Chciałbym zakupić do mojej A8 D3 2008 felgi pochodzące z D4 t.j. 9Jx20 ET37 z oponami 275/35R20 (standardowo w D3 felgi 20 calowe miały ET45). Czy ktoś może potwietrdzić, że takie felgi i opony nie bądą obcierały nadkoli (nie będa zbytnio wystawać)? Widziałem takie felgi na D3 na zdjęciach, ale muszę mieć pewność co do szerokości opon... Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatecznie założyłem do nich opony 265/35/R20 i nie zauważyłem, żeby cokolwiek obcierało - ani na wybojach ani na pełnym skręcie kół - a nawet jeszcze sporo miejsca zostało, opona 275 spokojnie wejdzie.
Jeśli chodzi o dopasowanie, to z przodu opona jest prawie idealnie na równi z nadkolem (nie trzeba żadnych dystansów), z tyłu jest delikatnie schowana - ale nadal jeśli chodzi o kwestie wizualne wygląda to bardzo dobrze (też nie trzeba dystansów, chociaż na upartego...).
: 19 mar 2019, 22:14
autor: kecaj_77
Vesslan pisze:Jeśli chodzi o dopasowanie, to z przodu opona jest prawie idealnie na równi z nadkolem
Dzięki za odpowiedź. Według moich obliczeń opona 275/35/R20 będzie szersza o 10 mm i wyższa o 3,5 mm od opony 265/35/R20. Jest taki zapas?
: 19 mar 2019, 23:21
autor: panton
czym Ty się przejmujesz? w mojej poprzedniej D3 lift miałem felgi MTM BIMOTO
przód 9x20 ET35 LK 5X112
tył 9x20 ET25 LK 5X112 http://www.qstuning.com/wheels-rims/12- ... 5x112.html
opona 275/35R20 (dokładnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2)
i pełen luz.. więc nie panikuj tylko zakładaj 275/35R20
: 20 mar 2019, 16:01
autor: kecaj_77
panton pisze:czym Ty się przejmujesz? w mojej poprzedniej D3 lift miałem felgi MTM BIMOTO
przód 9x20 ET35 LK 5X112
tył 9x20 ET25 LK 5X112 http://www.qstuning.com/wheels-rims/12- ... 5x112.html
opona 275/35R20 (dokładnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2)
i pełen luz.. więc nie panikuj tylko zakładaj 275/35R20
I jak się na tym jeździło?
: 21 mar 2019, 10:43
autor: panton
jeździło się komfortowo i nie było z niczym problemu.... dla komfortu poszedłem w rozmiar 275 a nie 265 czy 255
i ta szerokość opony fajnie trzyma 2 tonowe auto
: 26 wrz 2019, 20:21
autor: kecaj_77
Dzięki za zainteresowanie tematem. Zabieram się za zakupy, dam znać o moich spostrzeżeniach.
[ Dodano: 2019-09-26, 20:21 ]
Felgi 9Jx20 ET37 po renowacji CNC z oponami 275/35 R20 założone. Tak jak pisaliście wszystko pasuje i nic nie obciera. Prezentują się bardzo dobrze, choć do pełni szczęścia brakuje jednak obniżenia zawieszenia... sam nie wiem jak do tego podejść, czy wystarczy komputerem czy jednak wymienić łączniki przy czujnikach poziomu? Wystarczyłoby 2- 3 cm na początek.
Co do kół. Ponieważ felgi są z D4 i mają otwór centrujący 66,6 a piasta w D3 ma 57,1 konieczne było założenie pierścieni centrujących. Wydawało mi się to formalnością...
Wulkanizator przy zakładaniu stwierdził. że pierścienie mają za duży luz i założył lepiej dopasowane. Po wyjeździe na drogę okazało się jednak, że koła mają wyczuwalne bicia czołowe, co dalej spowodowało odkształcenie opon (nowiutkie Goodyery). Jak pojechałem do innego wulkanizatora zrobił mi test drogowy i stwierdził, że opony do wymiany. Załamka.
Nie odpuściłem i trafiłem do innego fachowca. Ten potwierdził, że wszystkiemu winne są te pierścienie i muszą być takie wchodzące na ciasno. Z braku takowych zastosował tymczasowe rozwiązanie i obwinął piasty taśmą papierową i dopiero na to założył na wcisk pierścienie. Dodatkowo poobracał wszystkie opony na felgach bo miały bardzo duże bicia czołowe i wyważył. Dopiero po tym bicia zniknęły.
Podsumowując okazało się że dopasowanie pierścieni centrujących jest bardzo ważne, a dostępne w sprzedaży są za luźne (mam 4 różne komplety różnych producentów i wszystkie luźne). Ostatnio kupiłem o rozmiar mniejsze tj. nie 57,1 tylko 56,6 i przy wymianie kół sprawdzę czy pasują.
: 27 wrz 2019, 21:10
autor: Marcin2013
Jakie masz pierścienie ALU czy PCV ?
: 03 paź 2019, 22:49
autor: kecaj_77
Marcin2013 pisze:Jakie masz pierścienie ALU czy PCV ?
PCV
: 04 paź 2019, 10:41
autor: Beretti
Miałem podobny problem , ponieważ założyłem do D2 felgi z D4 , test drogowy dał do wymiany 2 opony i na 5 różnych centrujących pierścieni . Dopiero jak kupiłem te pierścienie i uszczelniłem taśma teflonową ( tą od rur) dało efekt :