Strona 1 z 3

[D2 99 4.2PB/LPG ] Długo łapie temperaturę

: 14 gru 2014, 15:26
autor: Arek 77
Witam
Czy to normalne,że auto,a dokładniej audi a8 4.2 benz+LPG przy temperaturze ok +4/5st potrzebuje ok 15km żeby osiągnęła 90st.(temperatura ustawiona wewnątrz 20st)
Dodam,że termostat wymieniony początkiem tego roku(Wahler)
Czujnik temperatury sprawny.

: 14 gru 2014, 15:38
autor: ernesto
Niestety nie jest to normalny objaw. Przy tej temperaturze zewnętrznej osiągnięcie 90 stopni motorowi powinno zająć około 3 km, oczywiście rozpoczynając jadę zaraz po odpaleniu.
Sprawdź jeszcze raz działanie termostatu. Czasami nowy nie znaczy że jest sprawny.
Zobacz po odpaleniu auta czy również nagrzewa się chłodnica. Uwaga na obracające się elementy. Kontrole robić na zgaszonym silniku.

: 14 gru 2014, 15:46
autor: Arek 77
ernesto pisze:Niestety nie jest to normalny objaw. Przy tej temperaturze zewnętrznej osiągnięcie 90 stopni motorowi powinno zająć około 3 km, oczywiście rozpoczynając jadę zaraz po odpaleniu.
Sprawdź jeszcze raz działanie termostatu. Czasami nowy nie znaczy że jest sprawny.
Zobacz po odpaleniu auta czy również nagrzewa się chłodnica. Uwaga na obracające się elementy. Kontrole robić na zgaszonym silniku.
Też tak myślę,tylko sprawdzenie termostatu wiąże się z grubą i kosztowną robotą(trzeba ustawiać od razu rozrząd itd....)
W tym roku już zapłaciłem 500zł za wymianę,mechanik stwierdził,że to raczej nie jest wina termostatu,zasugerował nawet,że jeśli termostat okaże się walnięty,wymiana gratis,a jeśli nie-ja znowu płacę 300zł jako,że to robota pogwarancyjna i w sumie nie ma podstaw,żeby sądzić,że termostat jest uszkodzony...

: 14 gru 2014, 15:52
autor: Marcin2013
ernesto pisze:Zobacz po odpaleniu auta czy również nagrzewa się chłodnica.
Zrób na zimnym silniku tak jak pisze "ernesto" i będzie 100% wiadomo, nic cie to nie kosztuje :)

: 14 gru 2014, 16:03
autor: Arek 77
Marcin2013 pisze:
ernesto pisze:Zobacz po odpaleniu auta czy również nagrzewa się chłodnica.
Zrób na zimnym silniku tak jak pisze "ernesto" i będzie 100% wiadomo, nic cie to nie kosztuje :)
Ok <hihi>

: 14 gru 2014, 16:10
autor: ernesto
mechanik stwierdził,że to raczej nie jest wina termostatu,zasugerował nawet,że jeśli termostat okaże się walnięty,wymiana gratis,
Nie jeden dał by sobie rękę uciąć za sprawny termostat. A dziś by połowa jeździła automatami.

Arek ja pytam ty odpowiadasz ;)
1. czy zauważyłeś ubytek płynu chłodniczego?
Wycieki płynu mogą spowodować dostawanie się powietrza do układu który może zablokować termostat.

2. Czy po rozgrzaniu auta do temperatury 90 stopni, podczas jazdy z prędkością około 100km/h zauważalny jest spadek temperatury na zegarze.

3. Czy jest odpowiednia ilość płynu w układzie?

Rano odpal auto niech pochodzi około 3 minut. Na postoju. Skoro twierdzisz że długo łapie temperaturę to nie powinien złapać jej aż tak bardzo. Ogrzewanie wyłączone, nadmuch wyłączony.

Po pewnym czasie kontroluj temperaturę przewodów układu chłodzenia.

Dla porównania jest 3 dwa z nich są przy ścianie grodziowej z odpowietrznikami. Idą one do nagrzewnicy. Nagrzewnica pierwsza powinna odbierać termikę w celu nagrzania wnętrza pojazdu.

Następny ten 3 masz idący od chłodnicy górny przewód. Jesli ich temperatura będzie identyczna wniosek jest jeden termostat do wymiany.
Po około 10 min sprawdź temperaturę górnego i dolnego węża od chłodnicy.
Jeśli ich termika będzie identyczna znaczy się że termostat zamiast być zamknięty to daje pełny obieg.

Są jeszcze dwie przyczyny np czujnik ale pisałeś wcześniej że był wymieniany i dalej jest tak samo jak było.

Odradzam sprawdzanie termostatu w czajniku bo on nie ma pracować w czajniku tylko w miejscu dla którego go zaprojektowano.

: 14 gru 2014, 16:23
autor: Arek 77
ernesto pisze:
mechanik stwierdził,że to raczej nie jest wina termostatu,zasugerował nawet,że jeśli termostat okaże się walnięty,wymiana gratis,
Nie jeden dał by sobie rękę uciąć za sprawny termostat. A dziś by połowa jeździła automatami.

Arek ja pytam ty odpowiadasz ;)
1. czy zauważyłeś ubytek płynu chłodniczego?
Wycieki płynu mogą spowodować dostawanie się powietrza do układu który może zablokować termostat.

2. Czy po rozgrzaniu auta do temperatury 90 stopni, podczas jazdy z prędkością około 100km/h zauważalny jest spadek temperatury na zegarze.

3. Czy jest odpowiednia ilość płynu w układzie?

Rano odpal auto niech pochodzi około 3 minut. Na postoju. Skoro twierdzisz że długo łapie temperaturę to nie powinien złapać jej aż tak bardzo. Ogrzewanie wyłączone, nadmuch wyłączony.

Po pewnym czasie kontroluj temperaturę przewodów układu chłodzenia.

Dla porównania jest 3 dwa z nich są przy ścianie grodziowej z odpowietrznikami. Idą one do nagrzewnicy. Nagrzewnica pierwsza powinna odbierać termikę w celu nagrzania wnętrza pojazdu.

Następny ten 3 masz idący od chłodnicy górny przewód. Jesli ich temperatura będzie identyczna wniosek jest jeden termostat do wymiany.
Po około 10 min sprawdź temperaturę górnego i dolnego węża od chłodnicy.
Jeśli ich termika będzie identyczna znaczy się że termostat zamiast być zamknięty to daje pełny obieg.

Są jeszcze dwie przyczyny np czujnik ale pisałeś wcześniej że był wymieniany i dalej jest tak samo jak było.

Odradzam sprawdzanie termostatu w czajniku bo on nie ma pracować w czajniku tylko w miejscu dla którego go zaprojektowano.
Odpowiadam:
1 Była taka sytuacja,że ubyło płynu,dolałem i teraz nie ubywa.
2 Po złapaniu 90st trzyma idealnie
Dodam,że to już drugi termostat,pierwszy do 3mcy działał idealnie(chociaż też długo się nagrzewała),później łapał tylko 70st i go wymieniłem.Ten trzyma jak trzeba,ale robię jakieś 5km a ona ledwo 60st złapie.
Katastrofa z lekka,trzeci rok tak się męczę ze świadomością,że wszystko jest ok.
Ilu mechaników tyle opinii.

: 14 gru 2014, 16:30
autor: ernesto
Arek sprawdź te przewody, będzie coś wiadomo.

: 14 gru 2014, 16:36
autor: Arek 77
ernesto pisze:Arek sprawdź te przewody, będzie coś wiadomo.
Jeszcze dzisiaj sprawdzę :]
Jak już się rozpisałem to zapytam jeszcze o jedną rzecz...
Jak wspomniałem auto ma zainstalowaną instalacje gazową.
Problem jest tego typu:pomimo ustawionych maksymalnych parametrów tj temperatury(reduktor 40st),czasu i obrotów podczas jazdy włącza się "bzyczek" i silnik z powrotem zaczyna chodzić na benzynie
Taka sytuacja miała miejsce nawet przy 85st na termostacie.Gazownik ma problem,ponieważ nie może już zmienić jakichkolwiek parametrów,wszystkie maksymalne,gdzie szukać przyczyny?
Czujnik temperatury reduktora wymieniony.

: 14 gru 2014, 17:46
autor: uszek
Ale wraca na benzyne z jakiego powodu, nie napisałes czy z powodu niskiej temp, czy z powodu niskiego cisnienia itp?

: 14 gru 2014, 18:15
autor: Arek 77
uszek pisze:Ale wraca na benzyne z jakiego powodu, nie napisałes czy z powodu niskiej temp, czy z powodu niskiego cisnienia itp?
Bez powodu,wszystkie parametry są ok.

: 14 gru 2014, 18:19
autor: uszek
Niemozliwe...

: 14 gru 2014, 18:20
autor: Arek 77
ernesto pisze:Arek sprawdź te przewody, będzie coś wiadomo.
Przewody sprawdzone.
Przy 70st (po 15 minutach pracy na postoju)górny przewód chłodnicy ciepły,a do dolnego bez zdjęcia dolnej osłony nie włożę ręki :/
90st złapała po 20-25 minutach na postoju.

: 14 gru 2014, 18:24
autor: Arek 77
uszek pisze:Niemozliwe...
Możliwe, była podpięta pod komputer na postoju i w czasie jazdy gdy wystąpiła usterka. Jedyne zmartwienie to różnica napięcia : na benzynie 14 a na gazie 13 - poniżej 14 ogólnie

: 14 gru 2014, 18:28
autor: Gość
Jeśli przy 70st przewód ciepły to popuszcza. Moje 4,2 po wymianie termostatu trzyma sie a przy właczonym ogrzewaniu 22st potrzebuje ok 8km do 90st na szafie przy temp.zewnętrznej takiej jak obecnie mamy na dworze. Jeśli na postoju chwile poburcze to łapie szybciej.