Strona 1 z 1

[D2 94 4.2PB ] Rozłączanie kompresora

: 24 maja 2014, 08:31
autor: martinez1980
Witam koledzy, temat do mojego widnieje a raczej tematycznie jest nazwany podobnie lecz nie jest to ta sama sytuacja i nie opisana w taki sam sposób więc spróbuję opisać swój temat.

A więc tak od dłuższego czasu klima nie działała i olałem temat bo jeździłem autkiem zimą i rzadko bardzo więc nawet nie miałem czasu ruszyć tego tematu. Teraz robi się ciepło i szykuję autko na wesele co zmusiło mnie do zabawy z klimą która nie działa.

Szczęście w nieszczęściu że mam inny kompresor i inny sterownik klimy i mogę kilka klimatów sprawdzić.

Klimatyzacja działa tak że po odpaleniu autka kompresor chodzi i po 10 sekundach się wyłącza i nie można go już ponownie włączyć, jeśli zgaszę auto i odpalę znów oraz klimę sytuacja się powtarza, chodzi i za chwile się wyłącza.

-Sprawdzony został układ, ciśnienie - gra
-Sprawdzone zostały czujniki także grają
-Sprawdzone zostało sprzęgło, okazuje się ze może klima działać np do 25 st ale jeśli jest cieplej stal, metal się rozszerzy i elektromagnes w sprzęgle ma za daleko co powodować może ze sprzęgło nie zaskoczy - zostało sprawdzone i sprzęgło jest dobre
-Sprawdzone zostało napięcie na wtyczce do kompresora i okazuje się że gdzieś gubi napięcie po włączeniu silnika.
- Sprawdzony został stycznik - gra
Zmieniłem cały panel klimatronika, doszukaliśmy się innych kodowań. Moje kodowanie, kodowanie klimatronika na wymianę było inne i kodowanie mechanika A8 też jest inne, mieszaliśmy tymi kodowaniami i wciąż to samo.

Ostatecznie jestem w ciemnej d.... aczkolwiek dopatrzyliśmy się dodatkowego elementu że jeśli na styczniku zrobimy zwarę klima o dziwo działa, mało tego dopatrzyliśmy się że jeśli obroty są utrzymywane 2200 klima także działa, jak tylko się odpuści gaz na chwilkę i obroty spadną poniżej 2200 to kompresor od razu się wyłącza. Dodasz gazu z powrotem kompresor się załącza, przy tym słychać delikatny i bardzo szybki - krótkotrwały pisk paska.
W literaturze niemieckiej doszukaliśmy się że jest jeszcze gdzieś jakaś dioda :/ może to Jej wina :/ ???

Może to zacierająca się sprężarka nie mamy pojęcia (mechanik mój miał taka sytuacje raz i był to zacierający się kompresor ) ?

Zaraz jadę do speców od klimy podpytać o ten temat jeśli nie będą mieć pomysłu, wymieniam kompresor. Jeśli to coś da oczywiście napisze na forum, może komuś to pomoże a jeśli Wy drodzy klubowicze macie jakiś pomysł proszę o pomoc.

Bo na razie wychodzi na to że wsio jest sprawne ale klima szaleje :/

: 24 maja 2014, 21:59
autor: szeryfisch
Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?

: 24 maja 2014, 22:02
autor: pepi
jak by było coś przytarte to by dym z paska poszedł :)

: 25 maja 2014, 00:03
autor: martinez1980
szeryfisch pisze:Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?
Koleżko to wsio zostało sprawdzone :/

A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany

: 25 maja 2014, 20:47
autor: tutenhamon
A tak tak też tak słyszałem.

: 25 maja 2014, 21:29
autor: szeryfisch
martinez1980 pisze:
szeryfisch pisze:Błedy w sterowniku jakies są?
Wentylatory chłodnicy działaja po uruchomieniu klimy?
Cisnienia po niskiej i wysokiej stronie sa prawidłowe?
Masa jest dobra na silniku?
Czujnik cisnienia czynnika jest sprawny?
Koleżko to wsio zostało sprawdzone :/

A co do przycierania, niby jest czujnik temp na kompresorze, który rozłącza klime by pasek nie został zerwany
Eee, tam. Nie podajesz wszystkich danych. Jesli wszystko jest sprawne jak piszesz, a gubi zasilanie na cewke kompresora (np uszkodzona wiązka) to sterownik powinien wywalić błąd obwodu. Jesli nie wywala błędu to znaczy ze jest uszkodzony.
Sprobuj zrobic test elementów wykonawczych to sprawdzisz poszczegolne obwody.
Tak z ciekawości to co to za stycznik na którym robisz zwarcie?

: 26 maja 2014, 07:22
autor: martinez1980
Wiesz co szeryfish, nie wiem zapytam gdyż tym się zajmuje mój mechanik, z ciekawości go zapytam i napiszę!

: 26 maja 2014, 10:54
autor: martinez1980
ok dalej brak błędów. Klima nabita po wymianie kompresora i ta sama sytuacja :/ wyłącza sie klima po paru sekundach. Dodajesz gazu i trzymasz 2200 rpm i klima sie załącza, odpuszczasz gas i się wyłącza :/ szukamy dalej

: 09 cze 2014, 02:01
autor: syntax
Udało Ci się to naprawić?

: 09 cze 2014, 07:13
autor: martinez1980
Tak, wlasnie wczoraj późnym wieczorem mechanik do, mnie zadzwonił ze zenznalazl. Okazała sie ze kabel sterujący był uszkodzony, miedzy kompem a silnikiem.

Temat do zamkniecia. Jeden mały głupi kabelek.

: 25 lip 2019, 20:31
autor: krisker
Odkopuję, bo mam podobny problem. Nie załącza się sprzęgiełko klimy (w output testach, więc można wykluczyć kwestie ciśnień i ew. braku czynnika). Niedawno działało ok i podejrzewam, że przy wymianie maglownicy mogłem gdzieś szarpnąć przewód. Czy gdzieś w okolicach lewego nadkola jest złącze (wtyk) do sprzęgiełka?

: 25 lip 2019, 21:17
autor: pb41ns
Zspodaj na cewke plus i zobaczysz czy się włącza, morze być gdzieś problem z instalacją lub poprostu cewka się spaliła, miałem tak ostatnio w VW

: 26 lip 2019, 07:16
autor: krisker
Tak zamierzam zrobić, tylko zastanawiam się, w którym miejscu od sprzęgiełka jest najbliżej jakieś złącze, żebym mógł pomierzyć napięcie i ew. podpiąć cewkę na krótko.

Poszperałem w googlach i coś powinno być w pobliżu sprężarki.

: 26 lip 2019, 10:53
autor: VAGowner
Najbliższy + masz na przedniej podłużnicy od dołu (łącznik 4D0253295D)