Strona 1 z 1

[D2 98 4.2PB ] Jak wymontować wentylator klimatyzacji z pa

: 09 cze 2016, 21:03
autor: Remarq
Witam koledzy pomóżcie jak wymontować wentylator klimatyzacji w pasie przednim(ten mały - u mnie niestety jest spalony i nie działa podłączony na krótko) mam wersje w której okrągła obudowa ma trzy ramiona i przy jednym jest śrubka. I tu właśnie problem bo jest ona na dole gdzieś na połowie silnika niewidoczna ani z góry ani z dołu, miejsca raptem 8 cm i co to jest za śruba? Nie pasuje mi tam ani imbus ani torx ani śrubokręt krzyżowy. Czy to możliwe żeby fabrycznie to miejsce było zanitowane? Bo tak pod palcem mi się wydaje. A to już byłby meksyk bo żeby to rozwiercić trzeba by odjechać z całym pasem przednim.

: 09 cze 2016, 22:42
autor: szeryfisch
moze byc nit. W jakims egzemplarzu sie z tym spotkałem. Jest aluminiowy wiec sobie musisz poradzic.

: 10 cze 2016, 13:48
autor: Remarq
dzięki za info, swoją droga już wymieniłem , u mnie był to taki plastikowy kołek w kształcie nita.

To może jeszcze dla potomnych może komuś się przyda wentylatory pasują z Passata B5 Audi a4 , Audi a6 i tym podobnych Sam silnik podejdzie z większości ale z tych modeli pasuje jeszcze mocowanie którym przykręcały całość do pasa przedniego. W zasadzie były dwa typy na jedną śrubę- przy jednym z trzech ramion lub na dwie. Wentylatory na dwa przewody wraz z mocowaniem robiło Valeo- tu najczęściej okrągła wtyczka i Gates z płaską wtyczką ale po zmianie wtyczki wszystko pasuje bez problemu. Wentylator po odpięciu przewodu i przekręceniu w prawo stojąc przed autem wychodzi ładnie do góry, tylko wtyczkę trzeba wypiąć pod spodem - znajduje się pod lewą podłużnicą

Numery wentylatora Valeo do A8 D2 4.2 ABZ to 8d0959455c i na zdjęciu widać dokładnie typ mocowania i wyczkę. Zdjęcie poglądowe zaczerpnięte z aukcji.

: 10 cze 2016, 14:22
autor: Gość
przypominam że przez 97modelowym były inne niedostepne już :]

: 11 cze 2016, 12:18
autor: Remarq
Apophis pisze:przypominam że przez 97modelowym były inne niedostepne już :]
fakt mój jest z grudnia 97

: 11 lip 2016, 06:44
autor: SirSkradicz
Remarq pisze:dzięki za info, swoją droga już wymieniłem , u mnie był to taki plastikowy kołek w kształcie nita.
Kolego Remarq, jak poradziłeś sobie z tym problemem, można jakoś dojść od dołu czy lepiej od góry. Sam się przymierzam to wyciągnięcia tego, silnik ciężko pracuje i będzie potrzebna jego reanimacja dlatego podpytuje jak najlepiej i najszybciej wyciągnąć ten wentylator.
z Góry pozdrawiam

: 11 lip 2016, 13:58
autor: Remarq
SirSkradicz pisze:
Remarq pisze:dzięki za info, swoją droga już wymieniłem , u mnie był to taki plastikowy kołek w kształcie nita.
Kolego Remarq, jak poradziłeś sobie z tym problemem, można jakoś dojść od dołu czy lepiej od góry. Sam się przymierzam to wyciągnięcia tego, silnik ciężko pracuje i będzie potrzebna jego reanimacja dlatego podpytuje jak najlepiej i najszybciej wyciągnąć ten wentylator.
z Góry pozdrawiam
Od dołu wyczepiasz wtyczkę znajduje się w okolicy przodu podłużnicy i odpinasz opaski, które mocują przewód od okolicy opornicy po podłużnicy i po obudowie chłodnicy. Wentylator po dopięciu jednej spinki, śruby bądź nita jak w moim przypadku przekręcasz lekko i wyciągasz do góry. To tyle.