Strona 1 z 1
[D2 96 4.2PB/LPG
] Klimatyzacja przestaje działać
: 30 lip 2016, 11:38
autor: ernesto
Witam szanowne grono koleżanek i kolegów.
Ostatnich czasy stwierdziłem, że klimatyzacja w moim aucie mogła by być troszkę lepsza.
Podjechałem do serwisu w celu uzupełnienia czynnika. Uzupełniono mi 340g.
Klima od razu zaczęła chodzić jak szalona. Ku mojemu zdziwieniu ostatnio pojawił się pewien problem.
Jadąc do sklepu poczułem nagle wilgoć i ciepło w aucie. Dotykam kratek nawiewu i czuje, ze brak jest klimy.
Zatrzymałem się na parkingu, podnoszę maskę i widzę, że wentylator pracuje natomiast sprzęgło stoi w miejscu.
Nic poszedłem do sklepu, zajęło mi to dosłownie 5min, wracam odpalam auto i klima działa normalnie.
Po powrocie do domu i chwili dedukcji nie wywnioskowałem nic. Klima raz chodzi a raz nie. Ostatnio próbowałem ją uruchomić po kilku minutach jazdy i też nie chciała się włączyć.
Wiem, że sprężarka nie chodzi cały czas ale powinna pracować tak by utrzymywać chłodne powietrze. U mnie natomiast coś się popaprało.
Błędów brak w klimie. Teraz pytanie jak mogę sprawdzić czy np zawór wysokiego ciśnienia nie odcina sprężarki.
Może jest za dużo czynnika i pojawia się problem. Jakieś pomysły?
: 31 lip 2016, 14:07
autor: Gość
Cisnienie sprawdzisz na maszynce do serwisu klimy. Możesz mieć zabita dysze rozprężną albo szwankujący klimatronik który źle steruje
: 31 lip 2016, 14:34
autor: ernesto
Puki co trwają testy. Upuscilem trochę czynnika i o dziwo dziś Klima chodzi bez zajakniecia.
: 31 lip 2016, 14:36
autor: krzychu22.p1i
Dławik jest na podszybiu. Do niego się trzeba uzbroić w cierpliwość, ew sprawdzić czujniki.
: 31 lip 2016, 15:02
autor: ernesto
Nie chciałem puki co dlubac przy czujnikach, jedynie co to przeczyscilem wtyczki.
Te cyrki zaczęły się dziać zaraz po nabiciu.
Moja teoria jest taka,że było za dużo czynnika. Czujnik wysokiego ciśnienia wyłączył klime lecz gazu było tak dużo że cały czas było wysokie ciśnienie i sprężarka nie odpalala.
Nie wiem czy dobrze rozumuje bo na klimie się nie znam.
Wczoraj zaworem na chłodnicy upuscilem trochę czynnika. Gaz ulatywal z dobre 3sek i dziś jest malina. Przez 20km po mieście cały czas czułem,że leci chłodne powietrze.
: 31 lip 2016, 17:47
autor: Gość
No to jak ci nabijali?? ja zawsze ściągam wszystko maszyna se tam testuje robi szczelnosc i potem wbijam tyle ile instrukcja każe
: 31 lip 2016, 18:21
autor: ernesto
Pewnie byli pijani

grunt że sytuacja opanowana.
Klimatyzacja przestaje działać
: 01 lip 2018, 13:38
autor: JaroKat76
Podpinam się pod temat. Mianowicie na początku sezonu zauważyłem że nie mam klimatyzacji, po podpięciu się pod automat do klimatyzacji okazała się że czynnik jest (nieznacznie uzupełniony) i układ jest generalnie szczelny. Po bliższej obserwacji zauważyłem iż na zimnym silniku klimatronik zalącza się na ok 10 s., po czym wentylator staje i przestaje chłodzić .
Po podpięciu pod program VIS wyszły następujące błędy
01592 057 czujnik jakości powietrza
00657 silnik nastawczy nawiewu środkowego
01274 silnik nastawczy klapy dławienia
Elektryk, który mi to sprawdzał wchodził w bloki pomiarowe gdzie były cztery pomiary temperatury. Na trzech ok. 27-28 C, a jeden -40
Moje pytanie czy czujnik jakości powietrza (01592) będzie miał wpływ na rozłączanie klimy, czy może jest to wina stojących klap. Sugerowano mi iż jeden z czujników temperatury wskazujący - 40C może być winny tej sytuacji iż klima rozłącza się.
Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o poradę od osób, które walczyły już z tym układem. Gdzie są ewentualnie te czujniki i jak do nich dotrzeć. Dodam iż czujnik temp. zewnętrznej oraz czujnik temp. układu chłodzenia dają wartości prawidłowe.
Proszę o jakiekolwiek sugestię
[ Dodano: 2018-07-01, 13:38 ]
nikt..., nic...?

: 02 lip 2018, 15:14
autor: krisker
Jeśli czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje -40, to oczywiście, że może mieć to wpływ na działanie klimy. Czujnik jakości powietrza nie ma wpływu na pracę sprężarki. Steruje tylko obiegiem zamkniętym w trybie automatycznym. Samo blokowanie się klap również nie wpływa na pracę sprężarki. Do sprawdzenia ww. czujnik oraz ew. czujniki wysokiego ciśnienia.
Re: Klimatyzacja przestaje działać
: 02 lip 2018, 22:44
autor: szeryfisch
JaroKat76 pisze: Po bliższej obserwacji zauważyłem iż na zimnym silniku klimatronik zalącza się na ok 10 s., po czym wentylator staje i przestaje chłodzić .
Tego nie kumam. Który wentylator? Klimatronik sie wyłącza czy jak? Rozwin to logicznie i po kolei...
: 09 lip 2018, 13:57
autor: JaroKat76
Już wyjaśniam: Po odpaleniu zimnego silnika, jeżeli na panelu sterowania klimatyzacją włączę przycisk Auto ( w tej chwili mam cały czas tryb eco), to słychać jak praca silnika zostaje zachwiana przez obciążenie włączającego się do pracy kompresora oraz elektryczny wentylator chłodnicy startuje. Z nawiewów wentylacji w kabinie, czuć od razu powiew zimnego powietrza. Wszystko to trwa ok. 10 s, wentylator chłodnicy zatrzymuje się, czuć z nawiewów iż zimne powietrze już nie leci.
Odnośnie czujnika temperatury zewnętrznej to wskazuje on prawidłowo, zarówno na fisie jak i po podłączeniu komputera.
sprawdzone błędy to 1548, 1626, 16730, 17831, 17819.
Elektryk wchodząc w bloki pomiarowe klimatyzacji pokazywał mi odczyt temperatury z czterech czujników. Trzy z nich pokazywały podobne wartości tj. ok 28 st C a jeden -40 st C i nie chodziło o czujnik temp. zewnętreznej. Czy w tunelach nawiewu klimatyzacji nie ma czujników temp. ? Bo tak się zastanawiam jak komputer reguluje temp. dla prawej i lewej strony jeżeli wartości zadane temp. wewnątrz kabiny będą różne dla lewej i prawej strony?
: 09 lip 2018, 15:08
autor: krisker
Są dwa czujniki po obu stronach kokpitu, czujnik nasłonecznienia, temperatury w nawiewie świeżego powietrza oraz czujnik temperatury zewnętrznej i czujnik w samym panelu klimy. Odpal tryb serwisowy (jednocześnie obieg zamknięty i nawiew na górę po stronie kierowcy) panelu klimy i sprawdź pozycje:
102 Coolant temperature from instrument cluster
104 Instrument panel interior sensor -G56-
105 Fresh air intake duct temperature sensor -G89-
106 Outside air temperature sensor -G17-
108 Left vent temperature sensor -G150-
109 Right vent temperature sensor -G151-
Będziesz wiedział bez VAGa, który się ew. sypnął.
: 10 lip 2018, 22:18
autor: JaroKat76
Dzięki wielkie za podpowiedź, jutro sprawdzam

Sprawdziłem, 106, 107 wskazuje -40, czyli czujnik temperatury zewnętrznej. Czy to jest ten pod zderzakiem a przed chłodnicą? Na zegarach pokazuje dobrze aczkolwiek faktycznie jak złapie wody z kałuży do zaczyna wariować i pokazuje minusowe wartości.
Czy klima ma gdzieś odrębny czujnik temperatury zewnętrznej?
A więc tak, po sprawdzeniu czujnika temp. zewnętrznej (ten pod zderzakiem, przed chłodnicą) okazało się iż była przerwa w obwodzie, przewód ze starości zesztywniał i w trakcie mojego grzebania pękł pod izolacją. Obwód naprawiony i klima wróciła do życia

, chłodzi jak wściekła

Kolego krisker dziękuje Ci za radę dot. diagnozowania klimatronika, bardzo mi pomogłeś
