Strona 1 z 1
[D2 ALL
] Wysoka temperatura silnika do 110 st.
: 06 cze 2010, 22:12
autor: Danio
Wiem ze to już było ale mój problem jest trochę inny niż opisane.
na trasie norma 90 st, w korku 110st a nawet raz 115, temp nie spada poniżej 90 więc to raczej nie termostat, wentylator się włącza przy ok 92st więc chyba ok ale dziwne jast to że jak osiągnie wysoką temperaturę i zgaszę silnik to wentylator też się wyłącza czyli na zgaszonym silniku nie schładza do 90 st, komputer wykrył błąd uszkodzenie magistrali CAN zwarcie do masy błąd sporadyczny
: 07 cze 2010, 00:05
autor: mdamian
Kolego a poziom płynu masz okej ????
Może masz też do wymiany olej ??
to też wpływa na temperature silnika nie tylko termostat i wentylator
Re: Temp. silnika do 110 st.
: 07 cze 2010, 00:55
autor: FOSS
Danio pisze:(...) ale dziwne jast to że jak osiągnie wysoką temperaturę i zgaszę silnik to wentylator też się wyłącza czyli na zgaszonym silniku nie schładza do 90 st...
To akurat wydaje się być normalne - w moich A8/S8 wentylator także pracuje tylko na włączonym zapłonie... jak zgasisz silnik ale włączysz potem spowrotem zapłon to wentylator powinien ponownie zacząć pracować.
: 07 cze 2010, 17:05
autor: Danio
mdamian pisze:Kolego a poziom płynu masz okej ????
Może masz też do wymiany olej ??
to też wpływa na temperature silnika nie tylko termostat i wentylator
Poziom płynu ok, na oleju przejechane 12000 km,
Ja podejrzewam wiskoze bo na rozgrzanym silniku 95st wiatrak na wiskozie daje się zatrzymac ręką na pracującym silniku, to chyba nie dobrze ?
: 07 cze 2010, 19:15
autor: paulo79
no nie dobrze. Zalezy tez jaki zakres pracy ma twoj termostat. Jak sie visco zalaczy to go nie zatrzymasz
: 07 cze 2010, 23:05
autor: mdamian
no raczej tak

Na stuwe

To samo miałem w poprzednim samochodzie opelku senatorze , też mi wisko padło

To pospawałem

: 08 cze 2010, 21:43
autor: Danio
mdamian pisze:no raczej tak

Na stuwe

To samo miałem w poprzednim samochodzie opelku senatorze , też mi wisko padło

To pospawałem

To jak pospawałeś to temp. ci nie spadała poniżej 90st ?
Dzis pytałem u naprawiaczy chłodnic i nowe wisko kosztuje 400zł niemieckie, woec chyba nie warto kupowac używki,
A tak w ogóle to jak to się ściąga?, trzeba blokowac jakoś wałek na którym sie to trzyma? słyszałem że lewy gwint jest na śrubie, mocno trzeba zakręcac?
: 08 cze 2010, 23:18
autor: dice111
Danio pisze:A tak w ogóle to jak to się ściąga?, trzeba blokowac jakoś wałek na którym sie to trzyma? słyszałem że lewy gwint jest na śrubie, mocno trzeba zakręcac?
http://www.a8team.pl/topics28/265.htm