Strona 1 z 1
[D2 97 4.2PB/LPG
] Błąd polaczenia ze sterownikiem klimatr
: 25 lis 2014, 02:04
autor: rollo_tomasi
Czesc.
Nie moge polaczyc sie komputerem diagnostycznym z klimatronikiem.
Komputer daje informacje "blad polaczenia ze sterownikiem".
Nie da sie zrobic testow klap.
Potrzebne to dlatego, ze regulacja temperatury dziala tylko na kratkach nawiewu w konsoli srodkowej. Tu temp powietrza jest zgodna z zadaną, pozostalymi nawiewami leci zawsze cieple powietrze.
Zaczelo sie od razu po wymianie pompy nagrzewnicy.
Jak znalezc przyczynę braku połączenia? Czy wine ponosi nie vagowy komp tylko uniwersalny? Jak wyeliminowac problem bez tego polaczenia?
HELP.
: 25 lis 2014, 18:34
autor: krzychu22.p1i
Jeśli masz dostęp do vag-com to zmień timming opóźnienia na 1ms i powinno się połączyć. Podpinasz interfejs, wchodzisz w menadżer urządzeń -> porty (COM i LPT) -> USB serial port (klikasz prawym i Właściwości) -> W okienku wybierasz Ustawienia portu, następnie Zaawansowane, patrzysz na dół i tam jest Opcje BM i czas opóźnienia w (msek). Ustaw 1 i OK, OK i sprawdź połączenie z autem.
: 25 lis 2014, 20:57
autor: AMSTAFF
Jak uzywasz Tomek "kalkulatora" to mozesz sie nie połączyć.. też tak miałem. Trzeba dorwać kogos z Vagcomem
: 25 lis 2014, 23:40
autor: rollo_tomasi
Wykonam co zalecacie w czwartek i dam cyne.
Dziękuję.
: 25 lis 2014, 23:55
autor: majkaistefan
Witam!
Zaczelo sie od razu po wymianie pompy nagrzewnicy.
-Sadzisz ze przed wymiana bylo ok?
Testy klap moga wypasc pomyslnie a dzialac niekoniecznie musi.Jesli gdzies spadnie ciegno to juz bedzie klopot.
Przygotuj sie do wymiany panelu pamietajac przy tym ze ma ochrone komponentu.
Stefan.
: 26 lis 2014, 09:16
autor: SenatorS8
majkaistefan pisze:Witam!
Przygotuj sie do wymiany panelu pamietajac przy tym ze ma ochrone komponentu.
Stefan.
W D2 masz ochrone komponentu?
<jezu> herezja
: 26 lis 2014, 09:38
autor: maciu
jak się zaczeło po wymianie pompy to może zawory niesprawne/źle podłączone
jak ustawisz na LO też jest ciepłe?
: 26 lis 2014, 10:09
autor: majkaistefan
Witam!
Napisalem a nie doczyalem. W D2 nie ma ochrony komponentu.
Stefan.
: 27 lis 2014, 22:58
autor: rollo_tomasi
1. Na "LOW", na "HI" i na każdej z temperatur pośrednich z kratek: na szybę, bocznych w desce (6szt), na nogi i na tył kabiny (drzwi plus kratka w tunelu) leci gorące. Z kratek w srodkowym panelu (wszystkich trzech) leci takie jak ustawię.
2. Zawory na pompie nagrzewnicy odpowiadają za dwie strefy, tj jeden zawor za kratki lewe w desce, lewą w konsoli centralnej i lewe drzwi. Analogicznie- drugi zawór steruje prawą stroną.
3. Przed wymianą pompy było inaczej, ponieważ spaliła się sama pompa i cewka jednego z zaworów. Więc ogrzewanie było dostępne we weszystkich kratkach, ale chłodzenie tylko w jednej ze stref.
4. Nadal nie wiem, czemu nie mogę połączyć się z modułem klimatronika. Naprawdę sądzicie, że VAG coś pomoże, skoro pół roku temu z klimatronikiem łączył się "kalkularorek"?
: 08 gru 2014, 21:58
autor: rollo_tomasi
VAG łączy się z klimatronikiem. Brak błędów.
Zanim podłączyłem i zmontowałem nową pompę nagrzewnicy, zrobiliśmy test działania cewek zaworów.
Wyglądało to następująco.
Dmuchałem w rurkę od zaworu 1- przepływ powietrza swobodny. Po podaniu 12V, wyraźny opór powietrza, ale dało się przedmuchać. Na zaworze 2 tak samo. Plus cichy dźwięk domykania zaworu.
Pompa działa bezszelestnie.
: 11 lut 2015, 22:56
autor: dgasek
Cześć
Udało się coś ustalić z tym grzaniem ? U mnie mam dokładnie tak samo. VagCom łączy się z modułem klimatronika , nie ma błędów , ale za to po paru (parunastu) sekundach rozłącza się i ponownie za chwilę się łączy .
Może to coś z panelem ?
Pozdr
: 12 lut 2015, 00:16
autor: rollo_tomasi
Zdobylem zapasowy panel i bede na dniach rzezbil.
: 12 lut 2015, 00:22
autor: dgasek
To jak się uda coś ustalić , to podeślij proszę info. Na szczęście te panele drogie nie są , to w razie czego dokupię .
Pozdr
: 12 lut 2015, 00:49
autor: rollo_tomasi
Oczywiście. Bardzo mnie to wpienia i sprobuje w weekend.