Strona 1 z 2
[D2 94 4.2PB
] Odpowietrzanie układu chłodzenia
: 10 kwie 2014, 09:30
autor: muki
jakies sugestie jak zrobic to dobrze
tak na pierwszy rzut oka chyba ten uklad odpowietrza sie sam bo za bardzo nie moge znalezc jakis zaworkow
: 10 kwie 2014, 10:56
autor: tomi26
muki, w tym temacie masz zdjęcie odpowietrzników
http://www.a8team.pl/kupie-odpowietrzni ... t12407.htm
Tylko musisz z nimi bardzo ostrożnie

odkręcać i zakręcać delikatnie bo lubią pękać.
Podczas odpowietrzania odkręć też korek na zbiorniku (przynajmniej ja tak robiłem).
: 12 kwie 2014, 10:58
autor: kmicic-lt
Nie musi odkręcać korka na zbiorniku - bo nie ma takiej potrzeby, nawet niech lepiej bedzie zakręcony - bo bedzie wieksze ciśnienie w układzie i powietrze będzie wypychać w strone zaworków

: 12 kwie 2014, 15:29
autor: Simone331
kmicic-lt pisze:Nie musi odkręcać korka na zbiorniku - bo nie ma takiej potrzeby, nawet niech lepiej bedzie zakręcony - bo bedzie wieksze ciśnienie w układzie i powietrze będzie wypychać w strone zaworków

Mylisz się kolego. Najszybciej odpowietrzysz układ jeżdżąc parę kilometrów z poluzowanym korkiem, lub nawet bez niego. Wiem z własnego doświadczenia.
Jednak co do Naszych A8-mek to rzeczywiście układ bardzo szybko sam się odpowietrza.
: 12 kwie 2014, 15:55
autor: ernesto
Odpowietrzniki przy ścianie grodziowej służą do szybkiego odpowietrzenia nagrzewnicy ponieważ przewody zasilające idą górą a nagrzewnica jest osadzona niżej. Najwyższym punktem układu chłodzenia jest zbiorniczek wyrównawczy. To w nim się magazynuje powietrze które jest przepychane przez płyn. Hydraulika, nic więcej. Poziom płynu w układnie jest regulowany właśnie przez zbiornik wyrównawczy, nadmiar jest zlewany do niego. Wyżej opisywany sposób przez Simona jest dobry ale jeśli chcesz to zrobić na postoju wystarczy odkręcić zbiorniczek wyrównawczy od mocowania i unieść go w górę z poluzowanym korkiem.
Jedna osoba trzyma w górze zbiornik a druga ciska na gaz ( oczywiście bez przesady wystarczą obroty rzędu 2 tyś ) by pompa przegoniła płyn przez układ i wypchnęła powietrze z niego.
Warto jest odczekać od czasu aż otworzy się termostat. Po otwarciu termostatu wypchnie powietrze z chłodnicy. Jeśli tego nie zrobimy to po jakimś czasie sam to zrobi ale oczywiście zejdzie nam troszkę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.
: 13 kwie 2014, 00:27
autor: kmicic-lt
Simone331 Nie wiem czy aż tak bardzo sie myle, bo niestety koreczki od odpowietrzeniea układu są wyżej niż sam zbiorniczek i po coś one są . Twój sposób w ktory ty opisujesz nie zawsze może szybko odpowietrzyć układ - nie mówie, że sie nie odpowietrzy. Nie koniecznie bąbelki powietrza przegonią sie z tego najwyzszego punktu do zbiorniczka.
Ernesto Najwyższym punktem są odpowietrzniki, nie wiem gdzie są one stosowane poniżej - bo wtedy one by nie spełniały swojej funkcji, i nie tylko w A8 tak jest. Ktoś jak nie ma tych odpowetrzników lub boi sie ich odkrecić to może zrobić tak jak ty opisujesz
: 13 kwie 2014, 08:34
autor: ernesto
Te odpowietrzniki powinny być metalowe, z uszczelką lub podkładka. Niestety czas potrafi zrobić swoje i podczas odkręcania lubią się urwać. Dlatego ja ich nigdy nie ruszam i wolę unieść zbiornik w górę.
: 13 kwie 2014, 16:42
autor: Damian921221
Najprościej to wykręcić te odpowietrzniki przy grodzi nalać płynu pod korek odpalić samochód poczekać aż zacznie się pokazywać płyn przy tych odpowietrznikach zakręcić korek, zakręcić te odpowietrznik zrobić parę km i dolać płynu.
Pamiętaj żeby w kabinie ustawić temp na max.
: 03 sie 2015, 18:44
autor: chicken20091986
A u mnie non stop bąbelki w wężyku powrotnym . Wymieniłem korek od zbiorniczka węże miękkie a temp. na vagu 105st. już koło 110st. czuć na wężach lekkie ciśnienie i bulgotanie odczuwalne na wężu . Czemu te cholerstwo się gotuje i czy wy też macie bąbelki wracające przez powrót do zbiorniczka ?? Zamówiłem tester zawartości CO2 w układzie chłodzenia może dmucha jakiś cylinder i zapowietrza mi układ , przez co w korkach na obciążonym silniku mi rośnie temp.
: 04 sie 2015, 06:37
autor: ernesto
chicken20091986, ewidentnie coś jest nie tak. U mnie bąblów nie ma. Nie ubywa Ci płynu z ukłądu chłodzenia ?
Bąble by wnioskowały zapowietrzanie się układu. Czyli płyn wymienia się na powietrze.
: 04 sie 2015, 07:41
autor: chicken20091986
jakoś znacząco nie ubywa , ostatnio wlałem 0,5L ale to dlatego że wymieniałem płyn i już się rozszedł . A te bąble to też mi się wydaje nie za bardzo , tylko jedno przeczy drugiemu , auto zagrzane na vagu 100st. na postoju a na zegarze w normie 90st. węże miękkie nie gotuje się bąble widać jak by z pod uszczelki dmuchało . Czasami jest tak że jak na jałowym stoi to przez powrót woda nie goni a jak dodam gazu to idzie , tak samo przy grodzi odpalone auto i odkręcone odpowietrzniki płyn nie ucieka a po dodaniu gazu wylatuje .
A i pytanko wpięcie węży przy grodziowej ma znaczenie ??
Jeżeli tak to który ma iść do króćca zasysającego płyn do nagrzewnicy a który ma iść do tego co oddaje płyn z nagrzerwnicy??
: 13 sie 2015, 23:41
autor: djwaldee
Ja się dołącze także, dolewam 0,5 co 2-3 dni. Węże miękkie, temp 90 na wskaźniku, pod Vagiem uczciwie powiem nie sprawdzałem bo kabel mi walnął. Z rury dym nie leci. Poprzedniemu gazownikowi coś mieszali przy instalacji LPG i tego się obawiam, że gdzieś stamtąd leci. W omedze 3.2 v6 miałem dziurkę w wężu koło termostatu taka jakby szpilką zrobił i efekty były podobne, tylko ze parownik od lpg zapowietrzał się i gaz nie skraplał się dobrze. Każdy z mechaników mówił że to UPG a tu wąż się okazał trefny ( stało się to podczas wyjazdu nad morze i już gotów pod Gdynią byłem robic uszczelki pod 2 głowicami ). Gdzie w 3.7 v8 rozpocząć poszukiwania i jakie tutaj są objawy UPG ? Acha w zbiorniku wyrównawczym tłustych plam nie ma, a pod korkiem od oleju masła także nie ma.
: 14 sie 2015, 06:13
autor: ernesto
Pierw szukaj wycieku, w takie upalne dni płyn pod maską odparowuje natychmiastowo.
Sprawdzaj wszelkie złączki, przewody, połączenia, patrz czy przewody nie mają podejrzanych spuchnięć.
Wszystko musisz wymacać. Zdjąć osłonę obejrzeć chłodnicę oleju.
: 14 sie 2015, 11:49
autor: Gość
Ja tez dolewam płynu. Latem więcej zima mniej. Wychodzi róznie. Nie stwierdzono żadnych wycieków poza tymi które były kiedyś. Rozeznanie w necie i wśród znajomych to 95% dolewa do A8 i vagów. Ale sa tacy co nie dolewaja nic i bądź tu madry...
: 15 sie 2015, 23:13
autor: djwaldee
A tak z nieco innej beczki. po wyłaczeniu silnika z podszybia dochodzi do mych uszów syk, jak klimę wyłacze całkowicie to nie syczy, na właczonej po wyłaczeniu zapłonu przez chwilke syczy. to normalne ? Syczy odkąd kupiłem czyli miesiąc i klima wciąż działa więc raczej to nie uciekający czynnik. jakieś sugestie ?