Strona 1 z 3
[D2 98 4.2PB/LPG
] Kiepskie grzanie - nie grzeje jak trzeb
: 05 sty 2016, 13:37
autor: Lechu
Dzisiaj przy mrozach -16° zauważyliśmy problem z ogrzewaniem. Co prawda grzeje, ale coś słabo.
Ustawienie na HI nie załącza maksymalnych obrotów nawiewu mimo, że silnik już jakiś czas pracuje z temp 90°
Gdy wyłączę tryb auto spokojnie można regulować siłą nawiewu. Gdy ponownie odpalę tryb auto i włączę econ jest lepiej.
Podczas jazdy czasami dorzuca do pieca jak wariat i jest gorąco.
: 05 sty 2016, 17:58
autor: Gość
Pompka obiegowa przy zaworach sprawna?
: 05 sty 2016, 18:03
autor: Lechu
Wiesz nie wiem czego się zaczepić
Pompka obiegowa co to robi ? i gdzie się znajduje ?
: 05 sty 2016, 18:06
autor: Gość
Robi pompowanie płynu takie dodatkowe
. Znajduje sie przy elektrozaworach koło serwa tam gdzie wchodza węże chłodnicze. Brak funkcjonujacej pompki obiegowej może sie objawiac słabym lub zanikiem ogrzewania na wolnych obrotach i na pewno objawi sie brakiem grzania funkcji REST
: 05 sty 2016, 18:09
autor: Lechu
OK do sprawdzenia,
Objawy zaobserwowane są podczas jazdy.
: 05 sty 2016, 18:17
autor: Gość
Hmmm
Podczas jazdy nie powinno byc problemu z obiegiem gdyż głowna pompa pod obrotami daje rade,zachwiania moga byc wynikiem szwankujacego na mrozach klimatronika...
: 05 sty 2016, 20:58
autor: ernesto
Apophis pisze:Robi pompowanie płynu takie dodatkowe
. Znajduje sie przy elektrozaworach koło serwa tam gdzie wchodza węże chłodnicze. Brak funkcjonujacej pompki obiegowej może sie objawiac słabym lub zanikiem ogrzewania na wolnych obrotach i na pewno
U mnie grzeje nawet przy tych mocno minusowych temperaturach bez pompki.
: 06 sty 2016, 14:05
autor: Lechu
Jak to dalej diagnozować ? Podejrzewamy, że jak się ociepli to wróci do normy, ale to tylko przypuszczenia.
: 06 sty 2016, 21:00
autor: karols
Lechu pisze:Jak to dalej diagnozować ? Podejrzewamy, że jak się ociepli to wróci do normy, ale to tylko przypuszczenia.
U mnie ten sam problem, nawet specjalnie naprawiłem tę pompkę, ale bez rezultatu. Jest tak jakby nie dawał płynu na nagrzewnice. Wszystko sprawdzone na stole, zaworki sprawne.
Ostatnio w trasie z ustawieniem na HI, dopiero po 130 km gdy chwile stałem na światłach, ogrzewanie trochę powróciło. I później co chwila obroty dmuchawy rosły i malały. Mimo że silnik po ok 7 km uzyskuje temp 90 C , a na zewnątrz -5 C.
: 06 sty 2016, 23:06
autor: pytlar
u mnie podobnie było pewien czas... na blacie 90, a ogrzewanie mizerne.... pomogło odziwo porządne odpowietrzenie układu
znaczy pomogło to, że mocno nagrzany już silnik, odręcony odpowietrznik przy nagrzewnicy i mocno zwiększone obroty silnika, aż mocno płyn wywalało odpowietrznikiem
jak odpowietrzałem na wolnych obrotach to efekt był słabego grzania...
: 06 sty 2016, 23:11
autor: siwyJarocin
Powitać....u mnie jak na złość ten sam problem..wsciekly sie czy co...90stopni a w kabinie można śmiało bałwana przewiesc..czasami z prawej strony leci cieple powietrze a z lewej caly czas zimne..pompa działa.zawory tez.weze na nagrzewnicy gorące.komputer po podłączeniu nic(pokazał tylko blad czujnika pedalu hamulca.tylko którego jak tam są dwa)...
: 06 sty 2016, 23:17
autor: siwyJarocin
: 07 sty 2016, 06:05
autor: Gość
siwyJarocin pisze:komputer po podłączeniu nic(pokazał tylko blad czujnika pedalu hamulca.tylko którego jak tam są dwa)...
A wcisłes przed sprawdzaniem błedów? Czujnik jest jeden bo drugi to chyba masz na mysli od tempomatu.
U ciebie wskazuje jednak na zapowietrzone(jesli sie poprawia po przegazowaniu) bądź zawalone syfem nagrzewnice.
: 07 sty 2016, 19:55
autor: siwyJarocin
Nie wciskalem..no tak są dwa.. Jeden z 4 przewodami i to chyba ten od swiatel a drugi z dwoma i przewodem podcisnieniowym.a komunikat byl taki ze uszkodzony automat stopu...a co do nagrzewnicy to zapowietrzona nie jest na bank.odpowietrzalem konkretnie a syf to chyba nie bardzo bo przeciez wtedy nie grzalo by wcale albo lekko a nie ze z jednej strony grzeje a druga nie..to co mam tylko pól nagrzewnicy brudne????no i raz grzeje ta prawa strona a raz ni wiec na syf mi to nie wygladaa...
: 07 sty 2016, 20:22
autor: pb41ns
u nas sa dwie nagrzewnice, ja bym obstawiał na ich zamulenie, przerabiałem to i wywalałem obie w celu ich odmulenia, nie masz pojecia co z nich wylatywało