[D2 94 4.2PB ] Rozłączanie kompresora
: 24 maja 2014, 08:31
Witam koledzy, temat do mojego widnieje a raczej tematycznie jest nazwany podobnie lecz nie jest to ta sama sytuacja i nie opisana w taki sam sposób więc spróbuję opisać swój temat.
A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.
Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.
Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.
-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.
Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda może to Jej wina ???
Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?
Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.
Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje
A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.
Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.
Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.
-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.
Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda może to Jej wina ???
Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?
Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.
Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje