Strona 1 z 1

[D2 02 3.3TDI ] Na postoju grzeje, a w czasie jazdy nie

: 25 lis 2016, 20:15
autor: artur200222
Cześć

Ostatnio borykam się z problemem ogrzewania w Audi A8 D2 3.3 TDI 2002. Zostało wymienione już parę części m.in.:
- Kratka nawiewu
- Panel sterowania klimatyzacją (tam gdzie ustawia się temperaturę)
- Zawór pompy obiegu wody (4d0 959 617 c)
- 2x Silniczki nawiewu dmuchawy (4d0 820 511 a)

Jak wygląda problem:
Gdy stoję autem to z każdej z kratek nawiewu leci bardzo ciepłe powietrze. Gdy jadę ok 50-60 km/h to z lewej strony wieje chłodne powietrze, po środku letnie, a z prawej ciepłe. Przy prędkości 100 km/h i ponad leci tylko zimne powietrze z każdej kratki nawiewu. Na vagu nic nie wychodzi. Jak widać bardzo dziwny problem, bo można powiedzieć, że im wyższe obroty silnika tym gorzej grzeje. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Pozdrawiam :)

: 25 lis 2016, 21:25
autor: gtfan
Wprawdzie w benzynie, ale miałem podobnie jak zamienione miejscami były węże układu ogrzewania przy grodzi.

: 26 lis 2016, 10:29
autor: danishow
artur200222, a co z temperatura silnika, stoi na 90 podczas jazdy? Podlaczales skaner, pokazuje jakies bledy w klimatroniku?

: 08 gru 2016, 18:57
autor: artur200222
Wybaczcie za zwłokę, ale ostatnio nie mam za bardzo czasu. Jak zrobiłem dłuższą trasę to zbadałem jak dokładnie wygląda ta zależność obrotów od ogrzewania. Tak więc przy obrotach jałowych tj. ok 1000 rpm grzeje aż miło, ok 1200 jest już trochę gorzej. Między 1300-1800 leci zimne powietrze. Od 2000 rpm jest ciepło, a jak silnik ma 2500 rpm i więcej to już w ogóle leci gorące powietrze.

Temperatura rozgrzanego silnika to dokładnie 90, czyli idealnie. Temperaturę trzyma, nie spada, ani nie nie rośnie wyżej. Poziom płynu chłodniczego w normie.

Jak dostać się do tych węży układu ogrzewania przy grodzi? Jak dostrzec, czy są one poprawnie podłączone?

Jak sprawdzić błędy na klimatroniku? To też się robi przez vaga?

: 08 gru 2016, 19:13
autor: tutenhamon
Sprawdź czy masz termostat niby stała temperatura to powinien być .Przewody grzewcze powinny być ok , to nie gazociąg i na pewno nikt tam niczego nie zamieniał może nagrzewnica do przeczyszczenia.

: 08 gru 2016, 20:02
autor: ahadam
Cześć , mam to samo i żadnych błędów , już dawno o tym pisałem i odpowiedzi nie ma .

: 08 gru 2016, 23:51
autor: tutenhamon
Sprawna pompa wody ,pompa obiegowa, termostat i czysta nagrzewnica i grzanie musi być , chyba że dmucha w obieg z pod uszczelki głowicy w tedy nie będzie.

: 09 gru 2016, 07:37
autor: gtfan
artur200222 pisze:Jak dostać się do tych węży układu ogrzewania przy grodzi? Jak dostrzec, czy są one poprawnie podłączone?
Tak ma być podłączone:
Obrazek
tutenhamon pisze:Przewody grzewcze powinny być ok , to nie gazociąg i na pewno nikt tam niczego nie zamieniał może nagrzewnica do przeczyszczenia.
Ale elektrozawory ktoś mógł już wymieniać i wtedy źle podłączyć.

: 11 gru 2016, 18:33
autor: artur200222
Problemem były odwrotnie zamontowane węże układu ogrzewania. Zamieniłem je miejscami i wszystko działa. Dziękuje wszystkim za pomoc :)

: 29 gru 2016, 18:52
autor: ahadam
Miałem to samo , zamienione węże , po prawidłowym podłączeniu wszystko hula jak trzeba a kombinowałem nad tym parę lat.

: 11 sty 2017, 15:05
autor: krisker
gtfan pisze:Obrazek
W benzynie jest nieco inaczej - ten skręcający na bok (a nie do dołu) wąż ma być wyżej, czy niżej? Mam tak, jak na zdjęciu i na postoju grzeje bez zarzutu, a podczas jazdy leci na ryj. Zwiększanie obrotów na postoju nie nic nie zmienia (grzeje dobrze). Jest jeszcze opcja, że reduktor, który jest ustawiony bokiem, tak bardzo wychładza płyn w tym obiegu, że i do nagrzewnicy dopływa zimniejsza ciecz.