Strona 1 z 2

[D2 ALL ] brak ogrzewania

: 24 sty 2010, 09:50
autor: cezar88
witam, dzisiaj po zwycięskiej walce z mrozem i odpalaniu z kabli okazało się iż nie działa ogrzewanie, dmucha zimnym powietrzem. Normalnie masakra i to jeszcze przy tych mrozach. Czy czujnik temp. zewnętrznej może mieć z tym związek? Teraz pokazuje niby w miarę poprawną temp ale jak było na "plusie" to średnio mu to szło. Jakieś propozycje?

: 24 sty 2010, 10:53
autor: daro72
Bardzo możliwe, że klapa zamykająca przepływ powietrza przez nagrzewnicę ci przymarzła albo nie zamyka się bo silniczek od niej padł. A wcześniej ogrzewanie działało?
Najlepiej jak byś podłączył vaga i przetestował klimę to ci może coś pokarze.

: 24 sty 2010, 11:12
autor: dardzi
a płyn miałeś dobry ? bez dodatków wody ?
może gdzieś w przewodach pozamarzało ?

: 24 sty 2010, 15:31
autor: cezar88
vag mi się nie chce z klima połączyć :-/ a niestety nie mam garażu i tym samym możliwości aby gdziekolwiek zajrzeć. No nic, postaram się jakoś wytrzymać te parę dni, jakby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje to piszcie

byłem odpalić kontrolnie autko i po paru minutach gdy silnik się rozgrzał włączyłem nawiewy, przez parę sekund leciało ciepłe powietrze a potem znowu lodówa :-x

: 24 sty 2010, 21:43
autor: daro72
Prawdopodobnie klapa się nie domyka. Ale również może dołączać do tego termostat. A silnik dobrze ci się rozgrzewa?

: 24 sty 2010, 21:57
autor: cezar88
co do grzania silnika nie mam zastrzeżeń, szybko łapie temperature

: 24 sty 2010, 22:38
autor: daro72
To może być ta klapa która kieruje powietrze na nagrzewnicę. Miałem tak w omedze. Bo nie wiem czy w audi jest jeszcze jakiś zwór odcinający płyn do nagrzewnicy. Wydaje mi się że nie ma żadnego zaworu a płyn przepływa cały czas przez nią. A ciepłem sterują tylko klapy.

: 24 sty 2010, 22:43
autor: cezar88
a jak się dostać do tej klapki? gdzie ona się w ogóle znajduje?

: 25 sty 2010, 07:49
autor: Ogród-Lca
Klape masz na podszybiu na samym srodku odkręć tą osonę (kratkę ) i bedziesz widział klapę i zobacz czy się zamyka jak zaczniesz się bawic climatronikiem.

: 25 sty 2010, 17:33
autor: eXecutorR
tylko, że ta klapa na samej górze jest od odcinania dopływu powietrza zewnątrz (chyba?). U mnie jest cały czas otwarta i zamyka się tylko jak kliknę, żeby była wewnętrzna recyrkulacja powietrza

: 25 sty 2010, 23:38
autor: FOSS
cezar88 pisze: vag mi się nie chce z klima połączyć :-/ a niestety nie mam garażu i tym samym możliwości aby gdziekolwiek zajrzeć.
Kolego, jeżeli latasz tu gdzieś po Pruszkowie to kopsnij się swoją Ósemką do BlueCity - parking podziemny jest tam zawsze ogrzewany i to do tego stopnia, że można śmigać tam bez kurtki.
Ustawisz się w najmniej konfliktowym miejscu i możesz sobie spokojnie w ciepełku coś dłubnąć ;-)

: 26 sty 2010, 14:08
autor: cezar88
dzisiaj byłem u speca od ogrzewania i takich tam Na początku stwierdził że nagrzewnica jest "zajeb..a" więc ja przeczyścił. dolał płynu do chłodnicy i przy odpowietrzaniu stwierdził obecność oleju silnikowego w zbiorniczku. Auto grzeje kiedy wciska się gaz a gdy leci sobie na "luzie" albo stoi to leci zimne powietrze. Powiedział że to pewnie jakaś uszczelka, chyba olejowa lub pod głowicą ale ekspertem w tej dziedzinie nie jest i powiedział żebym to sprawdził a potem wrócił do niego. Uszczelkę pod głowicą zmieniałem w zeszłym roku :/

możliwe że gamoń który wymieniał mi tą uszczelkę nie oczyścił układu chłodzenia i teraz ten syf pływa, bo oleju w silniku mi nie ubywa

: 26 sty 2010, 14:43
autor: przemoR888
stary olej może być. ale uszczelka może być uszkodzona. Zagrzej auto do temp. roboczej 90 stopni. otwórz maske i ostrożnie odkręć korek od zbiorniczka płynu. powinno zejść ciśnienie z układu puźniej zakręć zbiorniczek i przejedz się jakieś 5km i powtórz zabieg jak będzie ciśnienie to znaczy że uszczelke szlak trafił. Próbowałeś odpowietrzać nagrzewnice?

: 26 sty 2010, 15:19
autor: cezar88
próbowali odpowietrzyć i mówili żeby sprawdzić bo coś jest z tym ciśnieniem chyba nie tak, ale zrobię wieczorem tak jak mówisz

: 26 sty 2010, 16:57
autor: glinka
przemoR888 pisze:stary olej może być. ale uszczelka może być uszkodzona. Zagrzej auto do temp. roboczej 90 stopni. otwórz maske i ostrożnie odkręć korek od zbiorniczka płynu. powinno zejść ciśnienie z układu puźniej zakręć zbiorniczek i przejedz się jakieś 5km i powtórz zabieg jak będzie ciśnienie to znaczy że uszczelke szlak trafił. Próbowałeś odpowietrzać nagrzewnice?



kolego cisnienie tam zawsze bedzie w karzdym aucie tak jest oczywiscie po rozgrzaniu