Strona 1 z 1

[D2 01 4.2PB ] SOS dla pilnej naprawy ogrzewania

: 21 gru 2013, 17:31
autor: Rycho124
#03.12.br podpiąłem się do tematu "kilka błędów klimy" zał. przez Stach.. w sprawie błędu
00728 -potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/. Jeden z kolegów zasugerował mi, że do wymiany tego silniczka trzeba zwalić deskę rozdzielczą. Dlatego wycofałem się z naprawy w warsztacie, ponieważ wycenili usługę ho, ho i jeszcze trochę. A tak do rzeczy, usterka polega na tym, że z podszybia i kratek frontowych kokpitu wieje tylko zimne powietrze. Z kolei jeden z klubowiczów sugerował mi, że za ten brak ciepła, w moim przypadku, odpowiada silniczek środkowy /drugi od góry. Natomiast silniczek usytuowany najwyżej na nagrzewnicy, za pomocą długiego cięgła, odpowiada za nawiew i ciepło w kratkach nawiewu na boczne szyby drzwi, gdzie akurat u mnie jest ciepłe powietrze.
Za dwa dni czeka mnie podróż i boję się zaroszonych szyb i wody na nich. Jak włączę intensywny nawiew z klimą to za chwilę muszę włączać podgrzewane siedzenia.
Myślę, że ten silniczek drugi od góry mógłbym sam wymienić, bo jest do niego dostęp z boku i od frontu po wyjęciu radia plus. A l e czy on ma symbol /G136/ i rzeczywiście on odpowiada za brak ciepła pod szybą i kratkach frontowych?
Muszę się zdecydować czy na święta będę jechał komfortowo /po naprawie/, czy z farelką?
Dlatego p r o s z ę o p o m o c!

: 21 gru 2013, 17:44
autor: Simone331
Kolego Rycho124, proszę o dostosowanie się do regułki:

<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

Pozdrawiam
Simone331

: 21 gru 2013, 19:19
autor: gtfan
Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów ;-)
Obrazek Obrazek

Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.

V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera

V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy

Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.

jw

: 21 gru 2013, 21:05
autor: Rycho124
gtfan, duże dzięki za szybką odpowiedź. Co prawda potwierdziłeś wcześniejszą diagnozę, niemniej jestem zadowolony, bo wiem na czym stoję. Jadę w drogę z farelką, a po powrocie, robota, ale już w warsztacie niestety. Diagnoza komputerowa nie może się mylić. Potwierdziła też, że środkowe pokrętło ciepło/ zimno działa prawidłowo i o nie przestawienia na ciepło nie ma mowy. Treści błędu 00728 "potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/ dalej nie rozumiem. Dlatego, tak jak piszesz, na wszelki wypadek wymienię też lewy silniczek ten pod /G136/. Bowiem on odpowiada za nawiewy góry /pod szybą/
Jeszcze raz dziękuję za nowe foto.

Re: jw

: 22 gru 2013, 01:22
autor: gtfan
Rycho124 pisze:Treści błędu 00728 "potencjometr w silniku nastawczym lewej dyszy nawiewu środkowego /G136/ dalej nie rozumiem.

To znaczy, że zepsuł się w silniczku element (potencjometr), dzięki któremu sterownik klimatyzacji wie w jakim położeniu (jak mocno otwarta) jest klapka tego nawiewu.

jw

: 22 gru 2013, 02:02
autor: Rycho124
Tak rozumiem, dlatego skrótowo mówi się o wymianie silniczka a nie potencjometru, który jest regulatorem położenia klap. Kolejne podziękowania.

: 22 gru 2013, 12:48
autor: Ara$
gtfan pisze:Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów
o Kolego nawet nie wiesz jak i mi sie te zdjecia przydadzą

: 22 gru 2013, 14:50
autor: gtfan
Cieszę się :-) Mogłem wrzucić schemat z Elsy, ale na tych zdjęciach przejrzyściej widać co gdzie jest ;-)

: 24 gru 2013, 11:41
autor: FOSS
Niestety, niektóre usterki klimatronika są niby łatwe do usunięcia (wymiana silniczka) tylko dostępu do nich nie ma wcale <niewiem>

U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy <hmm>

: 24 gru 2013, 20:20
autor: tomi5
FOSS pisze:Niestety, niektóre usterki klimatronika są niby łatwe do usunięcia (wymiana silniczka) tylko dostępu do nich nie ma wcale <niewiem>

U mnie w D3 też coś mi ogrzewanie zaczyna szwankować i jak znam życie to pewnie zakończy się zdejmowaniem całej dechy <hmm>
Ale posprzątasz za deska kurz ktory sie nagromadził... :-)

: 26 gru 2013, 14:27
autor: tutenhamon
tomi5 nie ma nic do śmiechu , chyba nie ma nic gorszego od demontażu dechy :( oczywiście usunięcie nagromadzonego kurzu ma swoje plusy ale.....

: 26 gru 2013, 15:41
autor: Gość
tutenhamon pisze:ale.....
Ale potem spasowanie tego wszystkiego tak jak trzeba by nie skrzypiało i trzeszczało to tez wymaga samozaparcia. Ryśtiś katastrofe ;)

: 09 kwie 2016, 23:24
autor: psg
gtfan pisze:Kolego, poniżej masz zdjęcia zespołu nagrzewnicy z zaznaczonymi poszczególnymi silniczkami nawiewów ;-)
czy kolega mógłby jeszcze raz wrzucić te zdjęcia bo już ich nie ma a szukam winowajcy ciągłego nadmuchu ciepłego powietrza lewej strony (watek tutaj: http://www.a8team.pl/d2-97-42pb-caly-cz ... htm#242458)
dzieki

: 30 maja 2016, 21:31
autor: grzybek86
ma ktos moze te fotki z oznaczeniami numerów silniczków nawiewów?