Strona 1 z 1
[D2 97
] Klimatronik pracuje ale nie chłodzi wnętrza
: 03 sie 2014, 23:19
autor: JanekS13
Hej
Klima działa ok w pozycji nawiewu na szybę :0 po przełączeniu w pozycję auto zamyka wszystkie wyloty i dalej pracuje ale nie wypuszcza schłodzonego powietrza . Nawet jak chcę załączyć jakąkolwiek inną strefę (kratę wentylacyjną) to nie przełacza . A co jakiś czas otwiera na kilka sekund wyloty powietrza i zamyka z powrotem Miał ktoś takie bajer uciążliwy u siebie wrrrr
: 04 sie 2014, 08:54
autor: Gabriel
Podłącz komp i oblukaj co tam się dzieje. Ewentualnie zrób test elementów wykonawczych i posłuchaj czy wszystkie klapy chodzą.
Zamienić sterownik klimy.
Hm więcej nie przychodzi mi do dyńki pomysłów.
: 04 sie 2014, 09:20
autor: Marecki
U mnie tak jest raz na jakiś czas.Ponowne włączenie i wyłączenie póki co załatwia sprawę.Podejrzewam że któryś z silniczków kończy już swój żywot <niewiem>
: 04 sie 2014, 10:42
autor: JanekS13
Gabriel pisze:Podłącz komp i oblukaj co tam się dzieje. Ewentualnie zrób test elementów wykonawczych i posłuchaj czy wszystkie klapy chodzą.
Zamienić sterownik klimy.
Hm więcej nie przychodzi mi do dyńki pomysłów.
jakaś podpowiedź jak zrobić ten test ? potrzebny kom do tego ?
: 04 sie 2014, 12:12
autor: Gabriel
No vag potrzebny.
Jak co to mam.
: 08 sie 2014, 21:25
autor: JanekS13
takie coś wypluł Vag
00716 silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 zablokowany lub bez napięcia -Sporadyczny
Co mam wymienić majstry

?
: 08 sie 2014, 21:57
autor: uszek
czujnik temp zewnetrznej?
: 08 sie 2014, 22:07
autor: JanekS13
uszek pisze:czujnik temp zewnetrznej?
czujnik pokazuję normalną temperatur
: 08 sie 2014, 22:12
autor: uszek
Czujnik w zegarach pokazuje temp z podszybia, dodatkowo są 3 czujniki, dwa w nagrzewnicy oraz jeden w zderzaku. Pomijam czujniki przeciwzamrozeniowe w parowniku
: 09 sie 2014, 08:47
autor: Damian921221
JanekS13, ściągnij tą kratkę pod maską co pod nią jest dmuchawa i zobacz czy zamyka Ci tą klapę jak masz obieg zamknięty, jak nie to już wiesz co do wymiany

: 09 sie 2014, 21:56
autor: kriss77
JanekS13 pisze:takie coś wypluł Vag
00716 silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 zablokowany lub bez napięcia -Sporadyczny
Co mam wymienić majstry

?
Kolego masz na 99% walnięty potencjometr silniczka (V113) i raczej będziesz musiał kupić taki silniczek. Jednak zanim go wymienisz wykasuj błąd w VAG-u, przeczyść kontakt na stykach pinów a następnie użyj kilkakrotnie obiegu zamkniętego, co być może pozwoli na "rozruszanie" tego silniczka. Jeśli będziesz wymieniał na nowy lub używany silniczek, to jest jego nr: 8E1 820 511 D i jest koloru ciemno niebieskiego.
: 09 sie 2014, 22:59
autor: JanekS13
kriss77 pisze:JanekS13 pisze:takie coś wypluł Vag
00716 silnik nastawczy klapy obiegu zamknietego powietrza (V113)
41-10 zablokowany lub bez napięcia -Sporadyczny
Co mam wymienić majstry

?
Kolego masz na 99% walnięty potencjometr silniczka (V113) i raczej będziesz musiał kupić taki silniczek. Jednak zanim go wymienisz wykasuj błąd w VAG-u, przeczyść kontakt na stykach pinów a następnie użyj kilkakrotnie obiegu zamkniętego, co być może pozwoli na "rozruszanie" tego silniczka. Jeśli będziesz wymieniał na nowy lub używany silniczek, to jest jego nr: 8E1 820 511 D i jest koloru ciemno niebieskiego.
ok dzięki za info
możesz jeszcze podpowiedzieć w którym miejscu go szukac

: 10 sie 2014, 09:29
autor: SenatorS8
V113 to ten w glebi podszybia .Masz tam 2 silniczki.Pierwszy jest widoczny odrazu po podniesieniu maski i zamyka klape pod kratka widoczna na srodku auta.Drugi rzeczony V113 znajduje sie w glebi podszybia .Wsumie jego wyjecie nie jest problemem .Problemem moze okazac sie korozja wkretow.
U mnie tez pokazywal ten silniczek jako blad A bledem byla skorodowana oska klap ktora w swoich mocowaniach nie bardzo sama z siebie chciala sie obracac.
: 10 sie 2014, 09:38
autor: kriss77
JanekS13 pisze:
ok dzięki za info
możesz jeszcze podpowiedzieć w którym miejscu go szukac

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f45f2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 9b25a.html
Vxxx to numer silniczka, a
Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.
V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera
V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy
