Strona 1 z 2

[D2 98 4.2PB ] Wymiana termostatu

: 30 wrz 2010, 17:26
autor: Limbo
Cześć.
Ostatno czyli dziś zauważyłem problem. Mianowicie auto w trasie ma 75* dogrzewa sie tylko w koreczku do 90*
Rozrząd był wymieniany jakieś 1- 1,5 roku temu, kompletnie w porządnym zakładzie i mam wszelkie papiery, lecz nie zainteresowałem sie nawet tym co wymienili:) nie wiem czy wymieniali termostat. Na silnikach troszkę się znam więc moje podejrzenia padły na termostat.
Wentylatory moim zdaniem pracują prawidłowo i ten drugi nie załącza się póki sie nie nagrzeje. Wiskoza wydaje sie być także ok- bo pracuje tak jak pracowała.
Więc jeżeli są w tym silniku jeszcze jakieś inne cuda to może to one ale raczej termostat.
Wymieniłem już termostat w innych autach (honda, volvo) ale w a8 nawet nie wiem gdzie jest.
Mam nadzieje ze nie musze ściągać rozrządu:) Jest to silnik 299KM wiec 4 zawory na zyl.
Poprosze więc o podpowiedzi co z czym, no i gdzie termostat od czego zacząć?
Szukałem na forum odpowiedzi ale nie ma. A może to coś innego niż termostat?
A8 z 1998 roku wersja przejsciowa z 5 biegową skrzynią.
Pozdrawiam.

: 30 wrz 2010, 18:21
autor: MotoRider
ja tak mialem w 2 audikach i był to termostat, mechanik wymienil to bez sciagania rozrzadu ale kto go tam wie co on robił ...

: 30 wrz 2010, 19:34
autor: pioter
http://www.brittcrowell.com/2006/2006-0 ... index.html , http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... lace0.html , najczęściej robią to przy okazji wymiany rozrządu ale jak się pomęczysz to dasz radę tylko jest trochę ciasno. Na tych linkach masz pogląd gdzie jest termostat . Troszkę o tym było http://www.a8team.pl/topics12/921.htm

: 01 paź 2010, 20:29
autor: Marcin123
ja w zime na trasce tez mialem 75-80 stopni,wymiana termostatu pomogla i szybciej do 90 stopni dochodzi,po zdjeciu pokrywy silnika i odkreceniu takiej niewielkiej kosteczki(nie wiem co to jest) dojscie jest nie najgorsze ale ja przez to ze sruba mi sie wyrobila musialem odpuscic i niestety pas przedni do zdjecia musial isc pozdrawiam

: 03 paź 2010, 17:05
autor: paulo79
do wymiany tego musi byc dobry,cierpliwy i wygimnastykowany fachman. Wiekszosc przy tym pada i wola sciagnac caly przod. Dojscie ciulowe (od rozrzadu) i dlatego powinno sie wymieniac przy okazji wymiany paska. Spadek temp podczas jazdy w trasie to typowy objaw padnietego termostatu

: 03 paź 2010, 17:29
autor: Marcin123
orginalne sruby na klucze imbusowe,u mnie sruba byla wyrobiona i nawet nie pomoglo kupno nowego klucza,teraz mam zalozone zwykle sruby wiec nastepnym razem powalczymy pozdrawiam

: 03 paź 2010, 22:17
autor: colln
W skróconej wersji tego silnika czyli 2.8 daje radę

: 04 paź 2010, 14:36
autor: Limbo
dzieki Panowie za podpowidzi.
Lada dzien bede szukał kogos do wymiany:) chociaż mało mi to przeszkadza więc znając życie będzie się odwlekać.
:)

: 04 paź 2010, 19:05
autor: Marcin123
tylko wez poprawke na temperature, narazie mamy na plusie ale juz niedlugo bedzie zimniej, zalezy ile masz zamiar z tym zwlekac bo moze byc tak ze przy -15 temperatura silnika spadnie do 60 a to juz zdrowe dla silnika nie jest pozdrawiam

: 04 paź 2010, 22:12
autor: maciu
i od razu wiecej pali

: 05 paź 2010, 17:56
autor: przemoR888
ja zbierałem się do wymiany termostatu bardzo długo :mrgreen: a okazało się że jest to łatwa i szybka robótka ok.10-15min. jak ma ktoś problem to śmiało mogę pomóc :mrgreen:

: 16 lis 2010, 01:24
autor: tanatorq
hmm lepiej że silnik się nie dogrzewa niż miałaby temperatura iść w góre i się płyn gotować, pierwsze słyszę że niedograny silnik bardziej się psuje wiem że gdy jest zimny czyli zaraz po odpaleniu to tak ale płyn chłodniczy a temperatura silnika to chyba dwie inne rzeczy, a jeszcze temperatura oleju w silniku. nawet jak dojdzie w zdrowym aucie temperatura szybko do 90 stopni to silnikowy olej nie dojdzie chyba do normalnej temperatury pracy aż tak szybko a jak ma się zepsuty termostat to może płyn chłodniczy i nie dojdzie do 90 stopni ale po pewnym czasie olej silnikowy chyba powinien dojść do optymalnej temperatury pracy

: 16 lis 2010, 12:51
autor: paulo79
wbrew pozorom jest to prosty zabieg, sam sie za to zabieralem rok a po otwarciu maski odechciewalo mi sie lecz przyszedl czas i zajelo mi to 30 min

: 19 lis 2010, 10:59
autor: Limbo
to na weekend i ja sie zabieram bo te 75 max to mnie wkurza:D tylko na postoju mam 90
Pali oczywiscie jeszcze więcej:D dziad jeden:D ale tak ostatni dalem popalic saabowi aero na swiatłach ze...eeeeeeeeeeeeeh niech pali:D
pozdro.
Acha jaki termostat o jakiej temp. otwarcia brac?

: 19 lis 2010, 11:30
autor: tanatorq
jaki ten model auta masz bo masz napisane że 98 rok a skrzynia z nowszego a8 bo 5cio biegowa daj jaki rok tego auta i tyle i czy silnik od nowości nie zmieniany na inny symbol był do rocznika 1998 z silnikiem V8 wyskoczył taki numer termostatu:

b 078 121 113 F

oznaczenie 87C

zapewne oznaczenie chodzi przy jakiej temp się otwiera czyli zapewne przy 87 stopniach
numer seryjny możesz wziąć po to by Ci w zamienniku również zmienili, ja zmieniałem kiedyś nie pamiętam ile kosztuje ale pamiętam że brałem oryginał po trochę niższej cenie ze sklepu z zamiennikami, także skoro był oryginał to pewnie zamienników wtedy nie było ;)