Strona 1 z 2

[D2 '95 4,2PB] Klimatyzacja "wariuje", lewa strona

: 22 mar 2010, 00:16
autor: bosman
Witam,
co jakiś czas (powiedzmy co 2 tygodnie) zdaża mi sie że klimatyzacja dziwnie się zachowuje a mianowicie po stronie kierowcy dmucha chłodnym powietrzem a po stronie pasażera gorącym. i na opcji "auto" na klimatroniku prędkość wiatraka się zwiększa. co nic nie daje bo lewa chłodzi a prawa strona grzeje. miał tak moze ktoś i co można zaradzić.

: 27 mar 2010, 21:49
autor: 00gtw00
Ja bym stawiał na silniczki sterujące klapami. Któryś się skończył. Silniczek ma prostą budowę bo jest to zwykły silnik DC jak z zabawek, przekładnia żebatkowo-ślimakowa i potencjometr sprzężony z napędem dzięki czemu komputer zna pozycje silniczka. Jak masz VAG'a to w testach wykonawczych możesz sprawdzić wszystkie. Nie zawsze wadliwy silniczek powoduje pojawienie się błędu więc polecam jak wcześniej wspomniałem testy wykonawcze w VAG'u.

: 28 mar 2010, 15:01
autor: bosman
kurcze na kompie nic właśnie nie pokazuje :(

...po wymianie pompy paliwa kasowałem "błędy" i nic nie wykazało a już tak od dawna sie dzieje

: 28 mar 2010, 18:38
autor: 00gtw00
Cytuje sam siebie :) Nie zawsze wadliwy silniczek powoduje pojawienie się błędu więc polecam jak wcześniej wspomniałem testy wykonawcze w VAG'u. Czyli wejdź w klime i 03-Output Test. Klikając "dalej" system diagnostyczny uruchamia kolejne podzespoły klimatyzacji, między innymi klapy od nawiewu. Ruch każdej z nich wydaje specyficzny dźwięk więc łatwo poznać, że któraś z niech nie działa.

: 28 mar 2010, 19:37
autor: bosman
:mrgreen: teraz zakumałem. dzięki

: 29 mar 2010, 10:54
autor: 00gtw00
Cieszę się :d Daj znać jak wypadły testy.

: 04 lip 2010, 16:23
autor: glinka
witam mam pytanko na temat klimy chodzi oto ze wczesniej było ok po jakims czasie takjakby nie dochładzała a teraz nic nie chłodzi czy wystarczy nabic klime i bedzie ok czy to cos innego :shock: :?:

: 04 lip 2010, 16:52
autor: przemoR888
a działa wentylator elektryczny? słychać załanczający się kompresor? jak tak jedz nabić klime.

: 04 lip 2010, 17:06
autor: apg
Jak uciekł czynnik chłodniczy, to kompresor się nie włączy. Możesz mieć jakąś nieszczelność w układzie. Tak czy inaczej sam i tak nic nie zdziałasz. Pojedziesz na serwis klimatyzacji to Ci sprawdzą.

: 04 lip 2010, 18:16
autor: przemoR888
zapytaj czy napełniają/sprawdzają z kontrastem? bo jak tak w razie nieszczelności widać gdzie, bo próżniowo to podobno nie najlepiej.

: 04 lip 2010, 21:11
autor: glinka
przemoR888 pisze:zapytaj czy napełniają/sprawdzają z kontrastem? bo jak tak w razie nieszczelności widać gdzie, bo próżniowo to podobno nie najlepiej.
aa no własnie zaglądałem kiedys pod auto i widziałem taki zułty niby zielonkawy płyn i sie zastanawiałem coto moze to własnie ten wyciek :shock:

[ Dodano: 2010-07-04, 21:13 ]
przemoR888 pisze:a działa wentylator elektryczny? słychać załanczający się kompresor? jak tak jedz nabić klime.


[ Dodano: 2010-07-04, 21:14 ]
apg pisze:Jak uciekł czynnik chłodniczy, to kompresor się nie włączy. Możesz mieć jakąś nieszczelność w układzie. Tak czy inaczej sam i tak nic nie zdziałasz. Pojedziesz na serwis klimatyzacji to Ci sprawdzą.
panowie to jak jest wkoncu z tym kompresorem załączy czy nie jak jest brak płynu

: 04 lip 2010, 21:33
autor: apg
A załącza Ci się czy nie?

: 04 lip 2010, 21:51
autor: glinka
no chyba tak bo jak włonczam klime to wydobywa sie ten specyficzny zapach jak z lodowki powiedz jak jeszcze mam sprawdzic ten kompresor

: 04 lip 2010, 21:57
autor: daro72
Przy zapalonym silniku włącz na jakiś czas econ potem wyłącz na pewno będzie słychać różnicę w pracy silnika no i słychać wentylator klimatyzacji.

: 04 lip 2010, 22:05
autor: apg
W C4, jak miałem nieszczelność, to klima działała coraz słabiej, a po pewnym czasie gdy ubyła już znaczna część czynnika, sprężarki nie dało się załączyć. Zdaje się, że w A8 sprężarkę włącza/wyłącza się przyciskiem Econ. W poprzednim aucie miałem na wyświetlaczu śnieżynkę, która świadczyła o działaniu sprężarki, a tu przyznam, że nie wiem jak to wyczuć, bo silnik jest jak koń i jak przełączam u siebie, to zupełnie nie czuć dodatkowego obciążenia na silniku jak to miało miejsce w C4.
Przez analogię wydaje mi się, że gdyby sprężarka przestała działać to powinna palić się kontrolka przycisku Econ, ale nie mam co do tego pewności.