Urodził mi się problem, jak odpalę auto to wentylator dmuchawy włącza się bez zarzutów i pracuje w pełnym zakresie ale po ok 5 min jak jest np. ustawiony na max dmuchanie zaczyna coraz wolniej się obracać aż po jakimś czasie staje i już nie ruszy, od czasu do czasu na zakręcie dmuchnie i koniec. Podpinałem Vaga i błędów nie ma, bezpieczniki OK, może przekaźnik ale nie wiem gdzie jest no chyba że coś jeszcze może być przyczyną. Miał ktoś taki problem?
: 15 sie 2010, 20:40
autor: tomekzabrze
musisz sie dostac do wentylatora sprawdz szczotki moze sie juz koncza albo zoabcz czy niema duzych luzow na prawo i lewo czy tak nie lata w obie strony ale raczej szczotki mialem ten sam objaw ........ poszukaj na fgorum bylo pare tematow jak dostac sie do dmuchawy
: 15 sie 2010, 20:44
autor: riki76
a jeżeli to szczotki to wymiana skomplikowana czy nie? i jaki koszt?
: 15 sie 2010, 21:33
autor: paulo79
wymontowanie calosci,rozebranie,wyczyszczenie,wymiana szczotek,zlozenie banalnie proste- 2 godz powinny wystarczyc. Jak rozbierzesz to wysun szczotki,sprawdz luzy,wyczysc i zaloz nowe a moze twoje sa dobre tylko poprostu sie wysunely za bardzo. Jak rozbierzesz to bedziesz widzial
a nowe szczotki gdzie kupie w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy tylko ASO?
: 16 sie 2010, 11:03
autor: jajopn
W każdym sklepie z podobnymi szczotkami ,teraz już nie pamiętam rozmiarów ale są używane w dużej ilości urządzeń
: 16 sie 2010, 22:09
autor: riki76
Witam ponownie, jestem już po wymianie szczotek silnika dmuchawy bo to one były przyczyną usterki. Koszt szczotek 30zł oryginał bosch i własne umiejętności, czas naprawy ok 3 godz razem z wyjściem do sklepu po szczotki. A i przestroga jak będziecie kiedyś wymieniać szczotki uwaga na demontaż starych które zabezpieczone są takimi blaszkami zatrzaskami pod nimi jest sprężyna, jedna blaszka poleciała mi w kosmos i musiałem dorobić nową. Zamykam temat.
[ Dodano: 2010-09-27, 09:54 ]
Temat powrócił, tylko że diagnoza wytarte listki komutatora da się to jakoś zregenerować, wlutować czy jak?
[ Dodano: 2010-09-27, 21:22 ]
Komutator wymieniłem na nowy z przewinięciem silniczka włącznie. Dużo dłubania było. Ale czy ktoś rozbierał ten silnik bo interesuje mnie jakie łożyska są w silniku dmuchawy. Rozebrałem wszystko na części pierwsze i widać że jest tam jakiś koszyk ale nie ma kulek tak z jednej strony jak i z drugiej, czy to jest takie łożysko ślizgowe???. Może ktoś już wałkował ten temat. W załączeniu foto łożyska od strony wewnętrznej wirnika
i zewnętrznej
: 22 sie 2011, 16:48
autor: tomi5
A w jaki sposob moża usunąć luz na tym wentylatorze??
Dobrałem sie do niego i okazuje się że gdy trzymam go w poziomie to działa ale jak lekko przechyle z prawo to przestaje działać, natomiast przechylając go w lewo aż do pionu działa bez zarzutu.
: 02 sty 2012, 20:17
autor: riki76
Do wymiany szczotki, też tak miałem...
: 19 maja 2013, 18:29
autor: uszek
Czy rozni sie czyms wentylator od d3? moj sie chyba konczy i zastanawiam
sie czy sa sie wlozyc z d3 przynajmniej pare lat mlodszy.
: 19 maja 2013, 18:50
autor: pb41ns
uszek pisze:Czy rozni sie czyms wentylator od d3? moj sie chyba konczy i zastanawiam
sie czy sa sie wlozyc z d3 przynajmniej pare lat mlodszy.
u mnie kolego chyba to samo, pomoże ktoś :?:
: 20 maja 2013, 22:05
autor: kamilson
na alledrogo znalazłem opis aukcji co prawda do d2 ale sprzedawca twierdzi ze po przerobieniu kostki pasuje do rocznika 2010 wiec jesli ma racje to mysle ze w druga strone tez to działa
: 20 maja 2013, 23:22
autor: uszek
tez wlasnie widzialem, zakupilem cala nagrzewnice z wentylatorem za 100 zl z 98 roku, na pewno lepsze niz u mnie gdzie auto caly czas pod chumrka przy solarze
: 27 lip 2014, 11:18
autor: PIPPEN
Odkrecenie tych dwoch wkretow mnie przerosło kto tam śruby wymyślił jeszcze mam je zardzewiale .ma ktoś pomysł jak to odkręcić.