Strona 1 z 1

[D2 01 3.7PB/LPG ] Wymiana chłodnicy

: 20 maja 2014, 21:26
autor: karols
Witam. Jestem zsmuszony do wymiany chłodnicy w swojej a8. Z racji tego że koszty nowych chłodnic wachają się w granicach 2 tys zł ,to udało mi się zdobyć używaną. Lecz mam problem z jej montażem ponieważ w obecnej chłodnicy mam 2 grube węże po jednej stronie i 1 mały po drugiej. W nowej chłodnicy natomiast mam możliwość podłączenia tylko 2 grubych węży .
Załączam zdjęcie starej i nowej. W związku z tym mam pytanie czy da rade to w jakiś sposób podłączyć ?

Dodam tylko że ten króciec jest wkręcany.

Z góry dzięki za odpowiedzi


: 20 maja 2014, 21:42
autor: Simone331
Króciec w ASO kosztuje jak dobrze pamiętam 25zł. Ty masz swój ze starej chłodnicy więc wystarczy nawiercenie otworu i nagwintowanie zgodnie z rozmiarem króćca. Ja dorobiłem sobie aluminiową końcówkę ze skośnym gwintem. Otwór został rozwiercony i w jego miejsce została wkręcona owa końcówka.

Różnica w chłodnicach jest taka, że polifty miały dodatkowy cienki króciec na chłodnicy, natomiast przedlifty tego nie miały.

Znajomy do dzisiaj ma w polifcie założoną przedliftową chłodnicę, a na koniec tego węża wkręcił śrubę i zacisnął opaską i odziwo to rozwiązanie u niego działa i nie wykazuje żadnych negatywnych skutków.

: 21 maja 2014, 19:03
autor: karols
A wiesz może za co odpowiada ten wężyk ? Boje się trochę, żeby podczas gwintowania albo wiercenia coś nie pękło.

: 21 maja 2014, 21:13
autor: Simone331
Podejrzewam, że do szybkiego odpowietrzania układu. Taki jakby przelew.

Dopasuj odpowiednie wiertło do gwintu na króćcu, oraz odpowiedni gwintownik i jazda. Jeśli nie będziesz robił niczego na siłę to nic się nie stanie. Warto także gwint uszczelnić przed wkręceniem. ;)