Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Termostat

: 12 lip 2013, 15:29
autor: Ara$
Jak to jest z tym termostatem a głownie jego awaryjnoscia. Po jakich przebiegach padał Wam. Pytam bo wymieniono mi rozrząd, ale zapomnieli wymienić termostat o którym wspominałem i nie wiem co teraz z tym robić.

: 12 lip 2013, 15:50
autor: Gość
Ara$, Wprawdzie u mnie jego wymiana na pewno jest łatwa ale braki pamięci poprzeplatane z lenistwem od 3 lat powodują że jest un ciągle uchylony ale ja z tym zyje :D
Mysle że może na zime wypadało by wymienić chłodziwo i to by była najlepsza pora na termostat :)

: 12 lip 2013, 15:55
autor: Ara$
Apophis pisze:Mysle że może na zime wypadało by wymienić chłodziwo i to by była najlepsza pora na termostat
a co z rozrządem? bo tu bez zdejmowania tego nie da sie go wymienić

: 12 lip 2013, 17:01
autor: Gość
U mnie sie raczej da w ABZcie jest prościej.

Re: Termostat

: 12 lip 2013, 21:39
autor: sylwekr
Ara$ pisze:Jak to jest z tym termostatem a głownie jego awaryjnoscia. Po jakich przebiegach padał Wam. Pytam bo wymieniono mi rozrząd, ale zapomnieli wymienić termostat o którym wspominałem i nie wiem co teraz z tym robić.
A nic nie rób, nie ma sztywnej reguły ile termostat wytrzymuje. Jak zaczną się problemy to wymienisz. Jedynie teraz co zalecam to zje...ć mechanika, że nie wymienił robiąc rozrząd.

: 12 lip 2013, 22:27
autor: pepi
Ara$ pisze: co z rozrządem? bo tu bez zdejmowania tego nie da sie go wymienić
-a kto powiedział że się nie da :-D

: 13 lip 2013, 00:05
autor: FOSS
pepi pisze:
Ara$ pisze: co z rozrządem? bo tu bez zdejmowania tego nie da sie go wymienić
-a kto powiedział że się nie da :-D
No przecież nie mówimy o demontażu całego rozrządu (pasek + kółka) ale w po-liftach (silniki AQF, AUW, AQH, AVP, AYS) bez zdjęcia paska rozrządu to jest raczej niewykonalne... przynajmniej z jednego kółka musisz zdjąć bo inaczej nie widzę możliwości ;-)

: 13 lip 2013, 16:03
autor: Szopen
Mi oryginalny kupiony w serwisie padł po 70tkm. Teraz założyłem Wahlera i jak narazie wszystko ok

: 13 lip 2013, 20:51
autor: Gabriel
A czy oryginał to nie Wahler?

: 13 lip 2013, 21:54
autor: pepi
FOSS pisze: przynajmniej z jednego kółka musisz zdjąć bo inaczej nie widzę możliwości ;-)
-da się w moim AQF zrobiłem i u żony w a6 2,8 też :-P
pasek przypina się na opaski trytytki ;-)

: 13 lip 2013, 23:26
autor: FOSS
pepi pisze:
FOSS pisze: przynajmniej z jednego kółka musisz zdjąć bo inaczej nie widzę możliwości ;-)
-da się w moim AQF zrobiłem i u żony w a6 2,8 też :-P
pasek przypina się na opaski trytytki ;-)
ale do czego ten pasek przypinasz??.....
Napisałem wyraźnie, że owszem paska nie trzeba ściągać całego a tym bardziej rolek ale z jednego kółka zdjąć go musisz...
najłatwiej chyba zdjąć z górnego wałka rozrządu bo wtedy pasek dostaje sporo luzu i można już wszystko zrobić ale jeżeli nie masz blokady i boisz się, że coś się przestawi to zabezpieczasz napinasz hydrauliczny i zdejmujesz z rolki napinającej...
ale bez poluzowania paska i bez zdjęcia go przynajmniej z tej jednej rolki to nie wiem jak wyciągasz termostat... a tym bardziej nie wiem jak go poprawnie montujesz z jego oringiem i zaworem aby być pewnym, że nie będzie tego trzeba poprawiać ;-)


W A6 2.8V6 nie robiłem tego nigdy i nie wiem jak tam jest to konstrukcyjnie rozwiązane więc nie polemizuję :lol:

: 14 lip 2013, 17:55
autor: pepi
nie mogę wydybać tego na czym się wzorowałem
suwa się pasek z koła aby nie spadł łapię się trytytką
nie jest łatwo ale się da
w a6 jest podobnie :-D

: 15 lip 2013, 11:46
autor: Ara$
mechanik twierdzi że termostat był wymieniony ale nie ma go na fakturze bo miał taki u siebie. Prawdopodobne ale raczej wątpie. Pozostaje mieć nadzieje że wytrzyma jaki by nie był. A jak nie wytrzyma ...

: 15 lip 2013, 12:19
autor: Gość
Jak nie wytrzyma i sie uchyli to przezyjesz,zima ewentualnie karton na chłodnice :D
A jak sie zatnie to przestanie uchylac to musowa wymiana. Na szczescie czesciej sie niedomykają niż nieotwierają.

: 15 lip 2013, 13:52
autor: Ara$
Apophis pisze:A jak sie zatnie to przestanie uchylac to musowa wymiana.
oby tak nie było.