Strona 1 z 1
[D2 96 3.7PB
] Różne wskażania temperatury cieczy na desce
: 28 sty 2019, 09:46
autor: szpasol
Mam tego typu problem.
Temperatura na desce pokazuje 90 stopni lub tez prawie 90. Z kolei ECU pokazuje maksymalnie 62 stopnie.
Samochód generalnie nie ma idealnie temperatury na 90 stopniach. Zazwyczaj jest ciut poniżej. Dla mnie nie trzyma tak jak powinien.
Wymieniony termostat. Brak poprawy.
Gdzie szukać takiej przyczyny?
Z góry dzieki za wszelaką pomoc

: 28 sty 2019, 11:07
autor: marekp750
Do potwierdzenia problemu temperatur kupić sobie termometr ręczny:
Termometry
Zmierzyć temperaturę przy czujniku na głowicy lewej (na zegary)
i na czujniku przy głowicy prawej (dla ECU).
Zobaczyć, który źle pokazuje.
Jeżli ECU będzie widziało ~60 st C i termometr to potwierdzi to do wymiany jest TERMOSTAT.
: 28 sty 2019, 21:43
autor: szpasol
Dobra sprawdzę to zatem.
Pytanie czy ma to coś wspólnego z tym że komp chwilowe spalanie na postoju potrafi pokaż 52 litry a jak się coś nagrzeje to ciągle pokazuje powyżej 10l.
Kurde przeca kazde moje auto pokazywalo na postoju Max 1 litr.
: 28 sty 2019, 22:34
autor: Ukaniu
Wskazania spalania na postoju to bzdury. Cy 51 czy 1. Jak niby oszacować spalanie na 100 km drogi jak auto stoi?
Wskaźnik na zegarach ma dość duży zakres "martwy" i pokazuje okolice 90 z niewielkimi zmianami z tego co widziałem od 80 do prawie 100. Dopiero poza tym zakresem wskazówka rusza się mocniej.
: 28 sty 2019, 23:29
autor: szpasol
Rozumiem Cię ale jak na moje to zaburzone spalanie chwilowe wpływa też na przekłamanie spalania średniego.
Po prostu zastanawiało mnie to czy jest jakiś związek z tym niedogrzewaniem się silnika bądź różnymi wskazaniami temperatury.
: 29 sty 2019, 06:37
autor: marekp750
Na postoju to powinien pokazywać L/h a nie L/100km.
Niestety audiczka nie pokazuje ile pali na postoju a to co widzisz na FIS to
ostatnia wartość spalania kiedy auto się poruszało.
: 01 lut 2019, 21:25
autor: szpasol
Teraz rozumiem.
Zatem szukam dalej rozwiązania dla wskazań temp.
[ Dodano: 2019-01-30, 19:45 ]
A co z wiatrakami bo mam wrażenie że cały czas szybko się kręcą?
[ Dodano: 2019-02-01, 21:25 ]
Jeszcze najdziwniejsza rozkmina z dzisiaj. Na postoju grzeje się szybciej niż podczas jazdy.
Po chwili od odpalenia wskazówka lekko rusza a przy jeździe opada i po kilku minutach zaczyna dopiero łapać i rosnąc temp.
: 03 lut 2019, 09:18
autor: ernesto
szpasol pisze:Na postoju grzeje się szybciej niż podczas jazdy.
Po chwili od odpalenia wskazówka lekko rusza a przy jeździe opada i po kilku minutach zaczyna dopiero łapać i rosnąc temp.
Pewny jesteś, że termostat jest sprawny ?
Kupowanie termostatu to loteria niestety. Jakiej marki termostat kupiłeś ?
Czy jest obieg płynu w układzie chłodzenia ?
Czy nie ma wycieków płynu ?
Odpal auto niech pochodzi 10min na wolnych obrotach i zgaś. Następnie wkładaj rękę w pas przedni i sprawdzaj czy chłodnica nie robi się ciepła.
Ukaniu pisze:Wskaźnik na zegarach ma dość duży zakres "martwy" i pokazuje okolice 90 z niewielkimi zmianami z tego co widziałem od 80 do prawie 100.
Dokładnie jak pisze
Ukaniu, zakres na zegarach jest ogromny.
Czasami jest tak, że auto niby złapie 90 stopni ale ogrzewanie nie jest rewelacyjne, dopiero po jakimś czasie zaczyna być koksownik.
szpasol pisze:A co z wiatrakami bo mam wrażenie że cały czas szybko się kręcą?
Jakimi wiatrakami? Masz wisko które powinno się kręcić swobodnie na wolnych obrotach, natomiast po zagrzaniu spina się na sztywno.
Oraz wiatrak który odpala się po załączeniu klimatyzacji ewentualnie wspomaga wisko kiedy auto zaczyna się mocno grzać. Wyłapuje to włącznik termiczny na chłodnicy po stronie alternatora. Po osiągnięciu danej temperatury płynu załącza pierwszy bądź drugi bieg wiatraka.
: 24 cze 2019, 15:23
autor: chicken20091986
Wróciło lato i wróciły problemy z cieczą , już 2 raz wywaliło mi płyn chłodniczy zagotował się a na zegarach 90 st. czujnik od zegarów 90 st. a czujnik od ecu 110st dzieje sie to przy załączonej klimie czyli pod wiekszym obciążeniem na postoju wentylator od klimy zasuwa chłodnica wręcz chłodna a po stronie wisko gorąca i nie idzie dotknąć. Do zbiorniczka powrotem leci płyn .
Jakieś pomysły?? Dziwi mnie ten słaby obieg chłodnica drożna bo sprawdzałem, jak się zagotował po zgaszeniu bujnąłem wisko i w sumie kreciło sie bez oporu . Jaki numer wisko szukać do ABZ
: 24 cze 2019, 19:48
autor: pb41ns
Niby chłodnica drożnaa ale morze mieć sporo kanalikow zapchanych i taki efekt będziesz mial, na oko te go nie sprawdzisz,
: 24 cze 2019, 22:32
autor: chicken20091986
pb41ns pisze:Niby chłodnica drożnaa ale morze mieć sporo kanalikow zapchanych i taki efekt będziesz mial, na oko te go nie sprawdzisz,
może masz rację bo widzę ewidentnie słaby powrót do zbiorniczka. Chyba najlepiej żeby sprawdzić to ominąć chłodnicę i spiąć duży obieg wężami i sprawdzić czy w zbiorniczku powrót idzie normalnie bo u mnie czasami nawet staje i się cofa a po dodaniu gazu idzie dobrze
: 25 cze 2019, 23:26
autor: Ukaniu
Zbiorniczek nie bierze sensownego udziału w przepływie cieczy siedzi z boku na obwodzie. Chyba, że wąż zbiornika jest wykorzystany do obwodu LPG. Co tam płynie przez wężyk odpowietrzający to jest bez znaczenia.
: 26 cze 2019, 20:08
autor: chicken20091986
Dzisiaj zauważyłem że obieg jest spoko bo jak wiatrak chodzi na 2 biegu to wychładza chłodnicę że można ją dotknąć a jak się wyłączy to momentalnie bardzo gorąca.
Jak klima chodzi to wiatrak się uruchamia ale nie wiem który to bieg raczej 2 bo dmucha mocniej od wisko ale jest też kwestia że na 1 biegu nie chodzi wcale np. przy wyłączonej klimie złapie temp. ok 94st. i dopiero się uruchamia elektryk a na przewodach 12V.
Te wisko na wolnych obrotach mocno dmucha ?? utrzymać je ciężko ale czy obraca się równo z obrotami silnika to nie wiem
[ Dodano: 2019-06-26, 20:08 ]
na pewno na wolnych obrotach nie wychładza chłodnicy tak jak wentylator elektryczny.