Strona 1 z 1
[D2 99 4.2PB/LPG
] Temperatura płynu po włączeniu zapłonu
: 03 maja 2014, 19:25
autor: VanDyke
Wartość temperatury płynu chłodniczego, odczytana po włączeniu zapłonu wynosi u mnie -15oC. Pomiar robiony przy temperaturze zewnętrznej ok. 10oC. Czy jest to prawidłowa wartość? Czy nie powinna być zbliżona do temperatury otoczenia?
Zrzut z VCDS:
: 03 maja 2014, 19:33
autor: tomek808
no raczej coś nie tak , u mnie na jednym pokazuje dobrze(temp otoczenia) a ten od ssania ma +38 i nie wzrasta wiec juz wiem czego po odpaleniu ma 900 obr i dusi go
: 03 maja 2014, 19:39
autor: VanDyke
OK, dzięki za uwagę. To potwierdza moje przypuszczenia

Ale żeby być na 100% pewien poczekam na jeszcze kilka komentarzy.
: 03 maja 2014, 20:03
autor: szeryfisch
Wyglada na uszkodzony czujnik temp cieczy chlodzącej. Mozliwe tez, ze jest załozony nie od tego modelu silnika, wtedy moze miec przesuniętą skalę.
Generalnie sterownik silnika nie zgłosi błędu bo -15'C jest możliwe.
: 03 maja 2014, 20:11
autor: VanDyke
No to wszystko już chyba jasne. A czy taka wartość idąca do ECU może mieć wpływ na rozruch silnika? Czasami auto po odpaleniu przez dosłownie 1 - 2 sekundy ma problem ze złapaniem obrotów. Dzieje się to tylko w zimniejsze dni. Faktycznie, w zeszłym roku wymieniałem czujnik bo poprzedni padł ale kupiłem tani zamiennik i to się chyba zemściło.
W każdym bądź razie oryginał już czeka na zamontowanie.
Aha!
Czy w takim razie przy takim uszkodzeniu czujnika mogę mieć w trasie objawy podobne do otwartego termostatu? To znaczy, temperatura spada podczas jazdy? Dodam również, że auto mogę zagrzać do max 80oC na postoju ale po ok. 20 minutach załącza się wisko co sugerowałoby, że odczyt temperatury może być błędny i nie jest to wina termostatu?
: 03 maja 2014, 22:30
autor: SenatorS8
nie zamieniles wtyczek od czujnikow w glowicy i przepustnicy ?
: 03 maja 2014, 22:41
autor: VanDyke
W polifcie jest tylko jeden czujnik temperatury 4-pinowy.
: 03 maja 2014, 23:33
autor: szeryfisch
NA rozruch pewnie tak, w koncu na podstawie temperatury sterownik ustala sklad mieszanki i kąt wyprzedzenia zapłonu.
Temperatura na desce moze spadac po otwarciu duzego obiegu - d2 to chyba ostatnie modele gdzie wskaznik temperatury nie byl modyfikowany dla oka <niewiem> Pozniej powinna dobrnąć do własciwej. Tu ciezko powiedziec bo w 4 pinowym czujniku sa tak naprawde 2 czujniki: jeden do sterownika, drugi na deske. Jesli czujnik jest zle dobrany to i na desce moze zle pokazywac.
: 04 maja 2014, 09:26
autor: maciu