Strona 1 z 1

[D2 99 4.2PB/LPG ] Zaniżona temperatura płynu chłodzącego

: 18 wrz 2013, 21:05
autor: VanDyke
Jadąc w ostatnią niedzielę autostradą wjechałem we front burzowy. Bardzo duża ulewa, ograniczona widoczność. Zwolniłem do ok. 120km/h. W pewnym momencie mój wzrok przeniósł się na wskaźnik temperatury a tam, ku memu zdziwieniu, widzę temperaturę 80oC. Zaniepokoiło mnie to. Około miesiąca temu miałem podobną sytuację, w podobnych warunkach (temperatura na zewnątrz około 10 - 12oC). Po zjeździe z autostrady, już w mieście, temperatura wskazywała normalnie, tj. 90oC.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to uszkodzony termostat, który zaklinował się w pozycji otwartej. Termostat był wymieniany razem z rozrządem w zeszłym roku i około 6000km temu. Czy jest możliwe, że po tak krótkim okresie nowy termostat mógł się popsuć?

Czy istnieje jakieś inne wytłumaczenie? Czujnik temperatury? Zapięte wisko?

: 19 wrz 2013, 15:27
autor: karol208
Możliwe że termostat ja miałem podobnie wymieniłem teraz na WAHLERA i jest ok. Wymiana termostatu to ok 20min

: 19 wrz 2013, 15:30
autor: Marecki
karol208 pisze:Wymiana termostatu to ok 20min
W Twoim 20 min a u kolegi VanDyke nie koniecznie.

: 19 wrz 2013, 18:23
autor: justinos1
W aqf wymiana termostatu napewno nie zajmnie 2o min ;)

: 19 wrz 2013, 20:30
autor: karol208
justinos1 pisze:W aqf wymiana termostatu napewno nie zajmnie 2o min ;)
No fakt nie dopatrzyłem 99r

: 20 wrz 2013, 07:50
autor: VanDyke
Dokładnie. Wymiana termostatu w tym silniku to gruba sprawa :/
No nic. W weekend przyjrzę się dogłębniej problemowi. Spróbuję zrobić logi na trasie przy użyciu VCDS.

Z tego co pamiętam to włożony był u mnie również WAHLER. Jeżeli byłby to termostat to będę zdziwiony, że tak szybko się zepsuł.

[ Dodano: 2013-09-21, 14:05 ]
Zagadki ciąg dalszy...

Podpiąłem VCDS i ruszyłem na miasto. Spokojna jazda, max 60km/h. Temperatura 90oC na zegarach już po 4 minutach jazdy. Po 10 minutach zaczął padać mi komp więc zapisałem następujące wartości:

Wskazanie temperatury w bloku Engine - 60oC
Wskazanie temperatury w bloku Instruments - 80oC
Wskazanie temperatury na zegarach - 90oC :shock:

Dodam, że w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury. Skąd więc te różnice we wskazaniach?

: 08 cze 2014, 10:42
autor: VanDyke
Po wymianie czujnika temperatury jak ręką odjął. Temat do zamknięcia.