Strona 1 z 2
[D3 FL ALL
] 275/35/20 Wybór na lato
: 17 mar 2017, 13:24
autor: maciu
HANKOOK VENTUS S-1 EVO2 K-117
Uniroyal RainSport 3
Nokian ZLINE
wszystko w niemal identycznej cenie ~3k za komplet
Co polecacie?
: 17 mar 2017, 13:26
autor: drago_o
maciu pisze:HANKOOK VENTUS S-1 EVO2 K-117
Mam i polecam!

: 17 mar 2017, 19:36
autor: krzychu22.p1i
Ja bym brał nokian chociaż też patrzę na toyo.
: 17 mar 2017, 19:39
autor: drago_o
Miałem w poprzednim aucie Toyo Proxes T1-R I też były bardzo fajne ale głośne. Za to bieżnik wygląda bajka.
: 17 mar 2017, 22:34
autor: maciu
nie chcę głosnych aczkolwiek żeby opona była głośna w D3ce to już musiałaby być jakaś
masakra
zużycie paliwa też jest pomijalne, priorytetem jest zachowanie na mokrym i hałas
aczkolwiek szczerze wam powiem że patrząc na wyniki testówe opon to biorąc
pod uwagę pierwszą 10kę chyba faktycznie nalezy się kierować się wyglądem bieżnika
bo różnice zapewne są minimalne
: 17 mar 2017, 22:47
autor: drago_o
Toyo miałem na innym aucie. Ale były wyraźnie głośniejsze od wcześniej posiadanych Pirelli P zero. Co do ich zachowania na drodze to było naprawdę takie jakie oczekiwałem od auta za każdym razem. Prowadziło się super.
: 20 mar 2017, 11:01
autor: Glac
Poprzednio miałem Pirelli P Zero i właśnie hałas to spory minus - poza tym rewelacja opona.
Teraz wziąłem Dunlop Sport Maxx GT 275/35/20 - ma 69db więc powinno być cicho.
: 25 mar 2017, 12:29
autor: panton
zapodałem Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 275/35 R20 102 Y XL i jest ok
cicho i dobrze na mokrym trzymają

: 25 mar 2017, 23:03
autor: Freeq
A ja po taniości Nankang NS-2 :-) 445zł/szt :-) ładnie się naciągnęły na 10,5J :-D
: 01 kwie 2017, 00:35
autor: Hgo
13
: 01 kwie 2017, 09:51
autor: drago_o
Miałem Pirelli P Zero i Toyo Proxes T1-R na poprzednim aucie i miałem wrażenie, że Toyo lepsze były ale bardzo głośne. Myślę, że ten incydent z Nokianem to raczej losowy wypadek, ja miałem tak z Michelin bo po tygodniu bąbel wyszedł lekki i poszły na gwarancję. Również na tylnonapędówce z 507KM

: 01 kwie 2017, 11:10
autor: maciu
Glac pisze:Poprzednio miałem Pirelli P Zero i właśnie hałas to spory minus - poza tym rewelacja opona.
Teraz wziąłem Dunlop Sport Maxx GT 275/35/20 - ma 69db więc powinno być cicho.
poczytałem sobie i.... 3db to różnica w natęzeniu niemal niewyczuwalna
przez większość ludzkości (zależy jeszcze od częstotliwości)
pomiar jest na zewnątrz nie uwzględnia rodzaju nawierzchni itp każdy producent
zapewne mierzy na takiej idealnie gładkiej aby było jak najciszej
za odczuwanie w kabinie odpowiada też konstrukcja opony (przenoszenie drgań z opony
na zawieszenia i dalej) i nie ma bezposredniego przelozenia pomiedzy glosnoscia na zewnatrz a wewnatrz
więc olałem te wskaźniki róznice są minimalne
Hgo pisze:
Pirelli - ... słaba na mokrym.
PZero będzie najlepszym wyborem- moje ulubione gumiaczki

no jak dla mnie parametry na mokrym są najważniejsze bo na suchym to byle co będzie
znośne
z oznaczeń ma na mokrym B (dobra ocena) i 72dB
: 01 kwie 2017, 16:08
autor: Glac
maciu pisze:Glac pisze:Poprzednio miałem Pirelli P Zero i właśnie hałas to spory minus - poza tym rewelacja opona.
Teraz wziąłem Dunlop Sport Maxx GT 275/35/20 - ma 69db więc powinno być cicho.
poczytałem sobie i.... 3db to różnica w natęzeniu niemal niewyczuwalna
przez większość ludzkości (zależy jeszcze od częstotliwości)
"decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną, więc rzeczywisty hałas nie rośnie liniowo wraz ze wzrostem natężenia podawanego w decybelach. Wzrost hałasu o 1 decybel oznacza tak naprawdę wzrost o 26% w stosunku do stanu poprzedniego (1 decybel to najmniejsza zmiana, jaką potrafi wychwycić przeciętne, ludzkie ucho). Tak więc średnio co 3 dB hałas rośnie nam dwukrotnie."
Źrudło pierwsze z brzegu - co prawda odnośnie chłodzenia PC, ale oddaje temat.
Teraz już po dwóch tygodniach jazdy na Dunlop jest bardzo duża różnica w porównaniu do poprzednich Pirelli - aż dziwnie cicho auto się toczy, jest to aż tak słyszalne.
: 05 kwie 2017, 13:15
autor: Motostacja
No Panowie czekam na dalsze opinie również rozglądam sie za jakimś kpl. letnich gum w powyższym rozm.
Freeq pisze:A ja po taniości Nankang NS-2 :-) 445zł/szt :-) ładnie się naciągnęły na 10,5J :-D
i jak to jeździ ? nic nie bije wyważyło sie oki ?
ciężkim samochodzie jakim jest Audi A8 można odczuć drgania podłogi i kierownicy - nie do wytrzymania w aucie które ma podwójne szyby!!!
Opinia z Oponeo o NS-2
http://logistykaopon.pl/p/43733-nexen-n ... b-c-2-72db
te oponki mają ciekawe parametry dużo lepsze niż niejedna droższa guma.
: 05 kwie 2017, 17:34
autor: Freeq
Miałem w poprzednim aucie. Bez zastrzeżeń. Dlatego postanowiłem kupić i do A8. Wyważyłu się bez problemu, bieżnik ok, jedzie się ok. Dobrze się trzymają na suchej nawierzchni. Na mokrym jeszcze nie jeździłem. Auto dużo stoi, często jestem w delegacji więc sporych przebiegów też nie robię.
Ja osobiście jestem zadowolony. Jedno jest pewne, dwa sezony i opony nie ma, maksymalnie trzy.