Strona 1 z 8

[D3 ALL ] Czujniki ciśnienia w oponach - problem.

: 14 gru 2012, 17:29
autor: djdemon_pl
Koledzy mam problem z denerwująca mnie kontrolką ciśnienia w oponach!

Po zdjętych oponach z 20' felg okazało się że czujniki są w środku ale, wcześniej jakoś nie działały.

Teraz jednak nie wiem, czy załączone na zdjęciu w linku:
https://www.dropbox.com/s/7e4hmx0oywrsj0t/_DSC7681.JPG
Obrazek

Czujniki działają (?)

Wystawione na Allegro, też chyba nie mają gwarancji na długość działania.

Stąd moje pytanie - czy przydaje Wam się system pomiaru ciśnienia w oponach ?
Czy można wyrzucić go w razie czego żeby nie piszczał i nie świecił na desce ?

W jaki sposób sprawdzić czy czujniki są sprawne ?

Pozdrawiam i czekam na jakies info od doświadczonych w tej materii. :)

: 14 gru 2012, 17:45
autor: jojo-jar
czujniki to naprawde dobra rzecz jak jezdzisz na niskim profilu i czasami jezdzi twoja kobieta. Ja nie mam czujników i pewnego dnia moja kobita pojechała na zakupy z dwoma koleżankami. Trzy baby w aucie i felgi 20" = zakup nowej opony :/ :/
Jak przyjechały i zobaczyłem opone to powiedziały ze nic nie było czuć. Troche prawdy w tym jest bo jak ktoś nie jeżdzi na niskim profilu to ciezko zorientować sie ze jest małe cisnienie w kołach..,... A jak bym miał czujniki to pewnie kontrolka by im dała coś do myślenia...... chyba :mrgreen:

: 14 gru 2012, 18:01
autor: djdemon_pl
Tylko, że jak doczytałem ten system jest dosyć specyficzny - nowy czujnik 650 zł x4 + zapas i wychodzi - no k...wa bez przesady :P

A do tych z allegro nawet nie wiem jak podejść i jak je ocenić ?
A baterii się w tym chyba nie wymienia :P

: 14 gru 2012, 20:31
autor: bunga bunga
Też na zimowych nie mam czujników i mi piszczy. Można to wyłączyć VAGiem. Dla mnie to trochę przerost formy nad treść. W A8 jest kilka takich gadżetów mało praktycznych, a kosztownych.

Nowy czujnik działa ok 40 m-cy (ok 3,5 lat). Także na tyle mam rozwagi, że widzę, sprawdzę i mogę pod pompować sobie (ewentualnie) co kilka tyg.

Z całym szacunkiem ale jeżeli ktoś nie czuje, że ma kapcia to już niewiele można jemu pomóc. Moja siostra też jechała ale na 15" balonie. Telepało mondziakiem ale nie widziała problemu.

8-)

: 14 gru 2012, 22:03
autor: tobi
Wywalić można a własciwie wykodować. Wtedy na wyświetlaczu panuje porządek. Ja ostatecznie jednak kupiłem czujniki na alledrogo. Tyle tylko że trzeba kupić czujniki o kolorze pomarańczowym 4D0 907 275 C. Z tego co pamiętam produkowane są od 2008 roku i zastąpiły stare "szare" czujniki. Szarych właściwie nie ma już po co kupować...

: 14 gru 2012, 22:55
autor: wolek
czujniki można wyłączyć w ustawieniach MMI, i nic nie będzie piszczało... i nie trzeba kabla do tego.

: 15 gru 2012, 02:53
autor: djdemon_pl
wolek - podpowiesz w jaki sposób ?

: 15 gru 2012, 20:28
autor: pioter
Wciskasz car , potem na dole po lewej stronie system i masz różne opcje do ustawienia . Jest tam centr. zamek , monitoring ciśnienia w oponach , stan akumulatora i takie tam inne .

: 16 gru 2012, 00:02
autor: FOSS
Serrgiusz pisze:Z całym szacunkiem ale jeżeli ktoś nie czuje, że ma kapcia to już niewiele można jemu pomóc. Moja siostra też jechała ale na 15" balonie. Telepało mondziakiem ale nie widziała problemu.
Niestety nie zawsze jest to takie proste.
Ja jak wiesz mam sportowy zawias i jeszcze dodatkowo obniżony... na kołach 20" i oponach 255/35 nie czuć zbytnio ubytku powietrza... w lipcu jeździłem gdzieś na tyłach Nowego Światu... tam po kocich łbach lansowałem się ze 20km/h szukając miejsca parkingowego... zaparkowałem a jak wróciłem zastałem kapcia... myślałem że gwóźdź jakiś i tyle ale nie dało rady napompować kompresorem... oi zdjęciu koła okazało się że od wewnątrz opona jest już porozrywana... musiałem na niej kawałek po tych kocich łbach przejechać ale nie poczułem niczego niepokojącego.

Opony i tak miały być tylko do końca sezonu więc na śmietniku wylądował od razu cały komplet :evil:
wolek pisze:czujniki można wyłączyć w ustawieniach MMI, i nic nie będzie piszczało... i nie trzeba kabla do tego.
pioter pisze:Wciskasz car , potem na dole po lewej stronie system i masz różne opcje do ustawienia . Jest tam centr. zamek , monitoring ciśnienia w oponach , stan akumulatora i takie tam inne .
No nie do końca się z wami zgodzę.
To czy opcja włączania i wyłącznia systemu z poziomu MMI jest dostępna zależy od kodowania sterownika... a spotkałem się już kilkukrotnie z takimi autami które tego nie miały i trzeba było podpiąć się VAGiem aby tą funkcjonalność aktywować ;-)

: 16 gru 2012, 12:13
autor: bunga bunga
Na kocich łbach, płytach betonowych i podobnych to faktycznie można jedynie wyczuć luzy w zawieszeniu. Co to były za opony, vredestein?

Pierwszy raz jeżdżę na tak dużych kołach (20" i 19"). Ale tutaj chyba raczej nie wyczuwa się przez niski profil opony.

Może masz rację z tymi czujnikami? Poprzednie doświadczenia nie sprawdzają się przy takim profilu.

8-)

: 16 gru 2012, 12:34
autor: Gość
Ja w D2 mialem 18stki 255/35 ze wzmacnianymi bokami. Jak sie skończyła jedna to mimo że było po wewnęrznej stronie pęknięcie 3 cm to rant był na tyle silny że bez problemu dojechałem 3 km na wulkanizacje bez wymiany koła. Pewnie gdybym nie zwrocił uwagi to nie zauwazył bym braku wiatru w takim naleśniku :)

: 16 gru 2012, 15:33
autor: wolek
FOSS pisze:To czy opcja włączania i wyłącznia systemu z poziomu MMI jest dostępna zależy od kodowania sterownika... a spotkałem się już kilkukrotnie z takimi autami które tego nie miały i trzeba było podpiąć się VAGiem aby tą funkcjonalność aktywować
fabrycznie ta opcja jest zawsze dostepna, jeżeli jest wyłączona/niedostępna to ktoś już coś kodował na własną ręke lub nie włączył jej po upgrade MMI :)
a to już inny temat...

: 16 gru 2012, 17:50
autor: Bartek87
jak konkretnie to wyłączyc bo mam uszkodzone czujniki... jak byłem u mojego mechanika to mówił, że "zależy od wersji i w nie których można wyłączyc po podpięciu kompa a w niektórych jest fabrycznie zablokowane". Wywalac po 650zł/szt za czujnik nie uśmiecha mi się... dodam, że zielone menu mmi też mam zablokowane :-/

: 16 gru 2012, 19:22
autor: wolek
jak nie masz widocznej opcji w MMI i zielone menu masz zablokowane to bez kabla nic nie zrobisz, bo do wykodowania sterownika potrzeba interfejsu.

: 16 gru 2012, 23:30
autor: FOSS
Serrgiusz pisze:Na kocich łbach, płytach betonowych i podobnych to faktycznie można jedynie wyczuć luzy w zawieszeniu. Co to były za opony, vredestein?
No właśnie Vredestein... kiedy je kupowałem byłem z nich naprawdę zadowolony ale jak je zmieniałem na inne to byłem niemiło zaskoczony... oponki z produkcji 4809 więc świeżynki a jednak po wewnętrznej stronie na bokach guma była wyraźnie popękana :evil:
wolek pisze:
FOSS pisze:To czy opcja włączania i wyłącznia systemu z poziomu MMI jest dostępna zależy od kodowania sterownika...
fabrycznie ta opcja jest zawsze dostepna, jeżeli jest wyłączona/niedostępna to ktoś już coś kodował na własną ręke lub nie włączył jej po upgrade MMI :)
Co racja to racja... ale jak widać sporo jest takich egzemplarzy co nie mają tej funkcjonalności.
A może upgrade MMI w ramach akcji serwisowej też daje takie efekty... kiedy nie chce im się w ASO sprawdzać potem poprawności kodowania sterowników... albo rzeczywiście ktoś coś wcześniej już dłubał i tak zostawił :roll: