Strona 1 z 2
[D2 01 3.3TDI
] Problemów z klimatronikiem ciąg dalszy ...
: 28 sty 2014, 11:13
autor: SamackA8
Witajcie. Znowu zaczęły mi się problemy z klimatronikiem. Otóż mam taki problem, że na postoju gdy działa dogrzewacz bez problemu leci ciepłe powietrze, lecz gdy zaczynam jechać i dogrzewacz się wyłącza to coś się zacina i niekiedy dzieje się tak, że dmuchawa działa na maksa, lecz z nawiewów nic nie leci, w ogóle nie wieje, a niekiedy nie chce w ogóle lecieć ciepłe powietrze. Bardzo często jest też tak że gdy jadę autkiem i mam ustawioną moc nawiewu na 1 kreskę, to co chwilę moc nawiewu samoczynnie zwiększa się o 1 kreskę aż nagle jest na 4 kreskach, niekiedy na 3, niekiedy na maxa dodam, że dzieje się to przy wyłączonym trybie auto . Udało mi się połączyć z klimatronikiem VAGiem, skasowałem wszystkie błędy i zrobiłem basic settings i grupa 001, wtedy robi się test i reset wszystkich klap i czytałem że we wszystkich okienkach powinno pojawić się 0, a u mnie 0 pojawia się tylko w jednym okienku, a błędy wracają takie:
3 Faults Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Mógłby jeszcze ktoś sprawdzić u siebie swoje kodowanie klimatronika? Bo nie wiem czy ja mam dobre 00083.
A najdziwniejsze jest jeszcze to, że gdy mam klimatronik ustawiony na maxa i znowu się coś zatnie przez co nie leci ani troszkę powietrza z nawiewów to gdy włączę spryskiwacze to tak jakby coś "pocisło" te powietrze i zaczyna lecieć normalnie ciepło z nawiewów, a gdy puszczę spryskiwacz to znowu przestaje lecieć powietrze.
: 28 sty 2014, 11:23
autor: aro51
Sprawdz test poszczegolnych elementow i testuj klapy po kolei, przysluchuj sie czy chodza czy nie, badz sie zacinaja.
: 28 sty 2014, 11:42
autor: SamackA8
aro51, Jak zrobić ten test? Ja zrobiłem właśnie taki test w basic settings i grupa 001, ale może posiadasz jakiś inny sposób?
: 28 sty 2014, 12:18
autor: krzychu22.p1i
Output test

U mnie też jest kodowanie 00083 i jest ok. Co do błędów to zobacz tutaj rozpiskę kolegi
gtfan http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-sos-dla ... htm#127432
: 28 sty 2014, 13:04
autor: SamackA8
krzychu22.p1i, na output test komputer zaczyna mi mulić i to tylko w klimatroniku, gdy kliknę start i wskoczy 1 test to pisze error ..., później reszta idzie bez problemu.
: 28 sty 2014, 13:07
autor: SamackA8
Dużo roboty żeby dostać się do tej nagrzewnicy?
: 28 sty 2014, 15:58
autor: aro51
Zeby bylo wygodnie to deske trzeba zrzucic, ale mozesz zaczac od schowka i schowka po stronie kierowcy jakis tam dostep jest...
: 28 sty 2014, 18:28
autor: SamackA8
Dzisiaj podłączyłem VAG'a, wchodzę w output test i wyskakuje error coś tam not found, gdy kliknę start/dalej to wyskakuje output test completed i nie ma żadnego testu. Doszedłem dziś też do tych klap pod maską, patrząc od przodu samochodu to po prawej stronie tych klap jest silniczek który steruje właśnie tymi klapami (V71 z G113) i okazało się że jakiś geniusz przede mną już go rozbierał i połamał zębatki w tym silniczku dlatego te klapy nie działały. Pamiętam że kiedyś kupiłem właśnie taki sam silniczek za 10zł i go znalazłem w bagażniku, jutro go wymienię i zobaczę co dalej. Jeżeli wymienię ten silniczek i będzie wszystko git to znikną mi dwa błędy
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
I zostanie jeszcze błąd
00731 - Potentiometer in Positioning Motor for Left-Hand Footwell Flap (G139)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Lecz nie wiem dlaczego ten błąd jest ponieważ nawiew na nogi kierowcy działa bez problemu. Zobaczymy jak będzie jutro

: 28 sty 2014, 21:20
autor: Ara$
tu masz rozrysowane te silniczki
http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-sos-dla ... t11460.htm
SamackA8 pisze:01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
te 2błedy to masz od jednego silniczka i łatwy dostęp do niego
SamackA8 pisze:(G139)
gorzej z tym
: 30 sty 2014, 13:09
autor: pb41ns
a panowie, co odpowiada za to że z kratki na szybe leci zimne powietrze, z innych leci ciepłe a z tej na szybe zimne
: 30 sty 2014, 14:38
autor: Ara$
U mnie też jest kodowanie 00083
ma ktos rozpiske tego kodowania
: 30 sty 2014, 15:23
autor: gtfan
Ara$ pisze:U mnie też jest kodowanie 00083
ma ktos rozpiske tego kodowania
http://www.mediafire.com/file/j9b1pc963 ... owanie.pdf
: 30 sty 2014, 15:59
autor: Ara$
U mnie też jest kodowanie 00083 i jest ok
a Ty niemasz tego kodowania zlego, wg tego co powyzej xxx83 jest chyba dla Diesli
: 30 sty 2014, 16:01
autor: Ara$
LHD, RHD - co to znaczy
: 30 sty 2014, 16:24
autor: michalwruszak
Oznaczenie po ktorej stronie jest kierownica - U nas LHD - tak mysle chociaz