Strona 1 z 2

[D2 97 4.2PB/LPG ] Brak grzania

: 30 sty 2019, 07:41
autor: Mrozu76
W mojej D2 preFL zniknelo ogrzewanie. czasami sie mu cos 'przestawilo' i takim letnim grzal. zrobilem przekladke na 2DIN FL i myslalem, ze to powod, ale wydalem milion $ na konsole 2DIN preFL, wlozylem tak jak byc powinno i nadal lipa. podlaczylem kompa, zrobilem adaptacje i nic nie pomoglo. jedyny blad to niskiego cisnienia na klimie. gdzie szukac/sprawdzac dalej?

: 30 sty 2019, 10:08
autor: pb41ns
Pompa obiegowa przy serwie chamulcowym, może padła bądź zawory przy pompie obiegowe nie puszczają płynu. Musisz sprawdzić na krutko czy pompa kręci jak również sprawdzić czy elektro zawory działają

: 30 sty 2019, 10:57
autor: Mrozu76
pompa to ta czarna kostka? tam musze tylko podac + i -, a jak te elektrozawory?

: 30 sty 2019, 11:08
autor: pb41ns
Dwie takie cylindryczne elementy to zawory, a taki podłużny element z boku to silnik pompy, dajesz + i - i słuchasz czy kręci i czy zawory stukaja

: 30 sty 2019, 11:51
autor: Mrozu76
zakladam, ze VAGiem w zaden sposob nie jestem w stanie wymusic ich dzialania i tylko nasluchiwac czy jest reakcja

: 30 sty 2019, 15:47
autor: pb41ns
Można, robisz test elementów wykonawczych

: 31 sty 2019, 06:55
autor: Mrozu76
a podpowiesz jak to zrobic? ;)

: 31 sty 2019, 08:30
autor: krisker
W VAGu wchodzisz w klimę i klikasz "Output tests", a potem "Start/next". Rozpocznie się test kolejnych elementów wykonawczych układu klimatyzacji i przed każdą pozycją będziesz miał informację o testowanym module. Test działa tak, że to, co się ma sprawdzić włącza się i wyłącza co ok. 1s. Np. jak dojdziesz do pompki to będzie się włączać i po sekundzie wyłączać i tak w kółko. W tej sekcji testowany jest też wentylator chłodnicy klimy (będzie stosowne ostrzeżenie).

: 31 sty 2019, 08:32
autor: pb41ns
Łaczysz się z klima i wybierasz taka opcje,, TEST ELEMENTÓW WYKONAWCZYCH,, i tam jest napisane co aktualnie jest robione, czy klapki czy wiatrak czy pompa obiegowa, musisz tylko klikać dalej aby zrobić test wszystkiego

: 31 sty 2019, 08:54
autor: Mrozu76
dzieki Panowie :) wroce do domu i sie za to biore :) jak poczytalem o wymianie tego zespolu, to nie wiem czy sie cieszyc, czy plakac jak okaze sie, ze to to ;)

: 31 sty 2019, 10:17
autor: pb41ns
Nic strasznego, najwyżej w układzie chamulcowym będziesz miał nowy plyn

: 31 sty 2019, 15:32
autor: Mrozu76
no wlasnie znalazlem 2 metody, jedna to odpiecie serwa, a druga to ciecie i potem lepienie obudowy wiatrakow. jedna i druga nie napawa optymizmem przy takiej pogodzie ;)

[ Dodano: 2019-01-31, 15:32 ]
No i w tescie wychodzi, ze zaworki dzialaja, tzn cykaja i czuc, ze cos tam sie dzieje jak sie je dotknie. To samo z ta pompka. Juz nawet sprawdzalem czy napewno odpowietrzony, ale leje sie z odpowietrznikow bez powietrza. Jakies jeszcze pomysly?

: 31 sty 2019, 17:07
autor: pb41ns
Sprawdź ręką rurki które idą od tych zaworów do nagrzewnic, powinny być gorące, one są po obu stronach obudowy wentylatora takie cienkie metalowe rurki

: 01 lut 2019, 15:41
autor: Mrozu76
OK. Popatrze, ale w sobote najwczesniej i bede dalej prosil o podpowiedzi🙂

[ Dodano: 2019-02-01, 15:41 ]
Da sie do tych rurek dostac bez rozbierania podszybia?🤔 Wlasnie probowalem wlozyc tam reke, ale chyba mam za duze😉

: 01 lut 2019, 15:52
autor: pb41ns
Ja wkladalem, ale mam mąkę chińskie raczki, <faktycznie> może być tak że zawory nie puszczają płynu, bądź coś się stało z pompą obiegowa i mimo że je słychać to nie ma obiegu plynu