Strona 1 z 1

[D2 97 4.2PB/LPG ] [Rozwiązany]Nie działa dmuchawa.

: 27 mar 2015, 18:26
autor: Lechu
Przestała działać dmuchawa nawiewu. Tak po prostu się nie załącza. Panel klimatronika działa pokazuje wszystko poziom nawiewu itp. Nawet z czasem zwiększył prędkość wentylatora, czyli czujniki mierzą ciepło w kabinie (AUTO). Słychać że klimatyzacja się załącza, ale nic nie dmucha.

Chciałem sprawdzić bezpiecznik ale nawet nie wiemy który bo są nie opisane :/

: 27 mar 2015, 18:55
autor: ernesto
Czy były z nim problemy ? Terkotanie, głośna praca, piszczenie, uderzanie o obudowę ?

Zdejmij środkową osłonę nad nim. Wypnij zasilenie. Sprawdź czy pojawia się napięcie na kostce. Jeśli tak oznacza to że wiatrak uległ uszkodzeniu. Jeśli nie. Przerwa w obwodzie prądowym, jerzyk oporowy, uszkodzenie sterowania nawiewem w klimatroniku.

Daj znać czy jest napięcie czy nie.

: 27 mar 2015, 22:33
autor: Lechu
Terkotanie było słychać jak był zasilany z solardachu . Tak to nie było słychać jakiś dziwnych dzwięków. 2 dni wcześniej wszystko pięknie działało.

Jeżeli podepnę 12 V z AKU to powinna zadziałać ??

: 27 mar 2015, 22:54
autor: ernesto
jeśli podepniesz 12V i zaskoczy to znaczy że jest ok, jeśli nie to znaczy że padł.

Solar zabija wiatraki, ja już swój wymieniałem. Sprawdź też czy dochodzi napięcie na końcu wtyczki. Jeśli nie masz miernika to wystarczy żarówka.

: 28 mar 2015, 09:15
autor: Lechu
Wychodzi na to, że prąd dochodzi tylko wiatrak się nie kręci, opór jest na jeżyku .

: 28 mar 2015, 09:47
autor: ernesto
Napięcie 12V dochodzi od jerzyka czyli jesteśmy w połowie drogi.
Aha jeszcze jedno. Sprawdzić jeżyk można w ten sposób że jak podepniesz żarówkę i będziesz zwiększał obroty na klimatroniku to żarówka powinna świecić coraz mocniej. Czyli na 1 będzie słabo a w miarę zwiększania będzie się rozjaśniać.

Podepnij 12V pod wiatrak i zobacz czy odpali. Nawet z akumulatora lub prostownika, daje wystarczający prąd by wiatrak zakręcił.

Jeśli wiatrak odpali to znaczy że jerzyk nie daje wystarczająco dobrego prądu. 12V ma ale prąd jest zbyt słaby.

Jesli nie odpali to znaczy że wiatrak padł.

: 30 mar 2015, 13:29
autor: Lechu
Podłączone 12V od AKU i wiatrak się zakręci, ale bardzo ciężko i wyje/warczy. Nie jest w stanie się rozpędzić.
Kabel iskrzy chyba duży opór ma wiatrak.

Minus jest oporem na jeżyku ??

: 30 mar 2015, 13:33
autor: Gość
Więc szukaj drugiego. Z D3 tez podejdą.

: 30 mar 2015, 14:12
autor: ernesto
Wiatrak do wymiany. Apo dobrze pisze, szukaj wiatraka od D3 są identyczne tylko trzeba kostkę przelutować od starego.

A jeśli nie znajdziesz to szukaj od D2 tylko jest jeden warunek, bierz z auta które nie miało solardachu.

: 30 mar 2015, 14:57
autor: Gość
ernesto pisze:bierz z auta które nie miało solardachu.
A takich to jak na lekarstwo...

Obczaj jeszcze czy w twoim padło wszystko czy może tylko szczotki-to sobie po wymianie na inny tanio zreanimujesz.

: 30 mar 2015, 15:38
autor: ernesto
Lechu pisze:wiatrak się zakręci, ale bardzo ciężko i wyje/warczy. Nie jest w stanie się rozpędzić.
Warczenie to znaczy że nie chodzi osiowo, rozleciał się na łożysku. Jeśli szczotki są jeszcze ok to łożyska da radę przerobić.

: 03 kwie 2015, 14:37
autor: Lechu
dzięki wszystkim za pomoc.
Wiatrak się krećił ale miał bardzo duże bicie.

Kupiłem używkę i działa idealnie :)
Teraz się będę zastanawiał jak zrobić włącznik solardachu <hmm>