Strona 1 z 2

[D2 00 2.8PB/LPG ] temperatura silnika a nagrzewnica

: 12 lip 2013, 22:58
autor: forest2007
Czy temp silnika ktora oscyluje miedzy 94 a 99 stopni ( wskazania vaga) nie jest za wysoka? Mechanicy rozkladaja rece.. Wymieniona pompa wody, termostat, wiskoza i korek od zbiorniczka. Bez zmian. Niepokojacy jest fakt iz po odpaleniu zimnego silnika i ustawieniu nawiewow na HI dmucha zimnym powietrzem. Dopiero jak przegazuje to pojawia sie cieple. Czy to moze miec jakis zwiazek? T

: 12 lip 2013, 23:06
autor: Gość
No a skąd w nawiewach ma sie wziąśc gorące skoro silnik jeszcze zimny?? ;)

: 12 lip 2013, 23:13
autor: forest2007
Hehe.. Racjaa.. Zapomnialem napisac ze osiaga temp 94 stopnie i bez przegazowania leci zimne powietrze

: 12 lip 2013, 23:14
autor: Gość
Zapowietrzony układ zapewne.

: 12 lip 2013, 23:25
autor: forest2007
Zostal dobrze odpowietrzony kilka razy

: 12 lip 2013, 23:48
autor: Gość
No może jednak nie. Uklady chłodzenia mają swoje himery. Moj po podłaczeniu reduktora gazu dopiero niedawno sie odpowietrzył jak dostał letniej temperatury i mi wywalił bąbel powietrza litr płynu spod korka. Dla nienadwrezania starych węzy nie mam dokreconego mocno korka tak by nie było ciśnienia latem.

: 12 lip 2013, 23:56
autor: forest2007
No to moze byc.. Jakies sugestie do sprawnego odpowietrzenia? Na goracym silniku pierwsze odkrecenie korka skutkuje wyrzuceniem plynu..

: 13 lip 2013, 07:41
autor: Gabriel
Miałem identycznie jak padła mi pompka wspomagania ogrzewania. Grzało tylko na wyższych obrotach. Podłączyłem ja na krótko a ona nic. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Myślę ze warto ją sprawdzić, to nic nie kosztuje.

: 13 lip 2013, 10:02
autor: Gość
forest2007 pisze:Na goracym silniku pierwsze odkrecenie korka skutkuje wyrzuceniem plynu..
Na gorącym tak ale ja mam stale poluzowany i jak wszystko jest ok i nie ma żadnych bąbli powietrza tam to nic nie wywali.

: 13 lip 2013, 12:47
autor: pepi
Apophis pisze:ja mam stale poluzowany
-mocne stwierdzenie
'a wiesz co to jest układ ciśnieniowy
i po co to ciśnienie jest ? :-P

: 13 lip 2013, 12:56
autor: labas
Apophis pisze:ja mam stale poluzowany
Lepiej dokręć.

: 13 lip 2013, 12:59
autor: brak
OD ponad roku tak jeżdze i nic sie nie dzieje.
Nie wiem po co to ciśnienie jest itd ale wiem co się potrafi stanąc w starym aucie w goracy dzień jak tego ciśnienia nie wytrzyma któryś wąż....
No ale oświeććie mnie o co chodzi bo wiedze chętnie przyjmuję.
Dla uscislenia korek nie lata luzem ale nie jest też na maxa dokręcony. Z wyczuciem.

: 13 lip 2013, 17:02
autor: forest2007
Mowisz o tej dodatkowej pompce obiegu co dziala po zgaszeniu silnika? Czy o innej? Jak tak to gdzie jej szukac?

: 13 lip 2013, 20:50
autor: Gabriel
Siedzi między serwem a obudową wentylatora. Taka czarna. Podaj 12V na wtyczkę pompki i będziesz słyszał czy pracuje.

: 13 lip 2013, 21:04
autor: forest2007
Ale nie mowimy tutaj o pompce ktora chodzi jak zgasze silnik tylko o innej polaczonej do nagrzewnicy? I czy ta pompka od nagrzewnicy powoduje ze silnik ma podwyzszona temp?