Strona 1 z 1
[S8 D2 97 LPG
] Zimne powietrze z kratek na postoju
: 13 paź 2015, 21:26
autor: Konradviper
Zrobiło się chłodniej i taka oto sytuacja:
Podczas jazdy ogrzewanie pięknie działa, natomiast po zatrzymaniu z nawiewów zaczyna lecieć zimne powietrze.
Tzn nie konieczne na postoju, ale powiedzmy przy obrotach poniżej 2tys. Wystarczy przytrzymać silnik na wyższych obrotach na postoju i ciepło dmucha.
Jutro zacznę od sprawdzenia czy się nie zapowietrzył układ.
Ew podjadę gdzieś na sprąwdzenie CO2 w chłodziwie.
Co jeszcze mi przychodzi do głowy to pompa wody, jak sprawdzić jej wydajność?
Jeszcze jakieś pomysły
: 13 paź 2015, 21:37
autor: Gość
Mozliwe przyczyny:
1. Zapowietrzony układ
2. za niski stan chłodziwa
3. łysy wirnik pompy chłodziwa
4. zamulone nagrzewnice
5....
: 13 paź 2015, 21:39
autor: ernesto
Pompa wody powinna być wymieniana razem z rozrządem.
Zamulone nagrzewnice.
Źle wpięta instalacja gazowa w układ chłodzenia.
Jeśli jeszcze jej nie wymieniałeś pompy to polecam wymianę, mrozów jeszcze nie ma na szczęście takich.
Wydajność pompy ciężko sprawdzić.
: 13 paź 2015, 21:43
autor: Lolek84
Ja tak mam w mojej, musiałem dołożyć pompkę elektryczną w obieg i problem zniknął
Ale u mnie winny jest reduktor w obiegu.
: 13 paź 2015, 21:52
autor: danishow
ernesto pisze:Źle wpięta instalacja gazowa w układ chłodzenia.
Na to stawiam, często błąd montażowy doprowadza do takiej sytuacji.
: 13 paź 2015, 23:06
autor: Konradviper
Rozrząd wymieniał poprzedni wlaściciel, czyli nic nie wiadomo.
Gaz był zakładany przed ubiegłą zimą, a było dobrze, więc raczej nie to.
Latem miałem problem z temperaturą silnika. Kiedy było powyżej 30st to w korkach rosła do 110st nawet, ale zwaliłem to na brak wisko i mało wydajny wiatrak zamiast tego.
Ale w sumie to łysa pompa wody dawałaby podobne objawy chyba.
: 13 paź 2015, 23:11
autor: ernesto
Ja bym się czepił pompy na Twoim miejscu i od razu robił rozrząd. Kasa poleci ale masz pewność.
Łysa pompa ? raczej nie łysa, zazwyczaj oddziela się napęd pompy od wirnika. Pompa pracuje a wirnik stoi praktycznie w miejscu, ale są też przypadki gdzie rozlatują się łopatki wirnika i zapychają układ chłodzenia.
Miałem taki przypadek w Vectrze C, a właściciel wymieniał ją pół roku wcześniej, najtańszy zamiennik.
: 13 paź 2015, 23:30
autor: Gość
Ja widziałem łysy wirnik i luzy jak na zdechłej turbinie
