Strona 1 z 1

[D2 FL ALL ] Problem z klimatronikiem w trybie AUTO

: 16 cze 2016, 20:26
autor: grzybek86
Witam. juz kiedys pisałem ze mam problem z klimatronikiem. wymieniłem wadliwe silniczki i błedów brak a w trybie auto na 20st klimatronik chłodzi chłodzi obniza nawiew i wiatrak chodzi miedzy 1 a 3 kreską co przy takich temperaturach skutkuje ze w aucie jest za ciepło i musze recznie ja podkrecic, na 22st nie da sie wogole jechac za goraco w aucie. a dwniej na 22 była az za zimno na trybie auto. jedyne co udło mi sie vcds sprawdzic to ze klima schładza powietrzze do 4stopni. przegladłem wszystkie bloki pomiarowe i zadnej innej temeperatury nie da sie sprawdzic. wiem ze w srodku sa jakies czujniki na ktorych bazuje klimatronik ale nigdzie nie znalazłem jak je sprawdzic i gdzie one sie znajdują. miał ktos podobny problem lub moze ktos cos doradzi. brak mi juz pomysłów

: 16 cze 2016, 23:06
autor: Gość
Podmień sam klimatronik zanim rozbierzesz pół auta. One sie psuja też.

: 16 cze 2016, 23:07
autor: grzybek86
mowisz o pnelu klimatronika?

: 16 cze 2016, 23:14
autor: bazzzyl
Jak nastawisz klimę na manual i zwiększysz obroty, to jakie powietrze leci (ustaw tylko nawiew środkowy)?

Miałem podobne objawy, że klima po prostu nie dawała rady i wiatrak kręcił na maksa, a ledwo co chłodek był. Okazało się, że brakło czynnika.

Teraz przy sprawnej klimie przy nastawionych 22* w trybie auto wiatrach chodzi na 1-2 kreski i jest chłodno (na dworze 25+).

Może spróbuj z wymianą samego klimatronika. Nie jest to jakaś droga impreza, a mi kiedyś to pomogło, bo poprzedni był walnięty (latem zamykał wentylatory przy włączonym obiegiem otwartym, zimą z kolei działał poprawnie). Sprawdź, czy będzie różnica na otwartym i zamkniętym obiegu.

: 16 cze 2016, 23:21
autor: grzybek86
do manulana nie mam zastrzerzen leci lodowate powietrze na kazdych kratkach jakie ustawie. klima ma 4st na czujnikach. problem jest ze jak dm aauto to zbyt zmniejsza nadmuch i jest cieplo w aucie bo za walno wiatrak chodzi jak podkrece recznie jedna lub dwie kreski juz jest ok a jak znow dam auto jest problem

: 17 cze 2016, 09:10
autor: bazzzyl
Sprawdzałeś, czy jest różnica na otwartym i zamkniętym obiegu?
Tak jak mówiliśmy, zacznij od wymiany panelu.

: 17 cze 2016, 09:13
autor: grzybek86
Wczoraj nie bylo juz kiedy. Dzisiaj mam kilka tras to pojezdze na obiegu zamknietym a panel juz zamowilem. Z tego co czytalem wymiana tez latwa. A kodowanje bez problemu mozna zrobic?

: 17 cze 2016, 09:14
autor: Gość
Jak bedzie ci potrzeba kodowania. SPisz swoje ze starego

: 17 cze 2016, 09:25
autor: grzybek86
A czy zawor rozprezny i osuszacz moze robic takie szopki?

: 17 cze 2016, 09:26
autor: Gość
I tak musisz je wymienić :)

: 17 cze 2016, 09:29
autor: grzybek86
Nosze sie z takim zamiarem wlasnie. Tylko czy to ma wplyw

: 17 cze 2016, 09:43
autor: Gość
Miało by ale u cieie jak pisałes w opcji nie AUTO hasa więc to nie to.

: 17 cze 2016, 19:46
autor: grzybek86
Wiec pierwsze przeloze ten panel moze akurat cos od tego. Bo juz innej opcji nie mam co moze byc

[ Dodano: 2016-06-17, 10:46 ]
A czy ktos wie jak odczytac jakie temperatury sa na czyjnikach w kabinie auta? Moze ktorych czujnik cos szwankuje?

[ Dodano: 2016-06-17, 15:40 ]
moze ktos wie co oznaczaja poszczegolne temperatury w blokach 14 i 15 klimatronika
Obrazek

[ Dodano: 2016-06-17, 19:46 ]
zastanawiam sie jeszcze czy panel klimatronika ma wpływ na wydojność nadmuchu. otoż wydaje mi sie ze jakby na max obrotach mniej powietrza wpadało do kabiny.

sprawdziłem obieg zamkniety i bez roznicy tak samo jest jak na otwartym