Strona 1 z 3

[D2 FL ALL ] silniczki klap klimatronica

: 18 lis 2017, 21:28
autor: Preston81
ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie - bynajmniej u mnie , sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto... tak , zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi) wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...
błędów brak , wcześniej miałem błąd V113 - klapa obiegu wewnętrznego
https://photos.app.goo.gl/W0p5ZUAiumh42VTB3
po skasowaniu błąd nie powrócił ...



User gtfan dał tu taką rozpiskę
Vxxx to numer silniczka, a Gxxx to numer potencjometru w tymże silniczku.

V111 - środkowe nawiewy, strona pasażera
V68 - klapa regulacji temperatury
V109 - nawiew na nogi, strona pasażera

V71 - klapa świeżego powietrza
G89 - czujnik temp świeżego powietrza
V113 - klapa obiegu wewnętrznego
V110 - środkowe nawiewy, strona kierowcy
V107 - nawiew na szybę czołową i boczne z kratek na górze deski rozdzielczej
V102 - środkowy nawiew z tyłu
V112 - nawiew na nogi z tyłu
V108 - nawiew na nogi kierowcy

Jak nie masz ciepłego nawiewu to sprawdź silniczek V68 (o ustawieniu pokrętła na środkowej kratce na "czerwone" zakładam, że pomyślałeś).
V110 i V111 dostępne po ściągnięciu całej deski.


chciałbym sie dowiedziec jak wymienic ten silniczek v113 moze tuaj ktos to robil dojscie jest kiepskie z pod maski .,, ew jak wyciagnac caly ten "kosz" wraz z wentylatorem v2 ??

: 18 lis 2017, 22:25
autor: gtfan
Ja wyciągam go razem z częścią obudowy, do której jest przykręcony. Najpierw trzeba wycieraczki zdemontować, a co później to widać poniżej (zdjęcie akurat od D3, ale w D2 jest tak samo).
Obrazek

: 18 lis 2017, 23:04
autor: maciu

: 18 lis 2017, 23:54
autor: Preston81
czy trzeba to tez jakos od srodka uwolnic? sa jakies szyny prowadzace calosc czy nie ? widze rurki podobne jak te od klimy trzeba zrzucac czynnik albo cos w ten desen ? jak sie do tego zabrac ? na co sie przygotowac bo mam w planie kupienia calego nowego mechanizmu i wymiane po calosci , albo dokladna diagnoza i wymiana poszczegolnych elementów

: 19 lis 2017, 00:28
autor: maciu
do V113 zdejmujesz plastiki i mechanizm wycieraczek

: 19 lis 2017, 09:44
autor: Preston81
czyli na demontazu tego sie skonczy i bdzie do niego dostep bez rwania calosci tak ?

Re: silniczki klap klimatronica

: 19 lis 2017, 11:04
autor: FOSS
preston81 pisze:ostatnio mam klopot z klimatyzacją , ogólnie zauważyłem że włączona klima = włączony mniejszy wentylator na przednim pasie
To normalne, bo to wentylator klimy :)
preston81 pisze:sytuacja wygląda następująco klima potrafi mi się wyłączyć podczas jazdy , bynajmniej ja to tak interpretuje po tym że czuć różnicę w powietrzu które wylatuje z kratek i zaczyna mi parować auto...
Klimatyzacja nie działa w temperaturze poniżej 5°C i jest wyłączana automatycznie.
W okresie przejściowym może być taka sytuacja, że wyjeżdżasz z klimą włączoną i w trakcie jazdy wyłączy się automatycznie.
I nie mówię tutaj o samych nawiewach ale kompresorze bo sprawne nawiewy będą działać zawsze.
preston81 pisze:zatrzymuje się maska do góry, wentylator (o ktorym pisałem wcześnmiej stoi)
To normalne. Jak klima się wyłączy to i wiatrak stanie.
preston81 pisze:wyłączam auto i włączam ponownie bawie się trybem ekon aż usłyszę (chyba przekaźnik z prawej strony kierowcy - takie cyknięcie ) widać tez po obrotach różnicę jak się włączy jest minimalny skok na chwilę no i para w aucie schodzi ...
Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego :)

: 19 lis 2017, 15:58
autor: Preston81
FOSS pisze:Tak właściwie to jest to taka zabawa głupiego
to powiedz mi Foss co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni i zarazem jest to dziwne bo u mnie dziś było 2,5 stopnia i na start klima sie wlaczyla pozniej sie wylaczyla momentalnie szyby zaczely mi parowac tak ze jechac sie nie dalo i po jakiejs chwili wlaczyla sie ponownie ....bo jak wlacze np temp na + 22 z wlaczona klima podczas mrozów np -5 to z tego co piszesz nie powinna sie klima wlaczyc , wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??

i od razu Cię Damianie zapytam o dekle zaworowe tj czy z d3 bedą pasować p&p do d2?

: 19 lis 2017, 17:13
autor: dice111
preston81 pisze:co musze zrobić żeby mi te dziadówy nie parowały , z tego co pamiętam klima działała mi nawet na minusie w zeszłym roku a mogę się mylić jeśli jest tak jak piszesz że klima nie włącza sie poniżej 5 stopni
Sprężarka się nie załącza, ale działa Ci osuszacz, dlatego np jak jest wilgotno, pada deszcz itp jeździć ciągle z wyłączonym ECONem. Jak jedziesz na ECON musiałbyś utrzymać mniej-więcej ta sama temp na zewn jak i w środku + ciągły nawiew. Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę. A jak działa układ klimatyzacji - masz opisane w zeszytach serwisowych SSP ogólnie dostępnych w sieci. Tam masz też opis poszczególnych klap i silniczków. Generalnie temat w D2 i D3 z dwustrefową klimą jest bliźniaczy.
preston81 pisze:wydawalo mi sie tez ze czy + czy - to jak wlacza sie nawiew na szybe przednia klima z automatu wlacza sie zawsze ??
Bo jak dajesz ten maksymalny nadmuch to może nie zauważyłeś wyłącza on ECON, a dlaczego - patrzy wyżej.

: 19 lis 2017, 21:56
autor: maciu
dice111 pisze:Jak działa osuszacz chyba tłumaczyć nie muszę.
ja poproszę...

jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem
jak nie dezynfekujemy

: 20 lis 2017, 11:00
autor: dice111
maciu pisze:jak nie działa sprężarka niczym się to nie rózni od układu bez klimy... no może poza smrodem
Wlacz sobie ECON zima a wylacz. Juz wiesz dlaczego szyby paruja na ECON ponizej 5 st a 'klimatyzacja nie dziala' jak to FOSS napisal, a gdy wylaczysz to 'klimatyzacja nie dziala' a szyby nagle przestaja parowac ?
ECON jest dobry na przejsciowe temp, chociaz i tak nie do konca ew jak chcesz se szybe opuscic i tak jechac. Ludzie jezdza w zime a potem placz ze cos sie popsulo i latem te same tematy o klime a w zimie o ...webasto :D

: 20 lis 2017, 13:15
autor: maciu
ten ECON poza sterowaniem kompresorem to moze co najwyzej przestawic klape
obiegu zamknietego

ale ale miales napisac jak działa osuszacz ;)

: 20 lis 2017, 14:10
autor: uszek
Niestety maciu ma racje. Osuszacz jest na układzie klimy i jak nie działa sprezarka to niestety osusza sobie NIC.

: 20 lis 2017, 15:05
autor: maciu
no ten osuszacz (jedyny jaki znam w układzie klimy) to osusza olej w obiegu spreżarki

co prawda efektem ubocznym działania klimy jest osuszanie powietrza (stąd woda
lejąca się z klimatyzacji a dokładnie z zimnego parownika) ale nikt nie nazywa parownika
osuszaczem

: 20 lis 2017, 20:23
autor: dice111
Nikt nie twierdzi, że osuszacz osusza powietrze w kabinie :] ECON nie zamyka obiegu. Także nadal pytam dlaczego przy włączonym ECON szyby parują a przy wyłączonym nie, nawet poniżej 5 st C ?