Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB/LPG ] Wentylator uruchamia się za wcześnie

: 23 sty 2016, 20:21
autor: chicken20091986
Siemka, pomożecie zdiagnozować problem :)
Sprawdziłem na Vagu i zauważyłem że wiatrak klimy uruchamia się już przy 93stC , wisko nowe auto ma swoją temp. roboczą . Czy to nie jest czasem uszkodzony czujnik temp. ten z chłodnicy ?? W momencie jak się uruchamia wiatrak to słyszę jak cyka jakiś przekaźnik pod kierownicą i czasem uruchomi wiatrak na 30sek. czasem na dłużej np. parę minut a czasem sobie cyka i uruchamia go na 3 sek i za parę sekund znowu wariuje .
Ja mam ten 3 pinowy podłużna wtyczka , ma ktoś może numer części ??

: 24 sty 2016, 21:51
autor: chicken20091986
znalazłem taki czujnik na allegro są tam podane dwa zakresy temp. 77-87 st.C i 82-92 st.C czy to są temp uruchomienia wentylatora ?? wydaje mi się że trochę za wcześnie , no chyba że biorąc pod uwagę wpływ zimnego powietrza na chłodnicę jest wyskalowany na takie temp. bo w tym momencie w silniku są dużo wyższe .

: 24 sty 2016, 22:32
autor: ernesto
To jest załączenie się wentylatora. Temperatura pobierana jest z temperatury płynu który jest w chłodnicy.
Biorąc pod uwagę, że termostat pracuje prawidłowo i po osiągnięci danej temperatury w pełni się otworzy pobierając płyn z chłodnicy wtedy już wkracza w ruch czujnik temperatury w niej znajdujący się.
Pierwszy bieg załącza się przy 87 stopniach jeśli go zbije do 77 to wyłącz się.
Natomiast jeśli go nie zbije to przy 92 stopniach załączy się drugi bieg wentylatora i będzie tak długo pracował na nim aż zejdzie do 82 następnie przełączy się na pierwszy bieg aż do osiągnięcia 77 stopni.

Ale czy on będzie pasował tego Ci nie podpowiem, najlepiej ktoś kto ma magiczne programy na pokładzie ;)


Hubert zasada pracy jest taka, auto pracujące swobodnie pracuje na małym obiegu okładu chłodzenia.
Kiedy układ osiągnie daną temperaturę otwiera się termostat.
Układ przez termostat za pośrednictwem pompy wody pobiera chłodny płyn z chłodnicy.
Kiedy się ostudzi delikatnie układ, termostat zamyka się. I tak w koło macieju.
Natomiast jeśli występują warunki, że płyn w układzie silnika małego obiegu tak szybko się rozgrzewa a chłodnica nie wyrabia by się wystudzić termostat otwiera się w pełni.
Układ pracuje zarówna na małym jak i na dużym obiegu.
Temperatura w chłodnicy rośnie razem z temperaturą w silniku. Termostat jest cały czas otwarty.
Czujnik na chłodnicy wykrywa wzrost i załącza odpowiedni biegi wentylatora.

Podkreślę,ze termostat nie dział na zasadzie otwórz/zamknij.
Jego praca jest płynna i czasami potrafi się kilkadziesiąt razy otworzyć i zamknąć zanim układ będzie tak nagrzany, że otworzy się w pełni.
Oczywiście po wychłodzeniu chłodnicy przez wentylatora i wisko do odpowiedniej temperatury spowoduje,że termostat zamknię sie na nowo na małym obiegu.

: 25 sty 2016, 11:35
autor: chicken20091986
Ernesto w pełni rozumiem zasadę działania termostatu , uważam że jest sprawny . Auto łapię temperaturę standardowo szybko i trzyma 90 na zegarze . A przy temperaturze powietrza -7 st. i postoju przez 5 min. w miejscu uruchamia się wentylator na vagu 93st. to coś nie tak z tym czujnikiem temp. w chłodnicy . Bo jeżeli wisko nie szumi a jest nowe i sprawne a uruchamia się went elektryczny na wyłączonej klimie to oznacza że coś go pobudza za szybko.
Najpierw by uruchomiło się wisko potem elektryk .
Uważasz tak jak ja że będzie to wina czujnika ?? Nawet biorąc pod uwagę ten przekaźnik pod kierownicą co uruchamia went. dostając sygnał z czujnika . Zachowuje się czasami jak by nadawał alfabet morsa , tak cyka kilkanaście razy jak by nie do końca dostał pełny sygnał do uruchomienia

: 25 sty 2016, 12:58
autor: ernesto
Trzeba by mu zmierzyc opornosc by mieć 100% pewnosci

: 25 sty 2016, 13:17
autor: Gość
Ten czujnik jest tak prosty i tani w wymianie że bym sie nie zastanawiał. U mnie tez fixował az na stałe załaczył wiatrak. Diagnoza prosta-wypnij wtyczkę z niego gdy wiatrak zasuwa i bedziesz miał odpowiedź,szczegolnie jak chłodnica bedzie chłodna.

: 25 sty 2016, 18:33
autor: chicken20091986
Wymiana czujnika nic nie dała , może nowa wiskoza poszła . Sprawdze jeszcze ten przekaznik pod kierownica

: 27 lut 2016, 18:40
autor: snoopers
Ktos cos ogarnal?
Mam to samo,pstryka mi przekaznik i przy + 4 zalacza mi co jakas minute wentylator,wszystko na postoju,temp.robocza 90 z blatu