mechanik stwierdził,że to raczej nie jest wina termostatu,zasugerował nawet,że jeśli termostat okaże się walnięty,wymiana gratis,
Nie jeden dał by sobie rękę uciąć za sprawny termostat. A dziś by połowa jeździła automatami.
Arek ja pytam ty odpowiadasz

1. czy zauważyłeś ubytek płynu chłodniczego?
Wycieki płynu mogą spowodować dostawanie się powietrza do układu który może zablokować termostat.
2. Czy po rozgrzaniu auta do temperatury 90 stopni, podczas jazdy z prędkością około 100km/h zauważalny jest spadek temperatury na zegarze.
3. Czy jest odpowiednia ilość płynu w układzie?
Rano odpal auto niech pochodzi około 3 minut. Na postoju. Skoro twierdzisz że długo łapie temperaturę to nie powinien złapać jej aż tak bardzo. Ogrzewanie wyłączone, nadmuch wyłączony.
Po pewnym czasie kontroluj temperaturę przewodów układu chłodzenia.
Dla porównania jest 3 dwa z nich są przy ścianie grodziowej z odpowietrznikami. Idą one do nagrzewnicy. Nagrzewnica pierwsza powinna odbierać termikę w celu nagrzania wnętrza pojazdu.
Następny ten 3 masz idący od chłodnicy górny przewód. Jesli ich temperatura będzie identyczna wniosek jest jeden termostat do wymiany.
Po około 10 min sprawdź temperaturę górnego i dolnego węża od chłodnicy.
Jeśli ich termika będzie identyczna znaczy się że termostat zamiast być zamknięty to daje pełny obieg.
Są jeszcze dwie przyczyny np czujnik ale pisałeś wcześniej że był wymieniany i dalej jest tak samo jak było.
Odradzam sprawdzanie termostatu w czajniku bo on nie ma pracować w czajniku tylko w miejscu dla którego go zaprojektowano.