Strona 1 z 2

[D2 96 4.2PB/LPG ] Włącza i wyłącza klimatyzacje

: 02 sie 2018, 07:32
autor: chicken20091986
Witam,
Jak w temacie sprężarka na wagu się włącza i wyłącza co 1 sek. I tak non stop. Patrzac na sprzęgiełko w tym czasie nawet nie drgnie a prąd jest 12v ale silnik słychać jak by zmienił obroty. Na krótko spreżarka chodzi bez problemu i sprzęgiełko tylko po podaniu 12v uruchamia. Gdzie szukać przyczyny i gdzie może być przekaźnik i o jakim oznaczeniu od klimy.

: 03 sie 2018, 18:00
autor: Thomi
W moim przypadku winna był zapchany dławik który znajduje się na przewodzie pod podszybiem. Wymiana ożywiła wszystko.

: 03 sie 2018, 18:50
autor: chicken20091986
Ale ten dławik powodował by nie załączenia sprzęgiełka klimy a po podaniu plusa osobno sprezarka działa

: 03 sie 2018, 23:02
autor: Ukaniu
W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.

: 04 sie 2018, 08:57
autor: ernesto
Hubert u mnie był podobny problem i powodem był za duża ilość czynnika w układzie. Czujnik wysokiego ciśnienia rozłączał sprężarkę

: 04 sie 2018, 09:06
autor: chicken20091986
Ukaniu pisze:W instalacji masz czujniki za małego i za dużego ciśnienia.
Czkawka to zwykle problem z jednym albo drugim. Musisz poszukać gdzie w klimatroniku są zgłaszane komunikaty od tych czujników. Kolega który wspominał o przytkanej dyszy może mieć rację bo wtedy np będzie nadmierny wzrost ciśnienia i sprzęgło sprężarki odpadnie. Ciśnienie spada i zaskakuje znów i tak w kółko.
Tylko że sprzęgiełko nie zaskakuje , to wszytkie czujniki odpadają bo nie ma wytworzonego ciśnienia . Na wagu widać na 02 /21 jak kompresor on i off co chwile na przemian i silnik przy tym lekko zmienia obroty. Na krótko sprezarka dziala od razu zaskakuje i chłodzi lecz nie powiedzial bym że idealnie .
Może za malo czynnika i gdzies uciekł.

: 04 sie 2018, 09:45
autor: Ukaniu
O! kurcze przeczytałem co chciałem.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.

: 04 sie 2018, 10:12
autor: chicken20091986
Ukaniu pisze:O! kurcze przeczytałem co chciałem.
No fakt w takim wypadku pozostaje problem elektryczny ze sterowaniem.
Internet podaje przekaźnik J44 jako przekaźnik sprzęgła. Jest pod nogami pasażera
http://www.tyresmoke.net/forum/topic/16 ... head-unit/
https://forums.quattroworld.com/a8/threads/8735.phtml
W sieci wisi też cały manual do A/C ale mi umknął.
Ja mam prelift i ten przekaznik to 267 i po włączeniu klimatyzacji pstryka sobie co 3 sek

: 04 sie 2018, 10:36
autor: Ukaniu
Mówisz, że jak podajesz napięcie na cewkę to zapina, przekaźnik kłapie. To zasilanie niknie za czy przed przekaźnikiem? NA kablach do styków jakie napięcie?

: 21 cze 2019, 14:19
autor: chicken20091986
Tak to wygląda z poodpięta sprężarką

Jak odepnę sprężarkę to nic się nie dzieje nawet nie cyka , jak podepnę sprężarkę i dodatkowo jeszcze podam jej 12v przy samej wtyczce od sprężarki to sprzęgło się uruchamia i klima działa lecz nie tak mocno jak wcześniej .

[ Dodano: 2018-08-04, 17:11 ]
Najpierw musze naprawić ładowanie bo przy wysokim obciążeniu jest 12,7V a przy niskim na wolnych 13,4V

[ Dodano: 2019-06-21, 14:19 ]
Odgrzewam kotleta bo gorąco się zrobiło a klimy nie ma.
Czynnik nabity, podmieniałem już nawet panel klimatronika i dalej to samo cyka przekaźnik 267 sekunda po sekundzie i sprężarki nie załącza a na krótko sprężarka normalnie pracuje. Jeżeli przekaźnik nr. 267 ma takie same styki jak 214 to oznacza że będzie tak samo funkcjonował??
Jak krok po kroku wyeliminować ten ewidentny problem z elektryką. Na jakim kanale sprawdzę te wartości czujników wys. i nisk. ciśnienia . Jak je oszukać ?? np. ten przy chłodnicy klimatyzacji ma 4 piny w sumie jak je zwieram w różnych opcjach to uruchamia się wentylator 1 lub 2 bieg .

: 21 cze 2019, 15:12
autor: machul333
Sprawdź czujnik niskiego ciśnienia na podszybiu od strony kierowcy , powinien być cały czas zwarty
Wysokiego ciśnienia mają być zwarte 1-2 pin


Możesz mieć też zatkany dławik na podszybiu , spada ciśnienie na czujniku niskiego ciśnienia i wyłącza ci sprężarke

: 21 cze 2019, 15:35
autor: chicken20091986
Ok zlokalizowałem wstępny problem.
Czujnik przy podszybiu na przewodzie od klimy po wypięciu i zwarciu przewodów klima działa. Teraz czy czujnik uszkodzony czy po prostu wykrywa jakiś problem??

: 21 cze 2019, 15:43
autor: Ukaniu
To czujnik za małego ciśnienia w układzie. Wpisz numer to znajdziesz przy jakich wartościach się powinien przełączać, coś koło 1-2 atm. Albo czujnik uszkodzony albo za mało czynnika albo za mało czynnika i zatkana dysza rozprężna.

: 21 cze 2019, 17:22
autor: chicken20091986
czynnik świeżo nabity , może dysza zapchana lecz dziwi mnie to że klima nawet nie ruszy a już ten czujnik nie pozwala na ruszenie sprężarki . Dopiero po wypięciu czujnika i zwarciu przewodów działa normalnie. Jak by było coś nie tak z drożnością układu to po załączeniu się sprężarki chwilę później bu rozłączyło sprężarkę . Raczej ten czujnik pokazuje na starcie że układ jest pusty a czy przed czujnikiem jest zaworek ? można go wykręcić z pełnym układem?

[ Dodano: 2019-06-21, 17:22 ]
Teraz tak wykręciłem czujnik, podpiety przewód brak reakcji wciskam w czujniku membrane klima zacjowuje sie jak na poczatku czyli pstryka przekaźnik a sprężarka noe rusza 3 opcja czyli wypiecie wtyczki i zworka na przewodzie klima dziala. Ten czujnik podaje różne wartości oporności czy on jest typu ON/OFF

: 24 cze 2019, 22:18
autor: Ukaniu
czujnik jest on/off słychać jak pstryka w okolicach 1 atm.