Strona 1 z 2
[ -
] Jakie ciśnienie w zimówkach 19"
: 22 gru 2014, 19:28
autor: dracus6662
Panowie jakie prawidłowe ciśnienie dla D3 4.2mpi koła 19 255/40 zimówki <niewiem>
: 22 gru 2014, 19:40
autor: CINEK
Silnik(i): 3.2 V6 FSI Quattro (188 kW) 05-, 3.2 FSI / Quattro (191 kW), 3.7 V8 Quattro (206 kW), 4.2 V8 Quattro (246 kW)
Rozmiar / Indeksy / Ciśnienie
235/55R17 / 99 Y / 2.3/2.1 - 2.7/2.9
235/50R18 / 101 Y / 2.3/2.1 - 2.7/2.9
255/45R18 / 99 Y / 2.3/2.1 - 2.7/2.9
255/40R19 / 100 Y / 2.4/2.2 - 2.8/3.0
: 22 gru 2014, 20:10
autor: dracus6662
2,4/2.2 przy niezapakowanym aucie
a
2.8/30 przy zapakowanym
czy źle zrozumiałem <niewiem>
: 22 gru 2014, 20:37
autor: CINEK
Dobrze....
zastanawia mnie tylko różnica ciśnienia między przodem a tyłem bo w D2 jest tu i tu równe... <niewiem>
: 22 gru 2014, 20:57
autor: dracus6662
a to dla mnie tez takie zagatkowe kola jadą jutro do pl musze jeszcze tylko cisnienie wyrównac i jak przyjade to zakladam jeszcze przed wigilioa zdaze
: 22 gru 2014, 21:04
autor: CINEK
Ja muszę ze swoimi cos zrobić byo zaczęło telepać od 80km/h w górę. Najpierw na wyważenie a potem ciśnienie sprawdzić, bo chyba te 2,2 co mam to trochę za mało moim zdaniem <niewiem>
: 22 gru 2014, 23:11
autor: Motostacja
ja laduje 2.5 zawsze nigdy mniej nigdy wiecej
: 23 gru 2014, 05:57
autor: dracus6662
no u mnie Panowie w audi ale nie a8 tez trzesło ale okazało się że ktoś źle wyważył , a raz to było w 2 kołach za mało to auto chodziło po drodze jakby był wiatr sztormowy powyzej 80km chociaż względnie było 22 to dobiłem do 26 i było dobrze
więc myślę ze wezmę górną granice czyli 28/3.0 przed nami drogi z 1600km wole mieć dobre ciśnienie w oponech
: 23 gru 2014, 06:04
autor: drago_o
Cisnienie ma być takie same we wszystkich kołach, tak mi się wydaje... Ja zrozumiałem to co napisane na wlewie jako przedział w jakim ma byc napompowane koło. Od 2.8 do 3.0. Moze moja interpretacja jest zła ;P
: 23 gru 2014, 06:27
autor: dracus6662
eee no to zweryfikujcie to panowie jezeli możecie
to jak to zinterpretować :
255/40R19 / 100 Y / 2.4/2.2 - 2.8/3.0??
przedział pomiędzy 2.4 a 2.2 na niezaładowanym
przedział 2.8/3.0 na załadowanym?
ja poszedłbym tropem na chłopski rozum :
na nie załadowanym aucie wiadomo przód będzie cięzszy a pysty bagaz to 2.4 na przedniej osi a 2.2 na tyle
i adekwatnie na obciązonym aucie
ale to ja bym tak to rozumiał powiedzcie jak to ma być właściewie
: 23 gru 2014, 07:51
autor: CINEK
dracus6662 pisze:na nie załadowanym aucie wiadomo przód będzie cięzszy a pysty bagaz to 2.4 na przedniej osi a 2.2 na tyle
ja to dokładnie tak samo zinterpretowałem, nie mniej jednak też dał bym równe ciśnienie wszędzie. Jadąc w daleką trasę ładuję na zawszę na połowe, tzn. między autem pustym a dociążonym - czyli na 2,5, bo i tak ciśnienie w kołach wzrośnie
: 23 gru 2014, 09:39
autor: drago_o
w różych silnikach może się to różnić?
Ja mam przy 255/40/R19 :
Przód:
-załadowany do 3 osób 2.7(39PSI)
-załadowany 4 i więcej 3.0(44PSI)
Tył:
-załadowany do 3 osób 2.5(36PSI)
-załadowany 4 i więcej 3.2(46PSI)
: 23 gru 2014, 09:44
autor: CINEK
drago_o pisze:w różych silnikach może się to różnić?
... się różni ...
http://samochody.mojeauto.pl/audi/opony/audi_a8.html
: 23 gru 2014, 09:57
autor: drago_o
mój: 255/40R19 100 Y 2.7/2.5 - 3.0/3.2
twój: 255/40R19 100 Y 2.4/2.2 - 2.8/3.0
Czyli tak rozumująć to na niezaładowanym powinieneś mieć:
przód 2.4, tył 2.2
załadowany:
przód 2.8, tył 3.0
: 23 gru 2014, 17:48
autor: Motostacja
na moje powinno być tyle samo na wszystkich kołach przy q inne ciśnienie daje inna średnice koła
chyba ze rozkład mas jest dramatycznie różny , ale to mi sie wydaje ze przód jest bardziej dociążony przez silnik