Strona 1 z 3

[D2 00 4.2PB ] Układ chłodzenia - grzeje się

: 17 lip 2009, 11:05
autor: dareka6
Witam.Koledzy mam problem z grzaniem sie silnika,a mianowicie wczoraj wracajac z wakacji auto w korkach lapalo mi temp.ok 100stopni,a po trasie mialo ok.75stopni.Sprawdzalem na klimatronikui wartosc byla ta sama co na zegarach,nadmienie,ze miesiac temu wymienilem visco wraz z lozyskiem,a drugi wentylator zalancza sie.Mam zamiar wziac sie za termostat,ale moze ktorys z Was mial podobny problem.Z gory dzieki za podpowiedzi,pozdro.

: 17 lip 2009, 11:58
autor: dice111
Jeśli podczas jazdy do tych 75 spada, a nie trzyma 90 to zapewne będzie termostat.

: 04 sty 2010, 22:19
autor: GANCAR25
panowie ja mam podobny problem tylko ze u mnie sie nie dogrzewa,mianowicie jak sie poruszam autem dochodzi maksymalnie do 80 stopni czasem spada do 70 a jak postoje z 10 min na wlaczonym silniku to dochodzi do 90 stopni. :shock: Co moze byc przyczyna?Moze to robi mroz na dworzu?Jaka temperatura powinna byc czy stoje czy jade? :-| pozdrawiam wszystkich

: 04 sty 2010, 23:14
autor: wojti_sopot
Witam
Stawiam na termostat. Podłącz się jeszcze vaginą, może poleciał czujnik temperatury.

: 04 sty 2010, 23:50
autor: GANCAR25
poprzedni wlasciciel mowil ze wymienil termostat,dlatego to troszke dziwne. :-?

: 03 lut 2010, 22:23
autor: jaano
Witam, jestem tu nowy i to moj pierwszy post..

co do niedogrzewania to napewno termostat - moze sie zacial i jest otwarty

ale co do przegrzewania - macie jakis pomysl albo rozwiazanie pierwszego zapytania u gory?
Nie wydaje mi sie ze to termostat, bo sam go wymienialem a auto tez mi sie przegrzewa w korkach przy dobrej pogodzie (ok.25-30st)...tyle ze mam lpg i dotad myslalem ze to moze z powodu zasilania nagrzewnicy gazu - w koncu jest to dodatkowy obwód (juz myslalem nad zmniejszeniem rurek) ale widze ze masz auto bez gazu.. wiec nowy dylemat..
jakby to byl termostat to albo by sie zacinal albo bylby otwarty caly czas wiec raczej silnik bylby niedogrzany.. a u mnie jest temp 90 st. nonstop (..poza przegrzewaniem)

pompa wody nie wyrabia? u mnie jak go czasem otrzymalem chwile na obrotach to temperatura spadala, ale w tym roku w chorwacji co chwile mi sie grzal..

: 03 lut 2010, 22:45
autor: dice111
Sprawdź visco

: 04 lut 2010, 12:05
autor: jaano
visco dziala normalnie - wentylator naparza jak smiglo jak sie rozgrzeje, ze glowe chce urwac :D ...
myslalem ze chlodnica jest pozatykana ale raczej jest dosc czysta i ma przelot, chyba zeby w srodku - ale nie wiem jak to sprawdzic - nie ma korka jak w starszych autach ;) ..

acha - nie ma znaczenia czy na gazie czy na benie - bo ponoc gaz bardziej "grzeje"

..taka jazda w upale na poludniu jest stresujace, bo nie wszedzie jest gdzie zjechac zeby ochlodzic.. przewaz nie robilem tak ze zatrzymywalem sie i polewalem woda chlodnice, woda szybciej odbierala temperature i spadalo do normy ale chwila korka znowu i powtorka z rozrywki.. stresujace

: 04 lut 2010, 13:07
autor: dice111
Rozumiem, że z ogrzewaniem nie ma problemu ? Woda w zbiorniczku "sie gotuje" ? Że coś zostało wymienone nie znaczy zaraz, że musi byc dobre/działa prawidłowo.
Sprawdzić, czy chłodnica nie jest zanieczyszczona/zatkana, to samo ew medzy klima a woda, jeśli fajtycznie termostat i uszczelka pod glowica jest ok, to oprócz w/w pozostaje pompa wody. Więcej pomysłow nie mam.

: 04 lut 2010, 13:55
autor: jaano
no z ogrzewaniem nie ma zadnych problemow - temp szybko dochodzi do 90 i tak trzyma, wiec termostat pracuje.. no chyba ze nie otwiera sie w pelni,
no i moze faktycznie cos z chlodnica - za mala wydajnosc lub zanieczuszczona - ale plyn jest czysty w zbiorniczku, moze jeszcze pompa wody.. pracuje cicho i byla wymieniona z rozrzadem w maire niedawno - ale wczesniej chyba tez sie grzalo z tego co pamietam..

: 09 lut 2010, 22:59
autor: tomv8
"jaano" szukaj przyczyn w czujniku temperatury w chłodnicy,on załancza dwa przekażniki od wentylatora elektrycznego na chłodnicy (pierwszy i drugi bieg),jest jeszcze rezystor (odpowiada za obroty wentylatora),bezpieczniki,wentylator.ogólnie sprawdz całe zasilanie wentylatora. pozdro.

: 10 lut 2010, 00:41
autor: klon_84
wg mnie prawidlowo dzilajacy termostat powinein caly czas trzymac temperature 90 stopni nawet jak sie stoi w korkach auto nie ma prawa sie grzac...ale jak wyminilases termostat hmm :-? cos masz z tymi wentylatorami chyba albo chlodnica, nie wadomo tez jak poprzedni wlasciciel "traktowal auto" bo slyszlem ze znajomemu sie przegrzewal tez silnik a pomoglo......wymana silnika :lol: oczywiscie nie chcem sugerowac ze ty masz tak samo :-?

: 10 lut 2010, 14:45
autor: jaano
posprawdzam jeszcze elektryke ale wentylator głowny naparza ostro, do tego wentylator od klimy tez raczej dochodzi wtedy i dmucha, temperatura silnika caly czas utrzymuje sie na 90st w ciagu roku - jedynie w te bardziej upalne dni jak postoje troche to temp. zaczyna rosnac.. stresujace np. w korkach na tunelach w chorwacji..

: 04 mar 2010, 15:09
autor: sebos17
Koledzy, nie zakładałem nowego tematu, podepnę się tutaj...

W styczniu wymieniłem kompletny rozrząd w tym też pompę wody oraz termostat (WAHLER). Dodam, że jesienią ubiegłego roku te same czynności zostały zrobione w drugim aucie A6 C4 AAH (na tych samych podzespołach). Przed wymianą rozrządu, czasem temperatura wchodziła na 100 stopni. Sądziłem, że po wymianie termostatu wszystko wróci do normy. Po zrobieniu rozrządu okazało się, że temp wskakuje czasem nawet na 110 stopni w normalnej jeździe w trasie i w mieście. Oczywiście sprawdzałem przewody i nasłuchiwałem bulgotania - bez skutku. Odpowietrzałem układ odpowietrznikami. Podjechałem na komputer i sprawdziło się to o czym myślałem - czujnik temperatury. Wymieniłem na oryginalny z ASO i wszystko się unormowało. Po tygodniu zauważyłem, że za każdym razem temperatura osiąga 95 stopni (w mieście i na trasie) i ani więcej ani mniej. Nagrzewa się bardzo szybko, gorące powietrze ładnie dmucha. Przyjąłem, że tak ma być. Jeździłem tak aż do dzisiaj. Wróciłem z trasy, zatrzymałem się na stacji zatankować, odpalam i w drogę do domu. Po 500 metrach patrzę na wskaźnik a tam już 100 stopni i cały czas temp. rosła. Zatrzymałem się, wentylator chodzi, przewody gorące ale na chwilę można przytrzymać, bulgotania nie słychać. Do domu miałem jakieś 800 metrów więc pojechałem. Przed domem miałem już 120 stopni !!!! :shock: od 110 stopni załączył się drugi wentylator. Zgasiłem szybko silnik, powtórzyłem czynności oględzinowe - bez rezultatu. Włączyłem zapłon, załączył się wentylator i chodził do około 105 stopni, później temperatura spadała powoli przez 15 minut do 90 stopni. Odpaliłem ponownie, 3 tys obrotów i po 5 minutach znowu osiąga 110 stopni :cry: Jeszcze raz zaglądam pod maskę, stojąc przodem do samochodu przewód wchodzący do chłodnicy z góry po prawej stronie dam radę utrzymać przez 3 sekundy, bulgotania nie słychać, a przewód z dołu po lewej stronie całkowicie zimny :shock: Coś jest nie tak z obiegiem, tylko co?

Może niech ktoś mi napisze jeszcze raz bo się już gubię jak działa termostat? Niedogrzanie to często jego wina, ale przegrzanie też? Czy jak jest zamknięty to moje objawy się wpisują? Bo jak jest otwarty non stop to rozumiem, że silnik nie dogrzewa się.

Jeżeli to termostat, czytałem na forum AKP jak zmieniałem rozrząd w A6, że w 2.8 WAHLERY nie koniecznie dobrze sobie radzą. Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego twierdzi, że oryginały to też WAHLER tylko bez opakowania. Jeżeli nie ten to jaki wstawić teraz?

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie/propozycje proszę pisać, za wszystko z góry dziękuję!

: 04 mar 2010, 17:55
autor: GANCAR25
a moze masz chlodnice zapchana?