Strona 1 z 1

[D2 01 3.7PB/LPG ] Problemy z nawiewami... Przestają podaw

: 25 wrz 2016, 23:56
autor: p_awel2
Witam wszystkich ! W moim D2 występuje następujący problem. Kiedy jadę w trasie, mniej więcej po 1,5h jazdy nawiewy zaczynają nie dawać rady... Wiatrak przyspiesza do 70% mocy, w aucie robi się głośno, lecz z nawiewów prawie nie leci powietrze... słychać taki jakby głuchy dźwięk pracującego wentylatora, jakby powietrze uciekało gdzieś do innego wlotu... Po zgaszeniu auta i odpaleniu po kilku godzinach wszystko wraca do normy, z nawiewów leci huragan i po 1.5,godziny jazdy znów mała ilość powietrza z nawiewów... a wiatrak się kręci ....Czy ktoś z Was przerabiał coś podobnego, jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny ?

: 26 wrz 2016, 05:49
autor: ernesto
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku

: 27 wrz 2016, 14:19
autor: p_awel2
Witam !

Czy jest ktoś w stanie coś doradzić ?

: 03 paź 2016, 12:08
autor: krisker
Kody błędów sprawdzałeś? Taki efekt jest m.in wtedy, kiedy klapa obiegu wewnętrznego blokuje się w jakiejś nie-skrajnej pozycji. Jak pojawi się problem, to spróbuj kilka razy włączyć i wyłączyć obieg zamknięty (daj kilkanaście sekund czasu pomiędzy próbami) i zobacz, czy jest jakaś różnica.

: 03 paź 2016, 12:30
autor: leon0376
U mnie ten sam objaw był z tym że w D3 i wykasowałem błąd związany z klapą obiegu wewnetrznego,zrobiłem test elementów wykonawczych i po tym wszystko wróciło do normy.Prawdopodobnie klapa się przycinala.Zdejmij filtr kabinowy pod maską i zobacz czy klapa reaguje.

: 11 paź 2016, 15:47
autor: p_awel2
Dzięki za rady. Przy najbliższej trasie sprawdzę i dam znać jak reaguje.
Co do błędów na kompie, nie pokazuje nic wtedy gdy nawiewy działają jak trzeba.

W miarę możliwości w momencie wystąpienia usterki będę starał się podjechać na jakąś diagnostykę u kogoś z kompem...

: 11 paź 2016, 20:04
autor: danishow
leon0376, w D2 filtry kabinowe zamontowane są w masce ...pod nimi zobaczysz tylko blachę ;)

: 12 paź 2016, 14:48
autor: bybus
danishow pisze:leon0376, w D2 filtry kabinowe zamontowane są w masce ...pod nimi zobaczysz tylko blachę ;)
No właśnie, leon0376 te klapy zobaczysz po odkręceniu osłony wentylatora.

: 17 paź 2016, 12:26
autor: p_awel2
Tak mi się też wydawało, że ta klapa jest głębiej... :) Wczoraj zrobiłem trasę około 400km.
I problem występuję nadal. Sprawdziłem 2 rzeczy. Pobawiłem się obiegiem zamkniętym oraz otwartym na zmianę oraz włączałem skierowanie powietrza na szybę ( odparowanie) niestety nie pomogło zwiększyć ilości wydobywającego się z kratek powietrza ale odparowało przednią szybę... Jako objaw zauważyłem też parujące szyby. Niestety ze względu na to, że była to niedziela, nie miałem możliwości podłączyć się pod kompa podczas trwającej usterki.

: 18 paź 2016, 18:30
autor: krzychu22.p1i
Parująca szyba to wilgoć w aucie. Zapchane sączki klimatyzacji. Zobacz co masz pod dywanikami.

Jak zacznie Ci nadmuch zanikać to warto zaglądnąć pod maskę co tam się dzieje. Może już się szczotki kończą w wentylatorze?