Strona 1 z 1

[D3 07 4.2FSI ] Felgi od S8 D4 + dobór opon

: 10 mar 2019, 19:30
autor: Vesslan
Kupiłem felgi od S8 D4. Rozmiar 20 cali, szerokość 9, ET 37, taki typ jak na poniższym zdjęciu:

Obrazek

Robiłem wyłącznie przymiarkę na podnośniku. Pierścienie centrujące mam już ogarnięte, a tutaj chciałbym zapytać:

1) Czy ktoś już takie posiadał? Jak z dopasowaniem i obcieraniem?

2) Jaki rozmiar opon kupić? Tzn. wiem, że profil 35 to max, chodzi mi o szerokość.
FOSS pisał, że właściwy rozmiar opon dla D3 po lifcie przy 20 calach to 275/35/R20, ale widziałem już swoje alusy z oponami 265/40/R20 - i trochę wystawały po wewnętrznej stronie, trochę boję się że 275 z przodu będą obcierać o wahacz i powstanie problem. Z tyłu mają już znacznie więcej miejsca. Może lepiej dać 265 albo 255?

: 11 mar 2019, 17:13
autor: Kruger
Obcierać nie będzię ale zawieszenie dostaje po dupie czuć koleiny strasznie ten rozmiar wyciągnie wszystkie luzy z zawiechy ja okułem swoje 20 pirelkami 245/40/20 są tej samej wysokości co 275/35/20 a zawieszenie troche oszczędze

: 11 mar 2019, 19:15
autor: FOSS
Vesslan pisze:Kupiłem felgi od S8 D4. Rozmiar 20 cali, szerokość 9, ET 37, taki typ jak na poniższym zdjęciu:
(...)

2) Jaki rozmiar opon kupić? Tzn. wiem, że profil 35 to max, chodzi mi o szerokość.
FOSS pisał, że właściwy rozmiar opon dla D3 po lifcie przy 20 calach to 275/35/R20, ale widziałem już swoje alusy z oponami 265/40/R20 - i trochę wystawały po wewnętrznej stronie, trochę boję się że 275 z przodu będą obcierać o wahacz i powstanie problem. Z tyłu mają już znacznie więcej miejsca. Może lepiej dać 265 albo 255?
Tyle, że 265/35 oraz 265/40 to nie jest ten sam rozmiar - te drugie są wyraźnie wyższe i jest to rozmiar jak do modelu D4.
Tym samym 275/35 i 275/40 to również nie są te same rozmiary.
275/35 to poprawny rozmiar na felgę 9Jx20" i poprawny rozmiar do D3 - przy ET37 nie powinny o nic obcierać i bieżnikiem nie powinny wystawać poza obrys błotnika czyli wszystko zgodnie ze sztuką i przepisami.
Ale ostateczny wybór i tak należy do ciebie :)
Kruger pisze:Obcierać nie będzię ale zawieszenie dostaje po dupie czuć koleiny strasznie ten rozmiar wyciągnie wszystkie luzy z zawiechy ja okułem swoje 20 pirelkami 245/40/20 są tej samej wysokości co 275/35/20 a zawieszenie troche oszczędze
Ale kolega ma felgi 9" szerokości.
Opona szeroka 245 na feldze 9" będzie szła już w naciąg.
Opony z naciągiem siłą rzeczy inaczej zachowują się na koleinach co nie znaczy jednak, że tak jest lepiej ;)

Poza tym nie róbmy tragedii na zawieszeniu.
Na rozmiarze 265/35ZR20 jeżdżę swoim D3 od 8-miu lat i nie zauważyłem drastycznego zużycia elementów zawieszenia.
Na tych samych kołach ale oponach 255/35ZR20 jeździłem wcześniej jeszcze dwoma swoimi D2-kami i też nie było przy tym żadnej tragedii.

To normalne fabryczne rozmiary kół i opon dla tego auta więc zawieszenie raczej jest do tego przystosowane ;)

: 11 mar 2019, 20:08
autor: Kruger
245 to nominalny rozmiar na felgę 9 cali

Jak najbardziej przystosowana niestety nie na Polskie realia drogowe przerobiłem temat 20 i 21 calowych kółek z róznymi szerokościami opon od 235 do 295 i wiem jak drastycznie zmienia się komfort prowadzenia auta w koleinach wraz z wzrostem szerokości opony

: 11 mar 2019, 21:26
autor: Vesslan
FOSS pisze:275/35 to poprawny rozmiar na felgę 9Jx20" i poprawny rozmiar do D3 - przy ET37 nie powinny o nic obcierać i bieżnikiem nie powinny wystawać poza obrys błotnika czyli wszystko zgodnie ze sztuką i przepisami.
Ok, zamówiłem zatem jako kompromis 265/35/R20 i zobaczymy, jak wyjdzie.
Gdy założę i trochę pojeżdżę, nie omieszkam się pochwalić i zdać relacji.
Kruger pisze:245 to nominalny rozmiar na felgę 9 cali

Jak najbardziej przystosowana niestety nie na Polskie realia drogowe przerobiłem temat 20 i 21 calowych kółek z róznymi szerokościami opon od 235 do 295 i wiem jak drastycznie zmienia się komfort prowadzenia auta w koleinach wraz z wzrostem szerokości opony
Też trochę się obawiam o zawieszenie i komfort podróży. Drogi główne i trasy szybkiego ruchu w mojej okolicy są w dobrym stanie albo będą je przebudowywać w tym roku, więc dłuższa podróż nie będzie tragedią.

Większy kłopot będzie w jeździe miejskiej - w moim mieście dziur w drogach jest więcej niż w serze, a dwa miesiące temu wybuchła była mała afera, gdy ktoś wrzucił do sieci zdjęcia, jak drogowcy sypią masę asfaltową i ubijają nogami. Normalnie ukraińskie standardy...

: 12 mar 2019, 12:10
autor: FOSS
Vesslan pisze:Ok, zamówiłem zatem jako kompromis 265/35/R20 i zobaczymy, jak wyjdzie.
Gdy założę i trochę pojeżdżę, nie omieszkam się pochwalić i zdać relacji.
To całkiem poprawny rozmiar.
S8D3 wyjeżdżało fabrycznie na takich oponach.
Kruger pisze:Większy kłopot będzie w jeździe miejskiej - w moim mieście dziur w drogach jest więcej niż w serze, a dwa miesiące temu wybuchła była mała afera, gdy ktoś wrzucił do sieci zdjęcia, jak drogowcy sypią masę asfaltową i ubijają nogami. Normalnie ukraińskie standardy...
O standardach ciężko dyskutować - tragedia w tej Polandii i niestety ciężko o poprawę bo to siedzi głęboko we łbach tych ludzi :/

Ale da radę jeździć i nic nie rozwalić.
Ja swój komplet felg 20-tek mam praktycznie od nowości czyli z 10 lat i jak do tej pory żadnej jeszcze nie połamałem i żadnej nie prostowałem.

: 19 mar 2019, 17:53
autor: Vesslan
Opony dzisiaj przyszły, założone, koła pasują idealnie. Nic nie obciera ani nie szoruje - jeszcze nawet trochę miejsca zostało - 275 weszłoby bez problemu.
Z przodu koła układają się idealnie, z tyłu troszkę schowane ale i tak zastrzeżeń nie mam;

Co do samej jazdy... No cóż - przesiadłem się z zimówek 235/55/R17 i po tym co @Kruger napisał byłem lekko przestraszony. Sądziłem, że teraz to pogubię wszystkie plomby z zębów, a głową wybiję szyberdach.
Tymczasem - nie wiem, może jestem jakiś nieczuły albo ogłuchłem, ale nie widzę specjalnej różnicy. Na gładkiej dwupasmówce jest nawet jeszcze lepiej, niż było.
Na "gorszych" drogach - sam nie wiem. Teraz zawiecha prawdopodobnie lepiej "oddaje" nierówności i jest ciut głośniej, ale to tylko moje osobiste odczucie i głowy nie dam. W drodze do domu mam niezły "tester" - muszę przejechać przez skrzyżowanie z trasą S7, gdzie są cztery głębokie koleiny - i tutaj też nie widzę zmian, ani się nie pogorszyło ani nie poprawiło.
Zobaczę, jak będzie za kilka/naście tysięcy kilometrów, ale nie sądzę, żebym miał coś nowego do powiedzenia.