będzie kiepsko je zakatować ...

: 04 sty 2017, 22:08
autor: dice111
Nie

: 04 sty 2017, 22:14
autor: CINEK
po pierwsze to gdzie Ci te opony zdziera? na przodzie, tyle czy na wszystkich kołach?

nie każdy zakład potrafi ustawić dobrze geometrie. Wiele razy się o tym przekonałem.

jeśli chodzi o banany to jakby były wybite, czy luźnie to czułbyś to przy hamowaniu, ale musiałbyś mieć mocno wybitą tuleje żeby zciągało i darło opony

: 05 sty 2017, 06:03
autor: drago_o
Przy obniżonym zawieszeniu TAK, przy standardowym NIE :)

: 05 sty 2017, 09:37
autor: Motostacja
Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.

Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy.

: 05 sty 2017, 10:06
autor: drago_o
Przednie opony u mnie są na sezon, max dwa i środkiem widać już strzępy materiału :)

: 05 sty 2017, 10:50
autor: FOSS
raftor pisze:Drago chyba rozwoazal problem wszystkie d3 są obniżone.

Poki co zauwazylem nadmierne zuzycie na przodzie zew krawedzie, ale tak jak pisałem opony to juz raczej końcówka 4mm, założe na probe inne uzywki zrobie geometrie raz jeszcze i zobaczymy.
Ale ty piszesz o krawędziach zewnętrznych a przy obniżonym zawieszeniu szybszemu zużyciu ulegają krawędzie wewnętrzne :)

: 05 sty 2017, 11:24
autor: drago_o
Aaa moj blad... Ja myslalem ze o wewnetrzne chodzi. Moze za duzo na lifcie jezdzisz :D albo zbierznosc na dynamic ustawiana a na comforcie duzo jezdzisz. (Ja tak ustawialem do na dynamic jezdze 99% czasu)

: 05 sty 2017, 15:08
autor: Motostacja
No właśnie ustawiałem na dynamic i to był błąd rozmawiałem z pantonem i jemu ustawiali na komforcie i też był problem żeby po przestawieniu trybów odczyty znajdowały się w zakresie tolerancji, głównie śmigam na komforcie w trasie , miasto często tryb podniesiony/lift .

Dziwna sprawa bo nawet wizualnie widać u mnie że koła po obniżeniu górną częścią są bardziej pochylone do auta o w ten sposób -> / \ na geometri wyszło że i tak ten kąt jest w zakresie tolerancji, zawieszenie mam sportowe obnizone z przódu o 1,5-2cm już nie pamietam dokładnie i tył o 0.5cm auto stoi prosto nic nie opada. Geometria była robiona z założonymi dystansami obecnie mam tylko z tyłu dystanse, jednak podobno nie ma większego wpływu?

Z ciekawości ile robicie na nowych oponach Km ? I przy jakim bieżniku wymieniacie?

: 05 sty 2017, 15:25
autor: drago_o
Ja zrobiłem na przednich oponach półtora sezonu więc mogę powiedzieć, że w granicy 20tys km mogło być. Z tego około 5-7tys już na obniżonym mocno :) Wymiana tak troszkę więcej jak 1mm od słupka na oponie :P

Zbieżność powinna być robiona w trybie AUTO. Czyli na postoju wydaje mi się, że będzie to równoznaczne z Comfort. Zmieniając wysokość nie uniknie się zniamy kąta i zawsze jedna strona będzie lekko przybrana w naszych A8. Chyba, że jeździć ktoś będzie na jednym jedynym trybie :P

Pamiętajmy o tym, że przednie kąty mogą być poprawne tylko dla fabrycznej wysokości auta bo nie mają regulacji.

: 05 sty 2017, 16:30
autor: labas
Auto cały czas na Dynamic, nigdy nie zdarzyło się żebym miał opony starte z jednej strony.
Przód minimalnie szybciej się zużywa.

: 05 sty 2017, 17:04
autor: drago_o
Na poczatku jak nie obnizalem to tez sie rowno zuzywaly