[D2 99 2.8PB ] Problem z utrzymaniem temperatury na poziom
: 17 lip 2015, 17:51
Cześć, ostatnio zauważyłem, że moja piękna ma problem z utrzymaniem 90*C przy włączonym biegu (widoczne to jest podczas postoju na światłach - podczas jazdy wskazówka stoi równo na 90).
Po sprawdzeniu okazało się, że chłodnica przecieka (ubytek płynu widoczny w zbiorniku wyrównawczym) oraz termostat coś świrował. Chłodnica i termostat (obydwie części nowe) wymienione, cały układ przepłukany i zalany nowy płyn.
Pompa wody była wymieniana w lutym 2014.
Niestety problem nada występuje.
Dzieje się to przy włączonej lub wyłączonej klimie, nie ma to znaczenia.
Na światłach rośnie tak do 92-95*C (w zależności od długości postoju).
Dzisiaj po jeździe zaparkowałem na chwilę i wszedłem do sklepu.
Przy gaszeniu silnika było 90.
Po powrocie przy odpalaniu było 100*C, wiskoza zaraz szybko zbiła temp do 90*C.
Następnie na parkingu pod domem zostawiłem go na jakiś czas na włączonym biegu D.
Temp. wzrosła do 91-92*C.
Następnie przełączyłem na P i po chwili temp spadła do 90 i nie rosła.
Następnie utrzymywałem przez kilka minut 2 tys obrotów, a temperatura ani drgnęła - stałe 90.
Ja już nie wiem o co chodzi. Może któryś z czujników?
Po sprawdzeniu okazało się, że chłodnica przecieka (ubytek płynu widoczny w zbiorniku wyrównawczym) oraz termostat coś świrował. Chłodnica i termostat (obydwie części nowe) wymienione, cały układ przepłukany i zalany nowy płyn.
Pompa wody była wymieniana w lutym 2014.
Niestety problem nada występuje.
Dzieje się to przy włączonej lub wyłączonej klimie, nie ma to znaczenia.
Na światłach rośnie tak do 92-95*C (w zależności od długości postoju).
Dzisiaj po jeździe zaparkowałem na chwilę i wszedłem do sklepu.
Przy gaszeniu silnika było 90.
Po powrocie przy odpalaniu było 100*C, wiskoza zaraz szybko zbiła temp do 90*C.
Następnie na parkingu pod domem zostawiłem go na jakiś czas na włączonym biegu D.
Temp. wzrosła do 91-92*C.
Następnie przełączyłem na P i po chwili temp spadła do 90 i nie rosła.
Następnie utrzymywałem przez kilka minut 2 tys obrotów, a temperatura ani drgnęła - stałe 90.
Ja już nie wiem o co chodzi. Może któryś z czujników?