Strona 1 z 1

[S8 D2 01 ] Klapy nawiewu na podszybiu

: 30 mar 2015, 20:59
autor: teeree
Witam,

kiedy klapy od nawiewu w komorze silnika (patrz zdjęcie) powinny się zamknąć?
naciskałem wszystko i nic, cały czas są otwarte,
mam podejrzenie ze coś jest nie tak,

będę wdzięczny za odpowiedzi

: 30 mar 2015, 21:06
autor: Gabriel
Myślę że jak włączysz obieg zamknięty powietrza, to powinny się zamknąć.

: 30 mar 2015, 21:08
autor: teeree
Gabriel pisze:Myślę że jak włączysz obieg zamknięty powietrza, to powinny się zamknąć.
właśnie też tak myślałem, i nic, ani drgnie

: 30 mar 2015, 21:23
autor: pb41ns
a to silniczek mógł zaniemóc albo ośka na której owe klapy są osadzone

: 30 mar 2015, 21:52
autor: teeree
jest błąd
1274
silnik sterujący klapy przepływu powietrza
V71
zablokowany lub brak napięcia,

Jakieś sugestie co do naprawy?
wymiana na sprawny używany czy reanimacja starego?

Ktoś już to naprawiał ,wymieniał?
jak się do tego dobrać, co porozkręcać?

: 31 mar 2015, 06:59
autor: teeree
Panowie
silniczek wymontowany,

demontaż:
wyciągamy osłonę podszybia strona lewa,
następnie śrubokrętem krzyżakowym odkręcamy osłonę silniczka,
do jednej ze śrub kiepski dostęp,
po ściągnięciu osłony, następnie odkręcamy kolejne dwie śruby które trzymają silniczek,

rozebrałem silniczek i podłączyłem silniczek bezpośrednio pod aku plus i minus na silniczku, i kreci w lewo i prawo,

Także mam pytanie czy popsuciu mogła ulec jakaś elektronika w silniczku?
czy może gdzies przecierają się przewody?

A mogłby mi ktoś powiedzieć na jakich pinach w kostce którą podłączam do silniczka powinien pojawić się prąd?
wtedy bym mogł wykluczyć uszkodzenie wiązki/przewodów

: 31 mar 2015, 09:44
autor: Gabriel
A może dało by się jakiś miernik podłączyć, czy diodę led i poprzyciskać na klimatroniku. Powinno pokazać jakieś napięcie. Wtedy będą przewody ok.
Bo może być tak że złożysz to do kupy i będzie hasać. okaże się że było wcześniej tylko gdzieś mechanicznie przyblokowane.
Albo podłączyć ten silniczek do przewodów, ale nie montować go.
Tak sobie gdybam, bo nie wiem jak to tam wygląda.

: 31 mar 2015, 09:50
autor: teeree
Gabriel pisze:A może dało by się jakiś miernik podłączyć, czy diodę led i poprzyciskać na klimatroniku. Powinno pokazać jakieś napięcie. Wtedy będą przewody ok.
Bo może być tak że złożysz to do kupy i będzie hasać. okaże się że było wcześniej tylko gdzieś mechanicznie przyblokowane.
Albo podłączyć ten silniczek do przewodów, ale nie montować go.
Tak sobie gdybam, bo nie wiem jak to tam wygląda.
z wielką chęcia sprawdził bym wtyczke która wychodzi z instalacji ale nie wiem gdzie dotknąć/gdzie powinien pojawić się prąd, a niechce na czuja żeby nie rozbic zwarcia,

sam silniczek już sprawdziłem, rozebrałem go i dalem mu prad bezpośrednio na plus/minus i się kreci,
klapki chodza luźno,

: 31 mar 2015, 19:56
autor: gtfan
4 i 5 pin to zasilanie. Nie ma znaczenia gdzie podłączysz + a gdzie -, to tylko określa kierunek obrotu silniczka;)
Obrazek

: 31 mar 2015, 20:05
autor: teeree
Dzięki,
jutro sprawdzę wtyczkę, czy na tych pinach pokazuje się prąd,
ale na 99% silniczek jest sprawny (z zasadzie żeby się upewnić dziś zamówilem drugi),
podejrzewam że to wina kabla, gdzieś przetarty, cos nie łączy, czyli będzie problem:) z lokalizacją usterki......

: 01 kwie 2015, 10:08
autor: teeree
sprawdziłem,
podłączając próbówkę z żaróweczką do wtyczki
i prąd jest ale , żarówka zapala się i gaśnie,
nie zależnie czy przycisk od obiegu wewnętrznego jest wciśnięty czy tez nie,
w dodatku, nawet jak panel od nawiewu jest wyłączony to żaróweczka również się zapala i gaśnie,
tak ma być? prąd na pinach 4,5 ma pojawiać się impulsowo?

kurcze, dziwne,
sam silniczek po bezpośrednim dodaniu prądu działa,
gdy podłączę do wtyczki to nie działa,

do piątku pewnie dojdzie paczka z drugim silniczkiem i się okaże,
chyba ze ktoś z Was potwierdzi że prąd na tych pinach ma być impulsowy czy ciągły?

: 02 kwie 2015, 11:12
autor: tutenhamon
Teoretycznie prąd powinien być podawany na chwile potrzebna do zamknięcia lub otwarcia klap . Ja tego nie rozbierałem ale czy właśnie te dwa piny nie podają impulsu do P,L . Sprawdzisz na drugim silniczku .

: 06 kwie 2015, 09:51
autor: teeree
Już działa,
wymieniłem silniczek(koszt 16zl z wysylką)
i zrobiłem nastawy podstawowe (04) - kanał 001

Podobno, bez wymiany silniczka też by działało po zrobieniu nastaw podstawowych,

Podziękowania dla aktywnych

: 29 lip 2017, 03:25
autor: Monika
Cześć , czy mógłby mi ktoś zerknąc i pomóc w moim podobnym temacie - http://www.a8team.pl/nawiew-na-zaplonie ... t24168.htm , w jaki sposób znaleźć do zakupy ten silniczek V71 ?